Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@02:06:56 GMT

دشت اردبیل ۶۳۲ میلیون متر مکعب کسری آب دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۶۵۴۸۳

دشت اردبیل ۶۳۲ میلیون متر مکعب کسری آب دارد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در حال حاضر دشت اردبیل با بحران آب مواجه است به طوری که شاهد ۶۳۲ میلیون متر مکعب کسری منابع آبی در دشت اردبیل هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اصغر سلیمان‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی طرح صیانت از منابع آب کشور در دادگستری اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر دشت اردبیل با بحران آب مواجه است به طوری که شاهد 632 میلیون متر مکعب کسری منابع آبی در دشت اردبیل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با اقدامات و بی‌توجهی‌هایی که در این حوزه در گذشته اتفاق افتاده ذخایر آبی پنج سال آینده دشت اردبیل مصرف شده و اگر در حال حاضر مصرف آب تا پنج سال آینده را متوقف کنیم می‌توانیم وضعیت منابع آبی دشت اردبیل را به وضعیت اولیه باز گردانیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه منابع آبی دشت اردبیل زیرزمینی بوده و با کسری مواجه شده این امر دشت اردبیل را در آستانه فرونشست قرار داده است و این خطر و تهدیدی جدی برای منطقه به شمار می‌رود که باید اقدامات پیشگیرانه در این حوزه به کار گرفته شود.

سلیمان‌زاده اردبیل را یکی از 355 دشت ممنوعه کشور معرفی کرد و افزود: با توجه به این وضعیت احیای دشت اردبیل نیاز به اقدام فوری دارد که تشکیل دبیرخانه صیانت از منابع آب کشور در استان که دستورالعمل آن به دادگستری ابلاغ شده است، می‌تواند نتایج مثبت و موثری به دنبال داشته باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: چهار کارگروه در این زمینه تشکیل شده تا در راستای صیانت از منابع آبی در اردبیل با سه رویکرد فرهنگی، قضایی و اجتماعی فعالیت کنند که امیدواریم تشکیل این کارگروه و نیز دبیرخانه صیانت از منابع آب در استان بتواند وضعیت منابع آبی را بهبود ببخشد.

انتهای پیام/

R41374/P1494/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ شهید در حمله های رژیم صهیونیستی/لحظه بمباران منزلی در غزه+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، منابع فلسطینی از شهادت شماری دیگر از فلسطینی‌ها در غزه بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که از صبح امروز تاکنون ۱۵ نفر بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه شهید شده اند که ۵ نفر از آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

منابع فلسطینی از بمباران منزلی در غزه از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز منطقه الدعوه در شمال اردوگاه النصیرات در مرکزغزه را گلوله باران کرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز منطقه المغراقه را در مرکز غزه بمباران کردند. شرق منطقه الزیتون در غزه نیز بمباران شد.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی را در النصیرات در مرکز غزه بمباران کردند.

از سوی دیگر گردان‌های قسام با خمپاره مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در نتساریم را هدف قرار دادند.

کد خبر 6094597

دیگر خبرها

  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • ۱۵ شهید در حمله های رژیم صهیونیستی/لحظه بمباران منزلی در غزه+فیلم
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • تنگنا‌های اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند