Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و عملیاتی شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای وقوع زلزله تا شامگاه گذشته سه میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت از طریق مدیریت بحران و ۷۴۰ هزار لیتر نیز از طریق خیران در مناطق زلزله‌زده توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، نعمت‌الله نجفی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد با بیان اینکه شب وقوع زلزله 852 هزار لیتر فراورده از انبار نفت کرمانشاه خارج شد اظهار داشت: در زمان وقوع زلزله جایگاه‌هایی به صورت اختصاصی برای خودروهای امدادی در نظر گرفته شد و از نظر سوخت‌رسانی از طریق جایگاه‌ها و نفتکش‌‌ها مشکلی وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 95 درصد جایگاه‌های سوخت استان دیزل ژنراتور دارند و در سرپل‌ذهاب نیز با وجود قطعی برق به مدت چهار روز این جایگاه‌ها به وسیله دیزل‌های ژنراتور فعالیت کردند افزود: با وجود اینکه سیستم سامانه هوشمند جایگاه‌های ثلاث‌باباجانی با مشکل مواجه شده بود اما بدون سامانه فعالیت خود را ادامه دادند و وقفه‌ای در سوخت‌رسانی ایجاد نشد.

معاون فنی و عملیاتی شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی استان کرمانشاه با بیان اینکه با تمهیدات اندیشیده شده 7500 پیک‌نیکی دو و پنج کیلویی به صورت رایگان در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفت عنوان کرد: پنج اسکیت سیار گاز مایع در ثلاث‌باباجانی، ازگله، روستای کوئیک و سرپل‌ذهاب نصب و تاکنون 70 تن گاز مایع رایگان برای پیک‌نیک‌ها توزیع شده است.

نجفی با اشاره به اینکه در چند روز نخست وقوع حادثه 7000 کپسول گاز مایع بین زلزله‌زدگان توزیع شد گفت: 750 هزار لیتر نفت رایگان به وسیله تانکرهای سیار بین مردم توزیع شد و البته براساس دستورالعمل توزیع رایگان وجود ندارد اما در این شرایط به حساب مدیریت بحران و به صورت رایگان بین مردم توزیع شد.

وی با بیان اینکه تاکنون سه میلیون و 700 هزار لیتر سوخت رایگان در مناطق زلزله‌زده توزیع شده است افزود: تعدادی از فروشندگان فرآورده‌ها در مناطق زلزله‌زده دچار آسیب نشده بودند و بنابراین از روز نخست تاکنون 15 میلیون لیتر فرآورده برای این تعداد ارسال شده است.

نجفی با اشاره به اینکه از وقوع زلزله تاکنون 19 میلیون و 700 هزار لیتر نفت سفید به مناطق زلزله‌زده ارسال شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 71 درصد افزایش یافته است گفت: تاکنون 15 میلیون و 600 هزار لیتر بنزین به این مناطق ارسال شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 49 درصد افزایش یافته است.

معاون فنی و عملیاتی شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد پروازها در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است افزود: در حوزه سوخت‌رسانی به بالگردها و هواپیماها تاکنون یک میلیون و 550 هزار لیتر ATK برای مناطق ارسال شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 49 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه 105 فروشندگی فرآورده و 10 جایگاه سوخت در مناطق زلزله‌زده بین 10 تا 60 درصد دچار خسارت شده‌اند گفت: میزان خسارت‌ها در هر جایگاه 120 تا 280 میلیون تومان برآورد شده است و مشکلی برای سیستم لوله‌کشی آنها ایجاد نشده و برای جایگاه‌های آسیبدیده کارگران نیز کانکس‌هایی تعبیه شده است.

نجفی با بیان اینکه از زمان زلزله تاکنون 19 میلیون و 700 هزار لیتر نفت سفید توسط 1094 نفتکش، 15 میلیون و 600 هزار لیتر توسط 686 نفتکش و 19 میلیون و 400 هزار لیتر نفت‌گاز توسط 918 نفتکش در مناطق زلزله‌زده توزیع شده است افزود: در این مدت از سه منطقه لرستان، همدان و کردستان نیز هر منطقه 20 نفتکش به استان ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت پخش فراورده‌های نفتی در سه بازه زمانی قبل، حین و بعد از بحران اقداماتی را به عهده دارد عنوان کرد: از همان لحظات اولیه وقوع زلزله کارگروه مدیریت بحران در شرکت برگزار شد و اقداماتی در سه بخش سوخت‌رسانی برای حمل و نقل، وسایل گرمایشی و ارگان‌های دخیل در بازسازی انجام شد.

انتهای پیام/

R41380/P1486/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان شامگاه شنبه در تشریح جزییات این طرح افزود: در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاقچیان سوخت و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، روز گذشته طرح ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت به صورت همزمان در مناطق «خانسرخ، سورو، نخل ناخدا و روستای دهنو» بندرعباس اجرا شد.

وی بیان کرد: دراین طرح که با اقدامات اطلاعاتی و گشت زنی های هدفمند اجرا شد، در مجموع ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی هرمزگان اظهار کرد: همچنین مقادیری مشروبات الکلی، ۴۲۳ جفت کفش و یک دستگاه موتورسیکلت سنگین و پنج دستگاه خودرو شوتی در امر قاچاق نیز از قاچاقچیان به دست آمد.

وی با بیان اینکه در این طرح ضربتی ۱۰ فروند «تشتک فایبرگلاس قایق موتوری» نیز توقیف شد، اظهار کرد: در این رابطه تعداد ۱۳۷ نفر که از تبعه بیگانه غیرمجاز و بدون مجوز اقامت بوده و در تهیه و قاچاق سوخت فعالیت داشتند، دستگیر شدند و هماهنگی های لازم جهت بازگشت آنان به کشورشان انجام شده است.

سردار جاودان با تاکید بر استمرار طرح های عملیاتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق و قاطعیت پلیس در اجرای این طرح ها از مردم استان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه دپو (انباشت) و یا قاچاق کالا، سوخت و موادمخدر مراتب را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان