Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت:بی‌شک همبستگی جامعه بشری حلقه مفقوده‌ای است که می‌تواند نظام بین‌الملل را به مفهوم واقعی "امنیت جمعی" و "صلح پایدار" رهنمون شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، بهرام قاسمی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در پیامی به مناسبت روز بین‌المللی همبستگی بشریت، تصریح کرد: بی‌شک همبستگی جامعه بشری حلقه مفقوده‌ای است که می‌تواند نظام بین‌الملل را به مفهوم واقعی "امنیت جمعی" و "صلح پایدار" رهنمون شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه به شرح ذیل است:

شاید سعدی علیه الرحمه، را بتوان از نخستین منادیان همبستگی و وحدت بشریت دانست. آنجا که بنی آدم را اعضای یک پیکر می‌خواند و بر برخورداری انسان‌ها از سرشت و جوهری واحد تأکید می‌کند. اما درمانی که شیخ اجل ۷۰۰ سال پیش برای بسیاری از آلام انسان تجویز کرد، هنوز هم به درستی فهم نشده است.

امروزه که برخی در جهان و منطقه ساز ناکوک خود را هر طور که می‌خواهند، می‌نوازند و در مجامع بین المللی هم آشکارا به خواسته‌های جامعه جهانی بی توجهی می‌کنند و حتی آن را به سخره می‌گیرند، نیاز به ایجاد و حفظ وحدت و همبستگی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

بی شک همبستگی جامعه بشری حلقه مفقوده‌ای است که می‌تواند نظام بین الملل را به مفهوم واقعی "امنیت جمعی" و "صلح پایدار" رهنمون شود و این جز از طریق توسعه اخلاقی و تعهد به ارزش‌های جهانشمول بشری نظیر مقابله با ظلم، نفی سلطه جویی و سلطه پذیری، عدالت خواهی و پذیرفتن حقوق انسان‌ها فارغ از هر نوع نژاد، فرهنگ و ملیت تحقق نخواهد یافت.

با آرزوی جهانی که در آن نقطه عزیمت و حرکت و هدف تمامی ملت‌ها مبارزه با فقر، ظلم و فساد در سراسر گیتی باشد و گشودن باب گفتگو مجال جنگ را برای همیشه از جنگ سالاران بگیرد، امروز را که مصادف با روز بین المللی همسبتگی بشریت است، گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران

دانشجویان دانشگاه تهران امشب بعد از نماز مغرب و عشاء با حضوری پرشور در اعتراض به سرکوب دانشجویان آزادی خواهتوسط حکومت های غربی در مقابل دانشگاه تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، محمد علی زلفی گل در اجتماع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در انتقاد به رفتار دولت های غربی نسبت به اعتراض دانشگاهیان به جنایت های رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ای دنیا حرمت دانشگاه های ما در عین آزاداندیشی را ببینید، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه ها نمی دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که ما دیدیم که چگونه نیروهای نظامی و امنیتی کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند و خود را مهدی آزادی بیان می دانند، دیدید چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب برخورد می کنند. ای مردم جهان ببینید و برای قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید. ای مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا ببینید در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که محیط دانشگاه ها نیروهای امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارند و خودتان را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید که از چه آزادی های برخوردار است.

وزیر علوم تاکید کرد: ای مردم جهان ببینید و مقایسه کنید که جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی چه حرمتی قائل است و کشورهای سلطه گر که ادعای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر دارند، چگونه برخورد می کنند. ما از وجدان بیدار جامعه   جامعه دانشگاهی، استادان و دانشجویان سراسر دنیا به ویژه آمریکا، فرانسه، استرالیا، کشورهای عربی که حاضر شدند از مظلوم دفاع کردند و با ظلم مقابله می کنند سپاسگزاریم و وجدان بیدار شما را تمام قد می ستاییم و تمام قد با شما در عرصه حضور داریم.

زلفی گل خاطرنشان کرد: ای مردم دنیا و سازمان ملل اعتراض جامعه فرهیخته را ببین و در مقابل ظلم و ستم از خود حساسیت نشان بده از جامعه دانشگاهی بیاموز در مقابل ستم و در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و در اسرع وقت تصمیماتی بگیر تا در آینده شرمنده نباشی. ای مردم آزاده دنیا به میدان بیایید در مقابل ظلم؛ ستم، کودک کشی، کشته شدن غیرنظامیان بایستید اگر دیر تصمیم بگیرید در آینده شرمنده دنیا و مردم ستم دیده غزه خواهید شد.

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است