Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرگروه داوران هنر،موسیقی جشنواره کتاب رشد گفت: ارتباط جامعه با موسیقی کم شده است و معتقدم جشنواره قدم مؤثری در شناخت جوانان و نوجوان با هنر اصیل ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شاهین فرهت، سرگروه داوران بخش هنر، موسیقی جشنواره کتاب رشد گفت: با اینکه موسیقی سابقه‌ای کهن در ایران زمین دارد و همراه با تاریخ کشور بسیار غنی است، اما در سال‌های اخیر از جدی بودن و ارتباطش با جامعه کم شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتقدم جشنواره قدم مؤثری در شناخت جوانان و نوجوانان با هنر اصیل ایرانی است.

وی افزود: جشنواره می‌تواند کمک کند تا زوایای موسیقی دوش به دوش ادبیات که به نوعی در افکار جوانان ما جای دارد، روشن‌تر شود. منظور از زوایای موسیقی عبارتست از درک و مطالعه موسیقی و هر اقدامی که برای آشنایی جوانان با زوایای موسیقی انجام شود، محصول دهی بهتری خواهد داشت.

فرهت با بیان اینکه استقبال از موسیقی در مدارس نسبت به گذشته بهتر شده است، گفت: اکنون دسترسی جوانان به موسیقی آسان شده است و رشته موسیقی هم طرفدار دارد.   در کنکور ورود به دانشگاه‌ها هر سال می‌بینیم که تعداد علاقه‌مندان به رشته موسیقی بیشتر می‌شود ولی توان دانشگاه‌ها برای پذیرش علاقه‌مندان محدود می‌ماند.

به گفته وی، محتوای دروس موسیقی قابل قبول است و می‌تواند بهتر هم باشد، اما مشکل اصلی کم بودن تعداد استادانی است که این رشته را تدرس می‌کنند.

فرهت در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در بسیاری موارد، والدین هم در راهنمایی بچه‌ها دچار اشتباه می‌شوند. وقتی دانش‌آموزی قصد دارد وارد رشته هنر شود، ‌با ممانعت والدین روبه‌رو می‌شود و همچنان این گزاره در ذهن والدین وجود دارد که فرزندان‌شان با هنر به جایی نمی‌رسند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۲۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلارآباد میزبان مسابقات قهرمانی ووشو در رده نوجوانان و جوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رئیس هیئت ووشو مازندران گفت: مسابقات قهرمانی ووشو ساندا رده سنی جوانان و نوجوانان با حضور ۱۵۰ ورزشکاز از ۱۸ شهرستان در کلارآباد عباس آباد برگزار شد.

خلیلی سوادکوهی با بیان اینکه نفرات برتر مسابقات تیم ملی در تیر ماه برای حضور در مسابقات جهانی به کشور برونئی اعزام خواهند شد افزود: یکی از برنامه‌های مهم هیئت ووشو مازندران برگزاری مسابقات لیگ استان در رده سنی نونهالان، جوانان و نوجوانان با هدف پشتوانه سازی و تقویت زیر ساخت‌ها می‌باشد.

او ادامه داد: در پایان این رقابت‌ها در رده سنی جوانان تیم‌های نور، آمل و عباس آباد به ترتیب مقام‌های اول تا سوم و در رده سنی نوجوانان تیم‌های نور، تنکابن و عباس آباد مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در پایان این مسابقات از خانواده‌های معظم شهدای ورزشکار شهرستان عباس آباد تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • حکومت نظامی شهر فرانسوی برای جوانان
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • برگزاری مسابقات پرس سینه قهرمانی استان در سقز
  • کلارآباد میزبان مسابقات قهرمانی ووشو در رده نوجوانان و جوانان
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب