Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای امام حسین (ع) ابرکوه گفت : از سال 1382خورشیدی با راه اندازی این مرکز تاکنون، 2 میلیون و 800 هزار نفر ساعت آموزش به افراد جویای کار ارایه شد که 10هزار و 800 نفر موفق به اخذ گواهینامه مهارت آموزی شدند.

عباس حسنی روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد آموزش های مختلف مهارت آموزی را در این مدت فرا گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی هدف از ایجاد این مرکز تامین نیروهای انسانی ماهر و نیمه ماهر واحدهای تولیدی و صنعتی، بازار کار و ترویج فرهنگ آموزش فنی و حرفه برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی است.
حسنی ادامه داد: امسال 750 نفر کارآموز در 30 دوره آموزشی شرکت کردند و 90 درصد آنان موفق به اخذ گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای شدند.
حسنی یادآور شد: از مجموع داوطلبان 450نفر زن و بقیه مرد بودند که گواهی نامه پایان دوره آموزش مهارت فنی و حرفه ای دریافت کردند.
این مسئول با بیان اینکه دوره آموزشی یادشده ویژه شاغلان، دانشجویان، کارجویان شهری و روستایی بود، افزود: در این مدت 113هزار و 740 نفر ساعت آموزش در سطوح مختلف ارایه شد.
حسنی با تاکید به اینکه دوره های آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای امام حسین (ع) رایگان برگزار می شود، اضافه کرد: آموزش ها در رشته های فنی، کشاورزی ، خدماتی ، هنری و حرفه ای از جمله طراحی، دوخت ، آشپزی ، صنایع دستی و هنری ، رایانه ، پرورش گیاهان دارویی و قارچ ، امدادگری ، جوشکاری و برق ارایه شد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ابرکوه با بیان اینکه برای آموزش افراد و تجهیز کارگاه ها امسال 503 میلیون ریال هزینه شد، تصریح کرد: در ابرکوه یک مرکز ثابت و 10مرکز سیار شهری و روستایی ، کارگاه صنایع و جوار دانشگاهی فعالیت دارد.
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری غرب شهریزد واقع است.
7540/ 2047/*خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از اثر دانینگ کروگر چه می‌دانیم؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اختلال‌های شناختی به گروهی از اختلالات روانی اطلاق می‌شود که بیش از هر چیز بر توانایی‌های شناختی انسان از جمله درک مطلب، تمرکز روی مسائل، قابلیت یادگیری و حل مسئله اثرگذار هستند. یکی از این اختلالات اثر دانینگ کروگر (Dunning-Kruger Effect) نام دارد که باعث می شود افراد میزان تسلط خود را روی حوزه‌های تخصصی بیش از حد واقعیت ارزیابی ‌کنند. این اختلال‌ شناختی اولین بار در پژوهشی که توسط دیوید دانینگ (David Dunning) و جاستین کروگر (Justin Kruger) سال ۱۹۹۹ در دانشگاه کرنل انجام گرفت مطرح شد.

دانینگ و کروگر در مقاله خود این مشکل به این صورت بیان کردند: «کسانی که اطلاعات‌شان از حد میانگین کمتر بود، همزمان دو داشتند. آنها نه تنها نتیجه‌گیری‌های اشتباه می‌کردند و برطبق آن سؤگیری مکررا مرتکب خطا می‌شدند، بلکه حتی عدم توانایی خود را نیز درک نمی‌کردند!»

تحقیقات نشان می دهد بروز اثر دانینگ کروگر به یک حوزه و یا قشر خاص محدود نمی شود و این پدیده در طیف گسترده‌ای از افراد به وقوع می پیوندد. اثر دانینگ کروگر صرفاً مشکل افراد عادی نیست، بلکه افراد با ضریب هوشی بالا نیز گرفتار این مسئله بوده‌اند. در حقیقت نقطه ضعف افراد با ضریب هوشی بالا در همان حوزه‌هایی است که آنها خود را در آن متخصص می دانند و تعصب خاصی بر آن دارند. این تعصب باعث می شود آنها نتوانند عملکرد و مهارت خود را به‌صورت واقعی ارزیابی کنند؛‌ فرضاً افرادی که مهارت خود را در یک رشته خاص بالای ۸۰ درصد ذکر کرده بودند، با تحقیقات بیشتر مشخص شد اطلاعات‌شان بسیار کمتر از چیزی بود که فکر می کردند.

برخی پژوهشگران معتقدند این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که افراد چون در هیچ رشته‌ای مهارت و تخصصی ندارند، آنگاه با کسب کمترین میزان دانش ممکن، خیال می‌کنند که بر تمامی جنبه های آن حوزه مسلط شده‌اند. آنها صرفاً زمانی از این خیال باطل خارج می‌شوند که مطالعات خود را در آن حوزه بیشتر کنند.

برای بررسی اینکه من و شما هم تحت تأثیر این اثر هستیم یا نه یک روش ساده وجود دارد. نگاهی به گذشته کنیم و ببینیم آیا پیش آمده که افراد مختلفی به ما نصیحت یکسانی داشته باشند و ما حرف های آنان را نادیده بگیریم؟ اگر جوابتان به این پرسش مثبت است  هیچ بعید نیست که شما نیز تحت تأثیر این اثر قرار گرفته باشید. اثر دانینگ کروگر جنبه دیگری هم دارد و آن اینکه افراد بادانش مهارت‌های خودشان را دست‌کم می گیرند! به عبارت دیگر آنها گمان می کنند هر کسی می تواند به سادگی از پس وظایف آن‌ها برآید.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • از اثر دانینگ کروگر چه می‌دانیم؟
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • آموزش مکانیک خودرو مجتمع فنی تهران پایتخت
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان