Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:09:37 GMT

استاندار زنجان: قانون اساسی تکیه گاه اصلی نظام است

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۶۳۸۴۹

استاندار زنجان: قانون اساسی تکیه گاه اصلی نظام است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: قانون اساسی تکیه گاه اصلی نظام سرافراز و سربلند جمهوری اسلامی است و برای اجرای قانون نیز باید قانونی عمل کرد.

اسدالله درویش امیری روز چهارشنبه در مجمع سالانه پیشگری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان زنجان افزود: زیباترین پیامی که از فرمایشات حضرت علی(ع) در خصوص اداره جامعه به مالک اشتر به ما می رساند این است که امکان زندگی سالم انسان هایی که در یک جغرافیا در کنار یکدیگر زندگی می کنند، بدون وجود چارچوب و مقررات و قانون، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نیروهای مسلح باید طوری در جامعه برخورد کنند که مردم احساس نکنند که فراتر از آنان هستند، اظهار کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح وظیفه خطیرتری نسبت به سایر قضات دارد.
درویش امیری با تاکید براینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح به دلیل وظایف کاری خود که با مجریان نظم و امنیت سر و کار دارند وظیفه و نقش اساسی دارد ادامه داد: این سازمان اصلی ترین مرجع و پناهگاه کسانی است که اگر تخلفی از مجریان نظم و قانون شده، به موضوع رسیدگی کنند.
استاندار زنجان گفت: نیروی انتظامی در خط مقدم ارتباط با جامعه است و امنیت جامعه در گرو تلاش و بی خوابی و اجرای دقیق قانون به وسیله کارکنان ناجا است و پیشگیری از جرایم و انحرافات در جامعه جایگاه بزرگی دارد.
درویش امیری با بیان اینکه حجم عظیم وظایف نیروی انتظامی به حتم آسیب هایی را متوجه شما می کند افزود: باید تلاش کنیم تا پلیس جامعه محوری داشته باشیم، پلیس امروز مورد اعتماد و امین مردم قرار گرفته است و شما ماموران قدر بدانید که مردم به شما اعتماد کرده و با مشاهده شما احساس امنیت می کنند.
وی تصریح کرد: مردم باید احساس کنند کشور را دولت در سایه حاکمیت و نظام قانونمند اداره می کند و این احساس را داشته باشند که جامعه و کشور، قانونمند و در چارچوب قانون اداره می شود و همه در برابر قانون در یک رده هستند.
درویش امیری افزود: نیروی انتظامی با توجه به تعدد ماموریت هایی که دارد اگر دچار خطا شد ما دادستان نیروهای مسلح داریم و از ظلمی که شده باید از شما و حقتان دفاع کند و یکی از حقوقتان نیز دیه ای که به شما پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه باید مجرمان با حضور به موقع و سریع نیروی انتظامی احساس ناامنی کنند، اظهار کرد: مردمی بودن پلیس، خاص نیروی مقدس انتظامی ایران است و ما افتخار می کنیم که از استان های امن کشور در مقوله امنیت هستیم.
درویش امیری، اجرای قانون و پیشگیری از وقوع جرم را از وظایف نیروی انتظامی اعلام کرد و افزود: پیشگری همواره مقدم بر برخورد است بنابراین فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم باید در جامعه نهادینه شود.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه پلیس اسلامی امروز به عنوان نماد حاکمیت و اجرای قانون، باید بر اساس استانداردهای تعریف شده عمل کند، تاکید کرد: شما باید الگوی سالمی برای سایرین باشید و مردم را با هر گرایش و تفکر باید شهروند خود بدانید.
درویش امیری با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) به مالک اشتر که فرمودند 'خداوند را باید بر بالای سرمان ببینیم' افزود: ضرب و جرح متهمان از دیدگاه توده مردم، رفتار غیرانسانی تلقی می شود چه بلند شدن باتون مامور و چه پلیس سد معبر شهرداری باشد.
وی با تاکید براینکه نیروی انتظامی بیشترین ارتباط با مردم را دارد، اظهار کرد: مردمداری و جامعه محوری نیروی انتظامی باعث افزایش مشارکت مردم با پلیس و محبوبیت این نیروی خدوم در جامعه شده است.
استاندار زنجان اعتماد عمومی را مهمترین سرمایه اجتماعی برای نیروی انتظامی دانست و گفت: فرصت به مردم را باید قدر دانست و پلیس باید آنچنان مقتدر و با صلابت باشد که عموم مردم احساس امنیت کرده و تبهکاران نیز احساس ترس و ناامنی داشته باشند.
6084/6085
دریافت کننده: پرویز غفاری **انتشاردهنده: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۳۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: کارکنان انتظامی با یک برنامه‌ریزی مشخص، تامین امنیت انتخابات را برعهده گرفتند.

سردار مهدی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به اینکه انتخابات دور دوم در پیش است از لحاظ بحث تأمین امنیت همه اقدامات در دست انجام است، هیچ مشکل امنیتی در استان وجود ندارد و کارکنان انتظامی با یک برنامه‌ریزی مشخص تأمین امنیت انتخابات را بر عهده دارند.

وی افزود: از مردم شریف و مقاوم کرمانشاه درخواست می‌کنم با مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی زمینه انتخاب نمایندگانی با پشتوانه قوی رأی مردمی را فراهم کنند، چراکه مشارکت قوی سبب خواهد شد که ما استان قوی داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نمایندگان منتخب مردم با برنامه‌ریزی برای توسعه و پیشرفت حوزه انتخابیه، در طول چهار سال نمایندگی خود پاسخ اعتماد مردم به آن‌ها را بدهند.

حاجیان تصریح کرد: امیدوارم با تلاش نمایندگان منتخب در دوره جدید مجلس شورای اسلامی، استان کرمانشاه وضعیت بهتری از لحاظ اقتصادی و اجتماعی به ویژه در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی پیدا کند که یک معضل جدی در استان کرمانشاه است.

وی اضافه کرد: نمایندگان منتخب برنامه‌ای برای رفع مشکلات استان داشته باشند و استان را با توجه با پتانسیل‌های موجود در استان در حوزه اقتصادی پیش ببرند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت: فعالیت حوزه گردشگری و استفاده بهینه از منابع طبیعی و معدنی استان می‌تواند زمینه ارتقای وضعیت استان و هم استانی‌ها را فراهم کند و انتظار می‌رود نمایندگان منتخب در این حوزه با برنامه اقدام کنند.

سردار حاجیان افزود: انتخاب نمایندگان با رأی حداکثری مردم می‌تواند در پیشرفت استان مؤثر باشد و به همین دلیل از همه هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنم روز جمعه بیست و یکم اردیبهشت پای صندوق رأی حضور پیدا کنند.

کد خبر 751214

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه
  • روزنامه اطلاعات: ملت در چه فکریه؟ دولت در چه کاریه؟
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت
  • قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد
  • حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند