Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري صداوسيما ، دکتر وحدتي هدف از حضور خود در آسایشگاه کهریزک را حل مشکلات این مجموعه و سر و سامان دادن به اوضاع این مرکز اعلام کرد و افزود: احساس می کنم که مسئولان اینجا زحمت زیادی کشیده اند و تمام هنرمندان جامعه را در این مکان جمع کرده اند.
دکتر وحدتی، در این دیدار در سخنانی اظهار داشت: امروز برای من واقعا یک روز خاص است و بسیار خوشحالم در خدمت شما هستم و از مسئولان این مجموعه بی نهایت سپاسگزارم که زحمات زیادی برای ارتقاء سطح زندگی و رفاه و آموزش شما می کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مسئول گفت: ما شرمنده شما شدیم چون برنامه پیش بینی نشده بود و دست خالی به دیدار شما آمدیم انشاء الله دفعات دیگر برای جبران خدمتتان می رسیم. وی ادامه داد: همیشه، هم در مجلس شورای اسلامی، هم در دولت و هم در هر کجا که شما خواستید در خدمتتان خواهیم بود، هر نیازی که داشتید سعی خواهیم کرد در خدمت شما باشیم و به شما کمک کنیم تا وضعیتی بهتر از این برای همیشه داشته باشید.
دکتر وحدتی در پاسخ به سئوال خبرنگاران گفت: برای اولین بار است که به آسایشگاه کهریزک می آیم و نحوه خدمت رسانی و مدیریت این مرکز را بسیار مثبت ارزیابی می کنم. اینجا مجموعه بزرگی است که می تواند مشکلات بسیاری از مردم را حل کند؛ افرادی در این مرکز بستری و تحت پوشش هستند که کمتر کسی از عهده نگهداری و مراقبت از آنها بر می آید.
1750 نفر سالمند و معلول ذهنی، جسمی و حرکتی در اینجا زندگی می کنند که خدمات بسیار خوبی به آنها ارائه می شود. من از قسمت های مختلف مرکز بازدید کردم، واقعا وضعیت بسیار عالی بود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه من پزشک هستم، بخش های بستری آسایشگاه را دیدم و باید بگویم از بهترین مراکز نگهداری سالمندان و معلولان در ایران است چون هیچ اثری از عفونت نبود و وضعیت بخش ها و مددجویان از نظر بهداشتی و از نظر ارائه خدمات بسیار عالی بود و امیدواریم خیرین اینگونه مراکز را افزایش دهند تا افرادی که نیازمند هستند تحت پوشش قرار بگیرند.
وی در مورد بحث هایی که در ارتباط با آسایشگاه کهریزک در مجلس مطرح شد گفت:   در کمیسیون اجتماعی مجلس بعضی دوستان مطالبی را مطرح کردند که من احساس می کردم یک مشکلات اساسی وجود دارد و مصاحبه ای کرده بودم که برویم از نزدیک اینجا را ببینیم و وضعیت آن را بررسی و به مشکلات آن رسیدگی کنیم و اگر مشکلاتی هست کمک کنیم رفع شود؛ اما وقتی از نزدیک وضعیت آسایشگاه را مشاهده کردیم وضعیت بسیار رضایت بخش بود. هم افراد تحت پوشش رضایت داشتند، هم نیروهایی که اینجا کار می کنند رضایت داشتند و هم من اکثر بخش ها را دیدم که قابل قبول بود و رضایت بخش بود.
یکی از خبرنگاران با اشاره به اینکه هزینه های جاری آسایشگاه کهریزک بسیار بالا است، گفت: متوسط هزینه هر نفر در ماه 2 میلیون و 350 هزار تومان برآورد شده و   سال گذشته36 میلیارد تومان در این مرکز هزینه شده است. همچنین برای خرید طرح ترافیک 35 دستگاه خودرو که برای ارائه خدمات درمانی، پرستاری و غیره به بیماران بستری در منزل به محدوده هسته مرکزی شهر وارد می شوند، سالانه 175 میلیون تومان به سازمان حمل و نقل و ترافیک پرداخت می شود، با توجه به این شرایط دولت و مجلس چه کمکی در کاهش هزینه هایی که سهم خودشان است می توانند داشته باشند؟ 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوالات اظهار داشت: چون اینجا تحت پوشش بهزیستی است، هیات مدیره آسایشگاه کهریزک باید مشکلات را جمع بندی و به مسئولان بهزیستی ارائه کنند، موضوعات در بهزیستی مطرح شود و سازمان بهزیستی بتواند خودش مشکلات اینجا را حل کند. ما هم برای حل مشکلات اینجا و مراکزی مانند اینجا اگر نیاز به بعضی قوانین باشد حتما در کمیسیون اجتماعی در خدمت آنها خواهیم بود و به آنها کمک خواهیم کرد و در صحن مجلس هم سعی می کنیم اگرنیاز به طرحی باشد که از طرف دولت یا بهزیستی ارائه شود و ما بتوانیم در حل مشکلات اینجا قوانینی را تصویب کنیم حتما سعی خواهیم کرد برای حل مشکل معلولان، سالمندان و افرادی که هیچ کس را بجز این مراکز ندارند در خدمت آنها باشیم. در بودجه سال 97 نیز فرازهایی برای بهزیستی دیده شده که آنها را در کمیسیون بررسی و سعی خواهیم کرد مثل بودجه سال 96 حتما کمک بیشتری به این افراد بکنیم چون اینها غیر از خدا و این مجموعه هیچ کس دیگری را ندارند.
وحدتی در پاسخ به این سئوال که چه زمانی به مشکلات معلولان و سالمندان رسیدگی می کنید و این وعده ها بلند مدت است یا خیر، اظهار داشت: از امروز در خدمت آنها هستیم. اما چون اینها تحت پوشش بهزیستی هستند یک روندی دارد که باید طی شود مشکلاتشان را جمع بندی و به بهزیستی منعکس کنند ما هم کمکشان می کنیم.
 مسائل باید از طریق بهزیستی آنالیز شود شاید بعضی نیازهاشان از طریق بهزیستی قابل حل باشد، بعضی نیازهاشان از طریق خیرین قابل حل باشد و اگر بعضی مشکلات اینجا و مراکز نظیر اینجا نیاز داشته باشد که در مجلس برای آن قانونگذاری بشود از بهزیستی می خواهیم جمع بندی و به دولت ارائه کند ما هم کمکشان می کنیم .
 وحدتی افزود: دیدگاه مجلس دهم در راستای کمک به اقشار کم درآمد مخصوصا افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است الحمدلله بافت مجلس طوری است که هر لایحه و طرحی که در این رابطه مطرح می شود و نیاز به کمک دارد مجلس بدون حساسیت مطمئنا کمک می کند پس از کار کارشناسی در کمیسیون های مختلف مخصوصا در کمیسیون اجتماعی بررسی می شود و به این قشر در جامعه حتما کمک بیشتری می کند در بودجه امسال 30 مورد برای معلولان، حاشیه نشین ها، افراد بی سرپرست، زنان سرپرست خانوار، معتادان، سالمندان و مسائلی از این قبیل در بودجه مطرح شده بود همه این ها را که دولت در لایحه آورده بود از لحاظ اعتباری حتی بیشتر از آن  در کمیسیون لحاظ کردیم و همه شان در کمیسیون تلفیق و در صحن مجلس تصویب شد و گشایش بزرگی در کمک به این قشر از جامعه صورت گرفت.
وی خاطر نشان کرد: هر لایحه و طرحی در راستای کمک به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد به مجلس بیاید در خدمت آنها هستیم. با تصویب قانونی در بودجه سال 96 حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از 50-60 هزار تومان به یک چهارم حقوق قانون کار  و به بیشتر از 200 هزار تومان افزایش یافت و حدود یک هزار و 200 میلیارد  تومان اعتبار برای اشتغالزایی افراد تحت پوشش کمیته امداد و حدود 900 میلیارد تومان برای افراد زیر پوشش بهزیستی در نظر گرفتیم که همه اینها در جهت گشایش مشکلات افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد که خودشان و بچه هایشان توانایی کار دارند انجام شد تا سر پای خودشان باشند.
گفتنی است که اخیرا محمد وحدتی نمایندهٔ مردم بستان‌آباد و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت و عملکرد موسسه خیریه کهریزک، نحوه مدیریت موسسه، نحوه رسیدگی به افراد تحت پوشش، عدم اجرای قانون و همچنین بحث درآمد‌ها و هزینه‌کرد این موسسه گفته بود که اخبار و گزارشات غیررسمی به کمیسیون متبوعش واصل شده است و به همين دليل هياتي از کميسيون براي بررسي وضعيت و نحوه عملکرد از اين موسسه بازديد کردند.
دکتر محمد وحدتی هلان نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر حسین نحوی نژاد معاون توانبخشی بهزیستی کشور، دکتر همایون هاشمی، رئیس سابق سازمان بهزیستی کشور و نماینده مردم میاندوآب شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با حضور در آسایشگاه خیریه کهریزک از بخش های مختلف این مرکز بازدید کردند.
  کمتر کسی از عهده نگهداری و مراقبت از افراد معلول و سالمند بر می آید کمتر کسی از عهده نگهداری و مراقبت از افراد معلول و سالمند بر می آید کمتر کسی از عهده نگهداری و مراقبت از افراد معلول و سالمند بر می آید کمتر کسی از عهده نگهداری و مراقبت از افراد معلول و سالمند بر می آید کمتر کسی از عهده نگهداری و مراقبت از افراد معلول و سالمند بر می آید

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۴۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از روان تا درمان

یک روانشناس بالینی گفت: بیشترین آمار مراجعه کنندگان به مشاور و روانشناس قشر جوانان به ویژه بانوان هستند که می‌توان دلیل آن را به صورت کلی درگیری بیشتر با مشکلات تهدید کننده سلامت روان، چالش‌های زندگی و درک و پذیرش بهتر این افراد از نقش کمک کننده روانشناسان در بهبود زندگی و مشکلات سلامت روان دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انسان موجودی با پیچیدگی‌هایی منحصر به فرد و شاهکاری از خلقت خداوند است که در هزارتو زندگی قرار می‌گیرد او با استفاده از نقشه راه و موهبت‌های غریزی از مبدا به سمت مقصد گام بر می‌دارد. گاه در میانه راه دیگر قادر به یافتن مسیر درست برای مقصدی امن نیست و نیازمند کمک برای ادامه دادن است. در این زمان نیازمند یاری از سمت کسی است که این هزارتو زندگی را با تمام پیچ و خم‌هایش به خوبی بلد است و آن کسی نیست جز روانشناس!

انسان برای ساده‌ترین فعالیت‌ها مثل راه رفتن نفس کشیدن در زندگی از اصولی پیروی می‌کند که تحت نظارت و فرمان مغز انجام می‌پذیرد. زمانی می‌رسد که به خاطر عوامل محیطی یا زیستی مغز نیز برای ادامه دادن نیازمند یاری می‌شود تا بتواند درست‌ترین مسیر را طی کند. اغراق نیست اگر بگوییم مغز موتور اصلی زندگی است که با کوچک‌ترین تشویش و آشفتگی می‌تواند روند عادی زندگی را دچار اختلال کند.

شاید بتوان نقش روانشناس در زندگی را با یک مثال اینگونه توصیف کرد زندگی همچون زمینی مسطح است که گاه دارای چاله‌هایی عمیق است و انسان ناخواسته به درون آن سقوط می‌کند و برای بیرون آمدن از آن نیازمند کمک است. روانشناس اکنون با کوله‌ای از تجهیزات وارد میدان می‌شود و به انسان کمک می‌کند تا از آن بحران با بیشترین سرعت و کمترین آسیب خارج شود.

نرگس محمدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به صورت کلی می‌توان گفت روانشناسی علم مطالعه رفتار و فرآیندهای ذهنی افراد است. در جامعه شناخته‌ترین شاخه این علم، روانشناس بالینی است که با آموزش‌های آکادمیک در زمینه سلامت روان برای شناسایی، پیشگیری و درمان مشکلات روحی روانی و ارتباطی از جمله اختلالات روان‌پزشکی به افراد کمک می‌کند تا مسائل زندگی، روابط و مشکلات خود را به صورت مؤثر مدیریت کرده و به پیشرفت آنان در زندگی کمک می‌کند.

وی در رابطه با زمان مناسب برای مراجعه به روان شناس افزود: حوزه کاری روانشناسان برای همه سنین و در جنبه‌های مختلف کارایی دارد و امروزه روانشناسان به طور تخصصی در زمینه‌های مختلف از جمله روانشناسی کودک و نوجوان، فرزند پروری، خانواده درمانی، زوج درمانی، تحصیلی، شغلی و حتی در زمینه تبلیغات و سیاسی می‌توانند به افراد کمک کنند. بنابراین افراد با توجه به حیطه مشکلات خود در گستره‌ی وسیعی می‌توانند به روانشناس نیاز داشته باشند، البته نباید فراموش کنیم که یکی از مهمترین نقش روانشناسان در پیشگیری از مشکلات و بهبود کیفیت زندگی افراد است بنابراین می‌توان گفت که همه افراد برای آنکه بتوانند زندگی بهتر با مشکلات کمتری داشته باشند به روانشناس نیاز دارند. در جوامع پیشرفته شاهد آن هستیم که افراد از سنین کودکی تحت نظر یک روانشناس بوده و برای حل مشکلات و پیدا کردن مهارت‌ها از آن کمک می‌گیرند.

این روان شناس و روان درمانگر یادآور شد: با توجه به تجربه کاری و بالینی خود بیشترین آمار مراجعه کنندگان قشر جوانان به ویژه بانوان هستند که می‌توان دلیل آن را به صورت کلی درگیری بیشتر با مشکلات تهدید کننده سلامت روان و چالش‌های زندگی و درک و پذیرش بهتر این افراد از نقش کمک کننده روانشناسان در بهبود زندگی و مشکلات سلامت روان عنوان کرد.

وی در رابطه با علت مشکلات روحی گفت: واقعیت این است که علت مشکلات روحی روانی به صورت کامل هنوز در هیچ کجای دنیا شناخته نشده ولی آنچه مسلم است نقش ژنتیک، استرس‌های مختلف در جنبه‌های مختلف زندگی، نوع تعامل و ارتباط آدم‌ها با هم دیگر، ویژگی‌های شخصیتی و شیوه‌های مقابله افراد با استرس در بروز مشکلات روحی روانی بخصوصی اختلالات روان‌پزشکی نقش مهم و پررنگی دارد.

محمدی ادامه داد: دلیل ایجاد مشکلات روحی روانی نیاز به بررسی‌های دقیق‌تری دارد یعنی ما نمی‌توانیم یک علت مشخص را برای آن مطرح کنیم ولی می‌توان افزایش سطح مشکلات اجتماعی، اقتصادی، نقش فضای مجازی، شکاف بین نسل‌ها از نظر اعتقادی و ارزشی و نقش رسانه‌ها را در به وجود آمدن مشکلات روحی و روانی مؤثر بدانیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم باید قشر روانشناس را بیشتر بشناسند و برای بهبود مشکلات فردی، اجتماعی و پیشرفت کشور و مسائل زندگی از روانشناسان کمک بگیرند. همچنین نیاز است تمهیداتی برای استفاده بیشتر از خدمات روانشناسی در سطوح مختلف در اختیار مردم قرار بگیرد. نقش تبلیغات و رسانه‌ها نیز می‌تواند اثر مثبتی در شناخت، آگاهی و توسعه استفاده از علم روانشناسی در زندگی داشته باشد تا بتوانیم جامعه‌ای شادتر و متعالی‌تر داشته باشیم.

کد خبر 747095

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها
  • از روان تا درمان
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • قیمت رحم اجاره‌ای؛ ۴۰۰ میلیون تا ۹۰۰ میلیون تومان!
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند