Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@23:41:50 GMT

شیر در تفرش ۱۰ درصد گران شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۶۵۱۱۸

شیر در تفرش ۱۰ درصد گران شد

قیمت شیر در تفرش از کیلویی ۱۶۵۰ تومان به ۱۸۰۰ تومان و همچنین قیمت خرید شیر از دامدار از کیلویی ۱۴۵۰ تومان به ۱۶۵۰ تومان افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حاجی‌محمدی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تفرش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش در خصوص تغییر قیمت شیر در تفرش گفت: در طول ۳ سال گذشته قیمت شیر در تفرش علیرغم افزایش قیمت نهاده‌های دامی، علوفه و سایر ملزومات، افزایش نیافته بود که این امر سبب تحمیل خسارات به دامداران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی‌محمدی اظهار کرد: امسال براساس درخواست تعاونی دامداران تفرش مبنی بر تغییر قیمت شیر، این مسئله در کمیسیون نظارت بر اصناف که متشکل از نمایندگان ادارات مختلف است بررسی شد؛ در جلسه تخصصی‌تر با حضور نمایندگانی از جهاد کشاورزی، دامپزشکی، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان برگزار و اسناد و مدارک خرید علوفه و سایر نهاده‌های دامی بررسی شد.

وی افزود: باتوجه به قیمت شیر در شهرهای دیگر استان مرکزی و وجود راه‌های صعب‌العبور تفرش که منجر به افزایش قیمت حمل و نقل نهاده‌های دامی نیز می‌شوند، با نظر اعضای کمیسیون نظارت بر اصناف تفرش، قیمت شیر در تفرش تغییر کرد.

افزایش ۱۰ درصدی قیمت شیر در تفرش

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تفرش با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی قیمت شیر در تفرش، بیان کرد: قیمت شیر از کیلویی ۱۶۵۰ تومان به ۱۸۰۰ تومان افزایش یافت. همچنین قیمت خرید شیر از دامدار از کیلیویی ۱۴۵۰ تومان به ۱۶۵۰ تومان افزایش یافته است و شرکت تعاونی دامداران تفرش به اندازه نیاز شهر، شیر را با این قیمت از دامدار خریداری می‌کند.

حاجی‌محمدی اضافه کرد: قیمت جمع‌آوری شیر و ارسال به کارخانجات از این گونه تغییر قیمت‌ها مستثنی است؛ چراکه کارخانجات براساس قیمت خرید تضمینی شیر را خریداری می‌کنند که تغییر قیمت خرید تضمینی برعهده شورای اقتصاد است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه شرکت تعاونی دامداران، با شرایط و امکانات نگهداری بهداشتی و همراه با ضوابط بهداشتی، شیر را خریداری می‌کند، مغازه‌های توزیع شیر در سطح شهر، می‌توانند شیر را با قیمت ۱۶۸۰ تومان از شرکت تعاونی دامداران خریداری و توزیع کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تفرش در خصوص تغییر قیمت سایر فرآورده‌های لبنی نظیر ماست، کره و پنیر محلی در تفرش بیان کرد: قیمت ماست با ۱۰ درصد افزایش، از کیلویی ۲۰۰۰ تومان به ۲۲۰۰ تومان تغییر قیمت داد.

حاجی‌محمدی اضافه کرد: از آنجایی که کره و پنیر محلی از گذشته نیز از جمله اقلام ضروری نبوده، قیمتی از سوی کمیسیون نظارت براصناف تعیین نشده است.

وی خاطر نشان کرد: قیمت‌های جدید جهت اجرا به اتحادیه دامداران، نماینده‌های دامداران و اتاق اصناف تفرش ابلاغ شدند و پس از ابلاغ به واحدهای صنفی، قابلیت اجرا دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

بهای هر اونس طلا ۰.۳ درصد افزایش یافت و پس از افزایش بیش از یک درصدی جلسه قبل به ۲۳۲۳ دلار و ۶۶ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با یک درصد افزایش به ۲۳۳۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده هستند که در روز جمعه منتشر می‌شود. گزارش اشتغال روز چهارشنبه نشان داد که حقوق و دستمزد خصوصی ایالات‌متحده در آوریل بیش از حد انتظار افزایش یافته است. گزارشی از وزارت کار ایالات متحده نشان داد که فرصت‌های شغلی ایالات‌متحده در ماه مارس به کمترین میزان در سه سال گذشته رسیده است، در حالی که تعداد افرادی که شغل خود را ترک می‌کنند کاهش یافته است.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، تقاضای جهانی طلا انعطاف‌پذیری را نشان داد و سالانه سه درصد رشد کرد و به ۱۲۳۸ تن در سه ماهه اول رسید که قوی‌ترین شروع یک سال از سال ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا علیرغم افزایش هشت درصدی تقاضای طلا در هند در سه ماهه مارس، افزایش قیمت‌های اخیر چالشی را ایجاد می‌کند که به طور بالقوه منجر به پایین‌ترین مصرف سالانه در چهار سال گذشته می‌شود.

طبق گزارش رویترز، نقره با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۶.۷۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با حدود یک درصد افزایش به ۹۵۸.۹۵ دلار و پالادیوم ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۵۶.۳۱ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت دینار عراق امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قیمت طلا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳