Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:44:32 GMT

عملیات گاز رسانی به روستای چوپانان نایین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۸۳۴۷

عملیات گاز رسانی به روستای چوپانان نایین آغاز شد

اصفهان - ایرنا - کلنگ عملیات گازرسانی به روستای چوپانان از توابع شهرستان نایین با حضور رضا آستانه مشاور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، نماینده مردم شهرستان های نایین و خورو بیابانک در مجلس، فرماندار شهرستان نایین و جمعی از مسئولان این شهرستان بر زمین زده شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان روز چهارشنبه اعلام کرد: با اجرای این طرح بیش از 500 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان در این خصوص گفت: در این پروژه گازرسانی 17 کیلومتر شبکه گذاری پلی اتیلن، 400 علمک پلی اتیلن، یک ایستگاه تقلیل فشارگاز با ظرفیت یک هزار متر مکعب بر ساعت تحت عنوان ' ایستگاه دختر' احداث و اجرایی خواهد شد.
' سید مصطفی علوی ' بابیان اینکه گازرسانی به این روستا از طریق طرح سی ان جی (CNG ) مادر و دختر انجام خواهد شد، افزود: کار اجرای این طرح از ابتدای دی امسال آغاز می شود و در اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی اضافه کرد: در صورت مهیا بودن شرایط جوی، عملیات شبکه گذاری این پروژه تا پایان سالجاری به اتمام خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: در این طرح، ایستگاه تقلیل فشار گاز با ظرفیت یک هزار متر مکعب بر ساعت، گاز این روستا را تامین خواهد کرد.
علوی با اشاره به اینکه، گاز رسانی به شهرهای خوروبیابانک، انارک و جندق و 2 روستای چوپانان و چاه ملک از طریق لوله به دلیل بعد مسافت برای هر خانوار بیش از 33 میلیون تومان هزینه دارد، تصریح کرد: عملیات گازرسانی به این مناطق در شرایط کنونی از طریق خطوط لوله امکانپذیر نیست.
وی افزود: در طرح گازرسانی به چهار شهر کویری استان ( خور و بیابانک، جندق، فرخی، انارک)، گاز در مخزن ویژه ای فشرده سازی و از طریق کامیونت و تریلی به محل مصرف منتقل می شود که در نهایت گاز از طریق این مخزن به شبکه لوله گذاری شهری منتقل و در اختیار مشترکان قرار می گیرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، هزینه گاز رسانی در این طرح برای هر خانوار را بیش از چهار میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد.
وی افزود: با اجرای طرح یاد شده، سالیانه 13 میلیون متر مکعب گاز به شهرهای خوروبیابانک، انارک و جندق و فرخی و دو روستای چوپانان و چاه ملک انتقال می یابد.
خاطرنشان می شود، عملیات گاز رسانی به شهرهای خور و بیابانک و فرخی در سال گذشته در هفته دولت و شهرهای انارک و جندق در دهه فجر سال گذشته آغاز شد.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان در مراسم آغاز عملیات طرح های یاد شده مدت زمان اجرای هریک از این طرح ها را یک سال و 6 ماه اعلام کرده است.
شهرهای ' فرخی ' در 16کیلومتری غرب و ' جندق ' در 110 کیلومتری و روستای ' چاه ملک ' در 40 کیلومتری غرب شهرستان خوروبیابانک قرار دارند.
شهرستان خوروبیابانک نیز با 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق اصفهان واقع است.
شهر انارک نیز در 75 کیلومتری و روستای چوپانان در190 کیلومتری نایین قرار دارند و شهرستان نایین با بیش از39هزار نفر جمعیت در140کیلومتری شرق اصفهان واقع است.
استان اصفهان دارای 107 شهر است که تاکنون 103 شهر آن گازرسانی شده و با اجرای طرح گاز رسانی به چهار شهر کویری این استان، همه شهرهای اصفهان از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۸۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ

کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زارچ گفت: با توجه به اینکه سطح زیرکشت درختان گردو در روستای دربید قابل توجه می‌باشد و برخی از درختان منطقه از ارقام کم محصول و کم کیفیت می‌باشد بحث اصلاح درختان گردو در این منطقه در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان قرار گرفت و بحث پیوند این درختان با ارقام پرمحصول مطرح شد.

وی افزود: امیدواریم با اجرای این طرح افزایش سودآوری و بهره وری در منطقه را شاهد باشیم.

طرح سرشاخه کاری درختان گردو با همکاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاروزی در روستای دربید که از روستا‌های ییلاقی شهرستان می‌باشد و سطح زیرکشت گردو قابل توجهی دارد اجرا شد.

پیوند سرشاخه کاری گردو یا عمل تغییر تاج درختان مسن به فعالیتی گفته می‌شود که با پیوند نوع رقم تاج درخت را تغییر داده و با این کار کیفیت و میزان عملکرد درخت را افزایش داد، در این کار پس از پیوند درخت به هر روشی باید تا یک سال از درخت مراقبت کرد؛ و از لحاظ چیدن و برداشت محصول بسیار راحتر می‌باشد؛ و باعث تولید یکدست و بالا رفتن بازار پسندی محصول خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • فرمانداری نایین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار