Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - با فعاليت 245 کانون فرهنگي و هنري مسجد در مناطق روستايي و شهري در استان ايلام، بانوان نقش مهمي در راستاي اجراي برنامه‌هاي فرهنگي، ديني و هنري در سطح مساجد بر عهده‌دارند.
به گزارشروابط عمومي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام،حجت‌الاسلام علي چراغيپور،مسئول دبيرخانه کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام، در ديدار بامديرکل امور بانوان و خانواده استانداري ايلام، اظهار کرد: فعاليت‌هاي متنوعفرهنگي و هنري و مذهبي، در طول سال با استفاده از ظرفيت کانون‌هاي فرهنگي و هنريمساجد با حضور خواهران و بانوان عضو کانون‌هاي مساجد برگزار مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام چراغي پور، يادآورشد: برگزاري برنامه‌هاي ويژه در مناسبت‌هاي ديني و مذهبي و ملي، اردوها و کارگاه‌هايآموزشي ازجمله حجاب و عفاف و امربه‌معروف و نهي از منکر، دوره‌هاي آموزشي ويژهخواهران با حضور اساتيد مجرب حوزه و دانشگاه، مبارزه با فرقه‌هاي نوظهور، توجه بهمراکز خانه نور و تربيت نونهالان و کودکان و نوجوانان بر اساس مباني دين مبيناسلام و همچنين توجه به بُعد خانواده در برنامه‌ها ازجمله فعاليت‌هاي کانون‌هايمساجد در حوزه خواهران است.
وي، بابيان اينکه در حال حاضر 295 کانون فرهنگي و هنري مسجددر نقاط مختلف اين استان به‌ويژه مناطق روستايي فعاليت دارند، يادآور شد: در مراکزخانه‌هاي نور 30 نفر از خواهران به‌عنوان مربي فعاليت مي‌کنند و همچنين برنامه‌هايبا حضور خواهران در 13 مرکز خانه‌هاي نور اين استان برگزار مي‌شود.
مسئول دبيرخانه کانون‌هايفرهنگي و هنري مساجد استان ايلام، تصريح کرد: هم‌اکنون در حدود 90 کانون فرهنگي وهنري مساجد واحد خواهران فعال است و توجه ويژه‌اي به بحث خواهران در سطح کانون‌هاازجمله بحث کتاب و کتاب‌خواني، کارآفريني و مسائل فرهنگي مي‌شود که هم‌اکنون درمناطق روستايي استان بانوان در کنار مساجد به فعاليت‌هاي ازجمله قالي‌بافي و صنايع‌دستيو کارهاي بافتي مي‌پردازند.
مريم شاديوند، مديرکل اموربانوان و خانواده استانداري ايلام، نيز در اين ديدار، اظهار کرد: مساجد ظرفيت وپتانسيل بزرگي در راستاي فعاليت‌هاي فرهنگي و توجه به بعد خانواده در سطح جامعههستند که بايد از اين ظرفيت در راستاي تقويت ابعاد مختلف خانواده‌ها استفاده کرد.
وي، بابيان اينکه کانون‌هاي فرهنگيو هنري مساجد از اين ظرفيت برخوردارند که به‌عنوان پايگاه‌ها مهم اجتماعي و فرهنگيفعاليت کنند، ابراز کرد: فعاليت‌هاي فرهنگي، هنري و ورزشي و متنوع با بهره‌گيري ازفناوري‌ها روز مي‌تواند زمينه را براي جذب هر چه بيشتر نسل جوان به مساجد ايجادکند.
مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري ايلام، با تأکيد براينکه مساجد کارکرده‌هاي فراواني سياسي، اجتماعي، فرهنگي و ديني دارد، تصريح کرد:امروز نيز نقش بانوان و خواهران با توجه به هجمه‌هاي گسترده دشمنان عليه باورها وارزش‌هاي ديني و اسلامي، نقشي بي‌بديل است.
شادي وند، خاطرنشان کرد: مساجدهمواره پايگاه‌هاي ترويج ارزش‌هاي اسلامي و ديني به شمار رفته‌اند و يکي از وظايفو رسالت‌هاي بانوان که در مساجد فعال هستند کار فرهنگي و در حوزه زن و خانواده وتربيت معنوي فرزندان است
در پايان اين ديدار نيز توران داودي مسئول امور بانوان کانون‌هايفرهنگي و هنري مساجد استان ايلام گزارش از روند فعاليت‌هاي انجام‌شده در حوزه زنانو خواهران ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین طاهری بعد از ظهر چهارشنبه طی نشستی با جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه رسانه شهرستان فومن اظهار کرد: تأثیر مؤلفه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در تمام زوایای جامعه مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نگاه مطالبه گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول آفرین است، گفت: نقش اصحاب فرهنگ و هنر در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری جامعه بی بدیل است.

وی با بیان اینکه به تصویر کشیدن هنر، صحبت از یک واقعیت و حقانیت است، افزود: هنر در تمام عرصه‌ها راهگشا و اثرگذار بوده و به دلیل ریشه گرفتن از حقانیت، قابل پذیرش و حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر تولیدات هنری در اجرای قرارگاه «شهید آوینی» در استان ادامه داد: این طرح با ردیف بودجه مشخص که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۰ فروردین همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی آغاز شده و تا ۲۰ خردادماه سال جاری مرحله نخست آن اجرایی می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان گیلان تعیین شده است، تصریح کرد: باید ارزش و جایگاه والای هنر را در رشته‌های مختلف درک کرده و برای توسعه و اعتلای نام فرهنگ و هنر استان گام‌های جدی برداریم.

وی با تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد به طرح «هزار مشعل» اشاره کرد و افزود: «هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

کد خبر 6088049

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین