Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@03:37:29 GMT

تدابیر بهزیستی برای نگهداری «کودکان معتاد»

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۶۰۰۲۹

تدابیر بهزیستی برای نگهداری «کودکان معتاد»

رئیس سازمان بهزیستی کشور از توافق سازمان متبوعش با ستاد مبارزه با مواد مخدر برای نگهداری شبانه‌روزی از کودکان معتاد در معرض آسیب ـ بعد از درمان و سم‌زدایی ـ در مراکزشبه خانواده بهزیستی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان بهزیستی کشور از توافق سازمان متبوعش با ستاد مبارزه با مواد مخدر برای نگهداری شبانه‌روزی از کودکان معتاد در معرض آسیب ـ بعد از درمان و سم‌زدایی ـ در مراکزشبه خانواده بهزیستی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که پیش از این خبرهای منتشر شده در خصوص کودکان معتاد حاکی از آن بود که درمان اولیه این دسته از کودکان بدلیل زندگی پر آسیب آنها در خانواده‌ها و محیطی نامناسب از دلایل عمده برگشت به چرخه اعتیاد آنهاست، بهزیستی اعلام کرده بود ستاد مبارزه با مواد مخدر اجازه نگهداری طولانی مدت و شبانه‌روزی این دسته از کودکان بعد از سم‌زدایی را نمی‌دهد؛ سخنگوی این ستاد در واکنش به این امر نیز گفته بود هزینه نگهداری این کودکان، چه در قالب مراکز اقامتی و چه مراکزی مانند شبه خانواده‌ها، تحویل دادن آنها به سرپرست‌های موقت یا دائم جزو وظایف ذاتی سازمان بهزیستی است، حالا رئیس سازمان بهزیستی کشور از توافق ستاد مبارزه با مواد مخدر و این سازمان برای نگهداری شبانه‌روزی کودکان آسیب دیده معتاد، بعد از درمان و سم زدایی در مراکز «شبه خانواده» خبر داد.

انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به جمع بندی سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر برای نگهداری کودکان آسیب دیده‌ای که بعد از درمان با بازگشت به خانواده‌های آسیب دیده، به چرخه اعتیاد برمی‌گردند گفت: بهزیستی قرار است از این کودکان در مراکز شبه خانواده نگهداری و اطمینان حاصل کند این کودکان مشکلی نخواهند داشت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مدت زمان نگهداری از این کودکان گفت: این کودکان تا هر زمانی که نگرانی بهزیستی در خصوص آنان برطرف نشود، می‌توانند در مراکز شبه خانواده بمانند و به خانواده‌شان بازگردانده نمی‌شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص نگهداری از این کودکان مسئولیتی ندارد و مدت زمان نگهداری از این کودکان در مراکز درمان اعتیاد و مراکز اقامتی بلند مدت حداکثر در قالب TCها و مدت زمان نگهداری از آنها بین 6 ماه تا یک سال است اما بهزیستی در این خصوص مسئول است و آنان را حمایت خواهد کرد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت:در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردمی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد اجرا شد.

سردار احمد نگهبان افزود:در این طرح یک روزه پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری‌های سطح شهرستان ۳۲ خرده فروش را شناسایی و دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: در اجرای این طرح بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، ۱۱ باب واحد کسب مهر و موم و هشت دستگاه موتورسیکلت و ۶ دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می‌شد، توقیف و روانه پارکینگ شد.

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است