Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@02:03:22 GMT

اجرای طرح ملی جنگلانه در پارک جنگلی دلند+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۶۴۶۹۶

اجرای طرح ملی جنگلانه در پارک جنگلی دلند+ تصاویر

اجرای طرح ملی جنگلانه با هدف حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و با مشارکت مردمی با حضور مسئولین شهرستانی و استانی در پارک جنگلی دلند برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  گل رامیان، اجرای طرح ملی جنگلانه با هدف حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و با مشارکت مردمی با حضور معاون فرماندار، مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری گلستان، فرماندهان انتظامی و سپاه، ائمه جمعه و جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی در پارک جنگلی دلند برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین حسین طاهری امام جمعه شهر رامیان گفت: کاشت و حفظ درخت و طبیعت یک بحث مهم اجتماعی است و اهتمام به این نکته در روایات و احادیث امده است.

وی اظهار کرد: توسعه منابع طبیعی با مشارکت مردم محقق می شود.

قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی و ابخیزداری گلستان گفت: این طرحی چندسالیست در سطح کشور با هدف تحقق فرمایش مقام معظم رهبری، تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی اجرا می شود تا از ظرفیت مردم برای حفاظت و توسعه نهالکاری استفاده شود.

وی بیان کرد: پارک جنگلی دلند دومین منطقه در این استان که این طرح اجرا می شود و وظیفه مهم و اصلی تشکیل منابع طبیعی حفاظت است.

قزلسفلو افزود: در گذشته بدلیل نیاز مردم به تامین سوخت، ساخت و سازها حضور مردم در مناطق جنگلی در حد قطع درخت و قاچاق چوب بوده ولی امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فرهنگسازی قاچاق چوب به حداقل رسیده است.

وی با اشاره به نگرانی های امروزه در طبیعت بیان کرد: تغییر اقلیم، گرماهای غیرعادی و طولانی مدت، کاهش بارندگی، خشکسالی و حضور گسترده مردم، باعث کوبیدگی و عدم تهویه خاک می شود که عدم تجدید حیاط طبیعی را در بر دارد و باعث بیماری درختان می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و ابخیزداری گلستان با بیان اینکه طرح های جنگلداری برابر قانون متوقف شد، افزود: زمستان ۹۵ فقط در پنج نقطه استان قطع درخت نداشتیم و زمستان امسال دیگر هیچ قطع درختی نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: هر نقطه از کشور و دنیا باید با مشارکت مردم باشد تا به اهداف خود برسیم.
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۴۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین

حجت مرادی گفت: این اراضی مربوط به پلاک ۶ بخش ۱۷ فارس حومه شهر قیر است که بر اساس حکم صادره ۲۴ دادگاه تجدید نظر استان و با پیگیری‌های قضایی و تلاش مستمر نیرو‌های منابع طبیعی شهرستان به انفال برگشت و سند آن به نام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صادر شد.

او افزود: متصرف این اراضی با جمع‌آوری اسناد جعلی و اخذ رای قضایی این بخش از اراضی ملی شهرستان قیر را به مستثنیات تبدیل کرده و مدعی مالکیت آن می‌شود که سرانجام با تلاش و پیگیری مستمر نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و اقدامات و تدابیر اتخاذ شده در دستگاه قضایی این اراضی به نفع دولت آزاد و به بیت‌المال اعاده داده شد. 

مرادی، این اقدام شایسته را دستاوردی بی نظیر و نوید بخش برای طبیعت دوستان و مردم شهرستان دانست و افزود: عرصه‌های منابع طبیعی امانتی که از گذشتگان به دست ما سپرده شده و امروز بیش از هر زمان دیگری می‌بایست در حفظ و صیانت از این موهبت و سرمایه الهی اهتمام ویژه داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه حمایت‌های دستگاه قضایی در جلوگیری از زمین‌خواری و تلاش جهت رفع بعضی از تداخلات اراضی قابل تقدیر است، گفت: حفاظت از انفال مهم‌ترین وظیفه کارکنان این مجموعه است و مسئولیت حفاظت از منابع طبیعی به عنوان اولین و مهمترین اولویت‌ها از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او ضمن قدردانی از حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از مردم و شهروندان طبیعت دوست شهرستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در اراضی ملی مراتب را به شماره تلفن شبانه‌روزی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین