Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@19:13:30 GMT

برگزاری طرح «۱۰ مسجد، ۱۰ گفتمان» در اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۶۰۷۹۶

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، نادر سقا، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، روزگذشته 28 آذرماه در جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در اردبیل گفت: با هدف تبیین نقش و اهمیت مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با دهه فجر امسال طرح «10 مسجد، 10 گفتمان» در اردبیل اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از برگزاری برنامه‌های مختلف قرآنی، علمی، فرهنگی و هنری در اردبیل خبر داد و گفت: این ویژه‌ برنامه‌ها به ویژه در مناطق محروم، روستایی و دورافتاده با محوریت مساجد اجرایی می‌شود که تمهیدات لازم در این حوزه اتخاذ شده است.
سقا بیان کرد: برگزاری همایش ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج و کانون‌های مساجد نیز با هدف تقویت جایگاه و نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی شده که با همکاری دستگاه‌های کمیته مساجد برگزار می‌شود چرا که در کنار مساجد امامزادگان نیز نقش اساسی در پیروزی انقلاب داشته‌اند.
وی از برگزاری دیدارهای مختلف توسط فعالان مساجد با خانواده‌های معظم شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم و نیز ایثارگران و جانبازان خبر داد و گفت: این دیدارها نیز در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا به جامعه انجام می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل مساجد را یکی از پایگاه‌های مهم انقلاب دانست و تصریح کرد: همان گونه که مساجد نقش و اهمیت بسیار بالایی در پیروزی انقلاب داشته‌اند هم اکنون نیز باید تلاش کنیم تا شعارها و مضامین انقلاب اسلامی در مساجد طنین‌انداز شده و نقش محوری مساجد در عرصه کنونی و جنگ با هجمه‌های نرم دشمنان به نمایش گذاشته شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور در سفر به اردبیل گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی امروز، ۸ اردیبهشت در سفر به اردبیل ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شجاعت، ایستادگی و مقاومت را از جمله درس‌آموخته‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌آموخته‌ها شهدا اخلاص در عمل است.

معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌ساله جنگ تحمیلی گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری نموده‌اند.

وی در پایان جایگاه شهداء را والا دانست و تکریم و تعظیم مقام شهداء و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه ای همگانی برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری