Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی ستاد کنگره شهدای روحانی با اشاره به تشریح برنامه ها و موضوعات مقالات ستاد کنگره شهدای روحانی، گفت: حماسه و ایثار روحانیون در دفاع مقدس را برای نسل جوان تبیین کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صادقی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره ها و کنگره های شهدا، اظهار داشت:روحانیت از قبل انقلاب تا به امروز در دفاع از حرم آل الله شهدای روحانی بسیاری تقدیم اسلام ، انقلاب ، دفاع مقدس و عرصه های مختلف فرهنگی جامعه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز باید برای نسل جوان جامعه فداکاری ها و حماسه سازی ها و ایثار روحانیت تبیین شود تا این نسل هم با فداکاری های روحانیون آشنا شوند.

دبیر اجرایی ستاد کنگره شهدای روحانی با اشاره به برنامه های این دهه ،گفت: برای نهم تا هیجدهم دی ماه برنامه های متعددی پیش بینی شده است که هر روز یک برنامه اصلی در کنار برنامه های جانبی اجرا خواهد شد.

وی بیان داشت: در 9دی ماه برنامه افتتاحیه در مدرسه امام موسی کاظم(ع) با قرائت پیام مقام معظم رهبری و سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی  برگزار خواهد شد.

صادقی با اشاره به برنامه های اصلی روز های دیگر ، افزود:  برنامه محفل انس با قرآن با موضوع یادواره شهدای روحانی قرآنی در 10 دی ماه، برگزاری یادواره شهدای بین الملل با عنوان شهدای مقاومت اسلامی در جامعه المصطفی در 11 دی ماه، برگزاری برنامه شب شعر با عنوان شبی با ستارگان در مجموعه فرهنگی هنری شهیدآوینی ارشاد در 12 دی ماه، برگزاری برنامه روحانیت، بصیرت و ولایت پذیری و تجلیل از روحانیون ایثارگر در فیضیه در 13 دی ماه از دیگر برنامه های این روز ها می باشد.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه روحانیت، ایثار، جهاد و شهادت همراه با عطر افشانی مزار شهدا و رونمایی از تمبر یادبود در مجتمع امام خمینی(ره) با حضور خانواده های شهدا در 14 دی ماه، برگزاری دعای ندبه در جمکران به یاد شهدا و سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه قم و شهر های تابعه با موضوع روحانیت و دهه بصیرت در 15 دی ماه، برگزاری یادواره شهیده های خواهر و تجلیل از مادران و همسران و دختران شهدای روحانی در جامعه الزهرا در 16 دی ماه، برگزاری برنامه ویژه نیروهای مسلح به یاد شهدای روحانی در حسینیه ثارالله سپاه در 17 دی ماه از دیگر برنامه های می باشد.

دبیر اجرایی ستاد کنگره شهدای روحانی با اشاره به تجلیل از مدال آوران المیپاد و جام ورزشی شهدای روحانی، خاطرنشان کرد: با حضور خانواده شهدا برنامه غبار روبی و عطرافشانی و خطبه خوانی در حرم مطهر حضرت معصومه(س)  هم برگزار خواهد شد.

وی افزود: در 19 دی ماه هم به عنوان برنامه آخر تعدادی از خانواده های معظم شهدای روحانی و ایثارگر به اتفاق امت حزب الله برنامه شرف یابی به محضر مقام معظم رهبری را خواهیم داشت.

فراخوان مقالات کنگره شهدای روحانی با 10 موضوع

صادقی در ادامه با اشاره به فراخوان مقاله برای کنگره شهدای روحانی، گفت: برای این کنگره فراخوان مقاله هم داده شده است که مهلت ارسال آثار تا 7 دی ماه می باشد و یکی از برنامه های این دهه تجلیل از مقالات برتر خواهد بود.

وی عنوان کرد: این فراخوان در 10 موضوع با ارائه گواهی‌نامه معتبر و چاپ در مجموعه مقالات کنگره اجرا خواهد شد که این مقالات با موضوعات الگوی سبک زندگی شهدای روحانی با تأکید برفرهنگ و ایثار و شهادت، آسیب‌شناسی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه های علمیه، نقش طلاب رزمنده در ترویج فرهنگ ولایت‌مداری در دفاع مقدس، شیوه های بهره گیری روحانیت از فضای مجازی در ترویج فرهنگ ولایت مداری در دفاع مقدس، جایگاه طلاب قم در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، بازطراحی نقش محتوای آموزشی حوزه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جایگاه شهدای روحانی از منظر مقام معظم رهبری، راهبردهای تربیتی در وصایا و توصیه های شهدای روحانی، نقش تبلیغی شهدای روحانی در تشجیع نیروهای رزمی و جایگاه ولایت‌مداری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراخوان داده شده است.

دبیر اجرایی ستاد کنگره شهدای روحانی با اشاره به اینکه تاکنون استقبال خوبی از بخش مقالات شده است ، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر موضوعات و نحوه ارسال مقالات به آدرس www.shuhood.ir  و  کانال تلگرامی shuhood_qom  مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۲۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است

فرماندار شهرستان آران و بیدگل ضمن گرامیداشت روز معلم، گفت: افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آران و بیدگل، علی اکبر رضایی ظهر امروز در دیدار با عوامل برگزاری یادواره شهدای کارگر و معلم، اظهار داشت: هدف از برگزاری یادواره شهدا معرفی شهیدان به عنوان الگویی ماندگار به جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدای کارگر و معلم گامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان که موتور محرکه انقلاب هستند، ضروری و بسیار با اهمیت است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل ضمن اشاره به رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: شهدای هشت سال جنگ تحمیلی صحنه‌هایی ماندگار را آفریدند که تضمین کننده پیروزی‌‌های رزمندگان در آن دوره حساس بود.

رضایی با تاکید بر نقش‌ معلمان به عنوان سفیران فرهنگی در صحنه‌های انقلاب و دفاع مقدس تصریح: تقدیم 36 معلم شهید در شهرستان آران و بیدگل، سند افتخار دستگاه تعلیم و تربیت در نظام اسلامی به ویژه این شهرستان است.

فرماندار آران و بیدگل در ادامه تصریح کرد: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور در جبهه‌های نبرد در سنگر تولید نیز مجاهدت کرده و تقدیم بیش از 365 شهید کارگر مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان آران و بیدگل در پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی با دعوت از اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده معظم شهدا برای حضور در امراسم یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل گفت: امروز دشمن در تلاش است تا با بهترین امکانات به اسلام و مسلمین ضربه وارد کند، بنابراین مردم باید در تمامی عرصه‌ها هوشیار بوده و با همان روحیه هشت سال دفاع مقدس با مهارت تمام با یزیدیان زمانه مقابله کند.

انتهای پیام/803/

دیگر خبرها

  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود