Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@15:23:30 GMT

خواننده‌ای که سودای دانشمندشدن داشت

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۶۳۹۸۸

خواننده‌ای که سودای دانشمندشدن داشت

به گزارش جهان نيوز، صدایش کلفتی و زمختی مردان قدیم و لطافت عاطفی یک عاشق پیشه را در کنار هم داشت. عاشقانه می خواند و گاهی هم مخاطبش را تا بالای ابرهای عرفانی که برای خود ساخته بود، می‌برد. کودک که بود، خانواده‌اش فکر می‌کردند او دانشمند می شود؛ چرا که همیشه درگیر آزمایش های شیمی بود. اتاقش هم شده بود آزمایشگاه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوازده سالگی از مدرسه یک «میکروسکوپ» برای آزمایش‌هایش جایزه گرفت.

از کنجکاوی‌ها و هیجانات کودکی که فارغ شد، صدای گیتار، کیبورد و فلوت خواب را از چشمانش گرفت. دیگر نوجوان بندر عباسی، حال و هوای دیگری داشت. به سراغ گروه های موسیقی محلی رفت که راهی از زندگی خود به دنیای ساز و نوا پیدا کند. می خواست، موسیقی بندری را به گوش همه مردم برساند. هم عاشق بندر عباس و هم عاشق موسیقی بود.

از سیزده سالگی با صدا و سیمای مرکز استان هرمزگان و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، همکاری خود را آغاز کرد و روز به روز به آنچه که می خواست نزدیک تر شد.

سال 67 زمانی که فقط 18 سال داشت، عاشق خواهر دوستش شد که در گروه موسیقی «فریاد ساحل» با وی آشنا شده بود. ثمره این ازدواج سه فرزند بود.

اوج شکوفایی استعدادهای هنری ناصر، در سال 1374 و با انتشار قطعه «ناصریا» رقم خورد. البته منتقدان موسیقی معتقد بودند که این قطعه به تقلید از یک قطعه ترکیه ای بوده است. هر چند خودش می گفت سبک ناصریا عربی است.

یک سال بعد به وسیله محمد علی بهمنی به انتشارات دارینوش معرفی شد. روزهای شهرت و محبوبیت در دل مردم کم کم برای ناصر عبداللهی در راه بود. آلبوم‌های «عشق است» و «دوستت دارم» را ضبط و منتشر کرد. پس از آن آلبوم‌های «بوی شرجی»، «هوای حوا» و «ماندگار» و آلبوم «رخصت» به بازار روانه شد. سبکی که می‌خواند پاپ و به گفته خودش برگرفته از آثار ابراهیم منصفی بود.

در سال 1382 و پس از جدایی از همسرش، با فاطمه فهیمی ازدواج کرد که ثمره این ازدواج یک دختر بود.

دیگر عبداللهی خواننده محبوب جوانان دهه شصتی شده بود و نمی شد کسی را پیدا کرد که مخاطب موسیقی باشد و نوای ناصر عبداللهی به گوشش نرسیده باشد.

در کنسرت هایش صندلی خالی پیدا نمی شد. ایران را می چرخید و همه را شیفته قطعه هایی می کرد که برخی اوقات غمگین و برخی هم سرخوش از دلخوشی های زندگی شخصی اش بود. بیشتر اشعار قطعاتش از محمد علی بهمنی بود.

اعتقادات مذهبی ناصر عبداللهی در آثاری چون، «یا فاطمه»، «مهر علی و فاطمه»، «احمد ثانی» بروز می کرد. در میان این قطعات «یافاطمه» هنوز هم بارها از صدا و سیما پخش می شود و مورد توجه مردم است. علاوه بر این آثاری چون، «کودکان خیابانی» و «سربلند» مضامین اجتماعی هم داشت. اما عاشقانه های ناصر بیشتر از دیگر آثارش بودند.

سرانجام این خواننده بندرعباسی، در 29 آذر 1385 دار فانی را وداع گفت و علاقه‌مندان به صدایش را برای همیشه تنها گذاشت.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ویدئویی از مراحل ضبط قطعه موسیقی نمایش «گالیله» با خوانندگی پولاد کیمیایی که این شب‌ها در تئاتر شهر روی صحنه است، منتشر شد.

قطعه «آهای گالیله» از زبان یک خواننده دوره‌گرد در نمایش «گالیله» خوانده می‌شود که ترانه آن را کاوه آفاق سروده و آهنگسازی و تنظیم موسیقی نمایش و همچنین این ترانه بر عهده محمدرضا چراغعلی آهنگساز شاخص کشور بوده است.

نمایش «گالیله» به تهیه‌کنندگی آزیتا موگویی و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور با نقش‌آفرینی فرهاد آییش، صدف اسپهبدی، نورا هاشمی، محمد نادری، حمید رحیمی، شهروز دل‌افکار، آرش فلاحت‌پیشه، محمد معتضدی، اشکان صادقی، فربد فرهنگ، علیرضا ساوه درودی، سامان کرمی و علیرضا مویدی در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه است.

نمایشنامه «گالیله» نوشته برتولت برشت و ترجمه حمید سمندریان است و دراماتورژی متن را نیز  محمد امیریاراحمدی بر عهده دارد.

فروش بلیت این نمایش در سایت تیوال از طریق لینک tiwall.com/s/galilei۳  و همچنین فروش بلیت ردیف هفت نیز در سایت گیشه تئاتر در دسترس علاقه‌مندان است.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلفیق آگاهانه بازیگری و موسیقی در آثار نمایشی
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله»
  • پولاد کیمیایی برای نمایش «گالیله» می‌خواند
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو
  • درباره میوه‌فروشی که ۱۶ سال فکر کردیم «فریدون فروغی» است!
  • (ویدئو) روایت زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر از ساخت موسیقی متن فیلم «ای ایران»
  • وداع مردم خراسان شمالی با پیکر مرحوم عیسی بخشی