Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از انگلیس؛ در کنفرانس وحدت امت که به همّت مرکز اسلامی اسپار بروک و مرکز اسلامی انگلیس در روز یکشنبه 26 آذرماه 1396 (17 دسامبر 2017) در شهر بیرمنگام برگزار شد، جمع زیادی از مسلمانان و علما و شخصیت های سنی و شیعی شرکت کردند.

در این نشست صمیمی که برای سومین سال متوالی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمين محمد علی شمالی، نماینده مقام معظم رهبری در انگلستان و رئیس مرکز اسلامی انگلیس ضمن تشریح اهمیت وحدت در دیدگاه توحیدی اسلام بر ضرورت پرداختن به روش شناسی فهم قرآن تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برداشت‌های مختلف و احیاناً متضادی که غیرمسلمانان و حتی مسلمانان از قرآن دارند، اظهار کرد که نه تنها مطالعه و تدبّر بر روی تمامی آیات قرآن که به لحاظ مفهومی مرتبط با یک موضوع هستند، لازم است، بلکه باید به رده‌بندی آیات نیز توجه کرد.

حجت‌الاسلام شمالی افزود: برخی آیات محکمات‌اند و برخی متشابه. برخی آیات اصول زیربنایی و قواعد عام را بیان می‌کنند و برخی دستورالعمل‌های خاص برای موارد خاص است. به طور مثال اگر کسی بخواهد به عمق و روح دین اسلام نایل شود، تنها کافی نیست که تمام آیات مرتبط با این موضوع را مورد ملاحظه قرار دهد. بلکه لازم است آیات کلیدی و زیر بنایی را ابتدا ملاحظه کرده و در پرتو آنها سایر آیات را تحلیل کند. برای فهم درست چهره اسلام براساس قرآن که مهمترین سند و منبع است، چهار دسته از آیات بسیار اهمیت دارند:

الف- آیاتی که خداوند متعال را که ارسال کننده این دین است، معرفی می‌کند.

ب- آیاتی که بیانگر مأموریت رسول اکرم(ص) است.

ج- آیاتی که شخصیت رسول اکرم(ص) را به عنوان کسی که صلاحیت دریافت و ابلاغ این پیام را دارد، معرفی می‌کند.

د- آیاتی که قرآن را به عنوان اساسنامه و مرامنامه این مأموریت معرفی می‌کند.

سخنران این جلسه ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم در موارد فوق الذکر، به تبیین ماهیت اسلام اصیل پرداخت/.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است

حجت الاسلام و المسلمین «سیدعلی قاضی عسکر»، دهه کرامت را فرصت مناسبی برای ترویج سیره ائمه معصومین(ع) دانست و اظهار کرد: مردم طالب معارف و آموزه های دینی هستند، از همین رو اگر بتوانیم از نظر محتوایی پاسخگوی نیازهای روز جامعه و مردم باشیم، در مخاطبان تاثیرگذار خواهد بود.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی که در جامعه با آن روبرو هستیم و برنامه های دشمن برای معرفی الگوهای غربی به دختران و بانوان، ایام دهه کرامت فرصتی مغتنم برای معرفی الگوهای برتر معرفی شده از سوی جهان اسلام است.

وی با اشاره به برنامه دشمن برای انحراف نسل جوان و تأثیر سوء بر جامعه بانوان، گفت: ضرورت دارد که همه دستگاه ها و مراکز فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، تلاش کنند، مبارزه با آسیب های اجتماعی باید به شکل صحیح و با اقناع صورت گیرد و برخوردهای تند نمی تواند اثربخش باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر همچنین بر لزوم بهره گیری از ظرفیت مساجد، دستگاه ها و نهادها، چهره ها و شخصیت های فرهنگی و هنری برای تحقق شعار سال تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت های لازم، با تعامل و همکاری میان مجموعه ها و دستگاه ها می توان برای تحقق شعار سال با مشارکت مردمی تلاش کرد تا شاهد یک جهش اقتصادی در حوزه اقتصادی و صنایع باشیم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن (+عکس)
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است