Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - فرماندار ایلام گفت: مواد مخدر و بویژه صنعتی به عنوان یک ابزار سیاسی از سوی کشورهای استکباری برای نابودی جوانان سایر کشورها مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، معروف بسطامی شامگاه سه شنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان ایلام اظهار کرد: یکی از تهدیدهای جدی برای جامعه امروز به خصوص جوانان، مواد مخدر است که توسط استکبار جهانی برای نابود سازی ملت ها به خصوص مسلمانان برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مبارزه فیزیکی با عرضه کنندگان به طور انحصاری توسط نیروی انتظامی کافی نیست و باید این برخورد به یک مبارزه اجتماعی تبدیل شود و همه آحاد مردم، خانواده ها، دستگاه ها و مراجع مختلف باید به این مبارزه ورود پیدا کنند.
وی با تاکید بر اینکه تک تک آحاد جامعه باید در این مبارزه شرکت کنند، افزود: آمار و اقدامات مربوط به مواد مخدر اطلاع رسانی می شود و همه مردم متوجه این بلای خانمان برانداز شده و بر اهمیت مبارزه با مواد مخدر واقف شده اند.
بسطامی ضمن تقدیر از همه نهادهایی که در این مقوله فعالیت می کنند، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد بخصوص انجمن معتادان گمنام که بصورت ناشناخته اقداماتی در این زمینه انجام می دهند و تاثیرگذاری آن برجامعه هدف بخوبی نمایان است.
وی با بیان اینکه مسائل و مشکلاتی در این زمینه مطرح شده است، گفت: باید بصورت ناشناخته و گمنام از این انجمن ها حمایت کرده و افراد نیازمند کمک را یاری رسانیم.
فرماندار ایلام تاکید کرد: این نهادها باید افزایش یابند چرا که این مقابله یک جریان بزرگی است و نیاز به نهادها، مردم و عزم بزرگی دارد که در این مسیر قدم بردارند.
بسطامی با بیان اینکه بی تفاوتی به معضل اعتیاد، تهدیدی برای جامعه بخصوص جوانان است، گفت: عزم جدی و یک اراده قوی باید این موضوع را پشتیبانی کند چه بسا در صورت دیر اقدام کردن دشمن درصدد به دام انداختن جوانان خوش فکری است که در جهت تولید اشتغال و پیشرفت کشور قدم بردارند.
فرماندار ایلام تاکید کرد: باید با تمام قوا اعتیاد و مواد مخدر در استان و کشور خود را ریشه کن کنیم و باید از تک تک مردم و آحاد جامعه و تک تک خانواده ها بخواهیم که در این ارتباط کمک کنند و خود نگهبان و کنترل کننده باشند.

** مبارزه با قاچاق کالا نیازمند تامین بستر برای تولید محصولات داخلی است

فرماندار ایلام گفت: برای مبارزه قاطع با حجم گسترده محصولات قاچاق، باید ابتدا فضا و بستر زنجیره تامین و عرضه محصولات مختلف داخلی با برنامه ریزی و سیاست گذاری فراهم شود.
معروف بسطامی همچنین در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان ایلام اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز در حقیقت یک اقدام و حرکت هدف دار از سوی دشمنان برای ضربه زدن به ارزش های فرهنگی کشور و ایجاد تغییر در سبک زندگی مردم است.
وی افزود: باید با برنامه ریزی بر پایه اطلاعات صحیح بحث قاچاق را مدیریت کرد و در صورت برنامه ریزی صحیح، در امر مبارزه با قاچاق موفق خواهیم بود.
بسطامی ضمن تاکید بر ضرورت فعالیت فرهنگی در راستای مبارزه با قاچاق و حمایت از تولیدات داخلی، به نقش ارتقای آگاهی مردمی در پیشگیری از قاچاق اشاره کرد و خواستار تمرکز دستگاه‌ها بر امور فرهنگی و پیشگیرانه در کنار فعالیت‌های نظارتی و کنترلی شد.
وی با تاکید بر افزایش تعامل بین دستگاهی در برخورد با قاچاق کالا، اظهار کرد: با همکاری و تعامل مثبت میان دستگاه های متولی قاچاق کالا و ارز در حقیقت یک اقدام و حرکت هدف دار از سوی دشمنان برای ضربه زدن به ارزش های فرهنگی کشور و ایجاد تغییر در سبک زندگی مردم است.
وی بیان کرد: قاچاق کالا با هدف سود اندازی انجام می شود که باید با برنامه ریزی بر پایه اطلاعات صحیح بحث قاچاق را مدیریت کرد و در صورت برنامه ریزی صحیح، در امرمبارزه با قاچاق موفق خواهیم بود.
وی با تاکید بر افزایش تعامل بین دستگاهی در برخورد با پدیده قاچاق کالا، اظهار کرد: با همکاری و تعامل مثبت میان دستگاه های متولی و همچنین برنامه ریزی مناسب می توان شاهد اقدامات موثر و قابل توجهی در این زمینه بود.
فرماندار ایلام گفت: با توجه به نامگذاری سال 1396 از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان سال تولید و اشتغال باید به راهکارهای عملیاتی کردن این شعار مهم اندیشید و آن را در حوزه ملی، استانی و شهرستانی اجرا و نقاط ضعف و قوت آن بررسی می شود.
وی با بیا اینکه به توصیه های مقام معظم رهبری و تاکیدات دولت تدبیر و امید مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی و اشتغالزایی قدم برداریم، تاکید کرد: حمایت از تولید ملی نقطه عطف توسعه اقتصادی در کشور است، اما نباید فراموش کنیم که لازمه توسعه اقتصادی و انتظار تولید کالاهای با کیفیت و مقرون به صرفه،‌ حمایت از تولید کنندگان متخصص و متعهد را می طلبد.
وی سیاست ها و رویکرد های مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه را شفاف سازی و انضباط بخشی عرضه کالاها در بازار و فضای مجازی، استفاده حداکثری و هدفمند از ظرفیت اتحادیه ها و اصناف و توسعه مسئولیت پذیری آنان در امر جلوگیری از قاچاق فروشی و نگهداری کالای قاچاق برشمرد.
بسطامی با بیان اینکه در ایلام موضوع حادی در این زمینه وجود نداشته، گفت: در زمینه قاچاق کالا در ایلام موارد جزئی وجود داشته و با پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.
وی تاکید کرد: امیدواریم با حمایت از تولید داخلی و ارتقا سطح کیفیت آنها همچنین شفاف سازی در این زمینه بتوانیم از ورود کالاهای قاچاق به کشور جلوگیری کنیم.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7180/6119

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۴۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴ تن روغن قاچاق

به گزارش صدای ایران از ایسنا،سرهنگ علی اسدالهی امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) اظهار کرد: روز گذشته ماموران ایست و بازرسی خمه شهرستان الیگودرز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور اصفهان - الیگودرز به یک دستگاه کامیون مظنون شدند و آن را متوقف کردند، در بازرسی از این خودرو چهار تن روغن خوراکی قاچاق کشف شد. ارزش این محموله توسط کارشناسان چهار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: در این رابطه، یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

او با تاکید به لزوم برخورد قاطعانه با قاچاق کالا، افزود: قاچاق کالا باعث وارد شدن ضربه به اقتصاد کشور می‌شود.

اسدالهی تاکید کرد: مردم اخبار و اطلاعات خود را در این زمینه از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد