Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریکاردو کاکا، ستاره اسبق رئال مادرید و میلان، رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کرد تا یکی دیگر از دوست داشتنی های دنیای فوتبال نیز به خاطرات بپیوندد.

طرفداری- کاکا، آخرین برنده توپ طلا پیش از آغاز سلطه لیونل مسی و رونالدو، تصمیم گرفت رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کند. به همین مناسبت این ستاره برزیلی در یادداشنی در وبسایت fourfourtwo با قلم خودش به نقاط عطف دوران فوتبالش پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می دانستم بازیکن بزرگی می شوم وقتی که ...

با میلان قرارداد امضا کردم. این اتفاق یک دستاورد بزرگ برای من بود. بازیکنان در میلان رویای بازی در اروپا  و پیوستن به تیم های بزرگ را دارند، میلان یکی از آن تیم های بزرگ بود. بنابراین خیلی خوشحال بودم. من به عنوان یک جوان و پسر طلایی راهی میلان شدم و حالا یک کهنه سرباز هستم.

خوشحال تر بودم زمانی که ...

برزیل قهرمان جام جهانی 2002 شد. در آن تورنمنت تنها بخشی از یک بازی حضور داشتم اما خوشحال بودم که در آن تیم فوق العاده حاضر بودم. رونالدو بهترین بازیکن آن دوران بود. در کل کم همیشه بعد از پیروزی های بزرگ خوشحال هستم همانند قهرمانی در کنفدراسیون ها به همراه برزیل یا لیگ قهرمانان اروپا به همراه میلان. اما قهرمانی در جام جهانی برای شما به عنوان یک برزیلی بزرگترین دستاوردی است که به آن می رسید.  این یک فشاری است که روی همه بازیکنان برزیلی است.

روزی که فوتبال قلبم را شکست ...

فینال لیگ قهرمانان 2005 برابر لیورپول بود. زمانیکه شما 3-0 جلو هستید باید برنده بازی باشید و هرگز نباید بازی به پنالتی می رفت. اتفاقات آن شب واقعا برایم بی معنی بود.

این را هرگز به کسی نگفته ام اما ...

بازی در میلان برای من همیشه یک تجربه احساسی بود. من بخشی از تاریخ آن باشگاه بودم و هواداران همیشه برای من محبت خاصی قائل بودند. من هنوز هم با برخی بازیکنان تیم دوست هستم و هر هفته تیم را دنبال می کنم.

اگر من فوتبالیست نمی شدم ...

یک کشیش می شدم چون همیشه آدم مذهبی بوده ام. برای همین همیشه زیر پیراهنی "من به عیسی تعلق دارم" را در بازی ها بر تن می کنم و به آسمان اشاره می کنم. این راهی است برای این که نشان دهم قلبم من کجاست.

قهرمانان زندگی من ...

پدر و مادرم بودند. آن ها همیشه سخت کار می کردند تا من آموزش خوبی داشته باشم و در یک خانه راحت و آرام زندگی کنم. بدون آن ها من هیچ گاه اینجا نبودم.

لحظه ای که به آن خیلی افتخار کردم ...

زمانی بود که مربی سابقم کارلو آنچلوتی من را با میشل پلاتینی مقایسه کرد. آن بهترین مقایسه ای بود که از من شد و پلاتینی یکی از بزرگ ترین هافبک های تاریخ فوتبال است. مقایسه شدن با او معنی زیادی برای من داشت.

اگر می خواستم اتفاقی مربوط به گذشته را تغییر دهم ...

شیوه تمام شدن جام جهانی 2006 برای برزیل را تغییر می دهم. تیم قدرتمندی داشتیم اما درست زمانی که برد می خواستیم نتوانستیم به آن برسیم. برابر فرانسه.آن بازی به ما ضربه زد و من فکر می کنم فینال برزیل - ایتالیا خیلی خوب می شد.

فوتبال برای من ...

یک اتفاق است که لذت را برای مردم به ارمغان می آورد. فوتبال این فرصت را به من داد تا یک مدل باشم و بتوانم به مردمان زیادی کمک کنم.

اگر بخواهم خودم را در سه کلمه خلاصه کنم ...

وفاداری، تلاش سخت و متمرکز. این ویژگی ها برای کسی که می خواهد در فوتبال و زندگی موفق باشد، الزامیست. فوتبال یک بازی تیمی است که شما باید هر روز با دیگران کار کنید. چه در تمرین و چه بازی برای همین باید همیشه در بهترین فرم باشید.

چیزهایی که من را آرام می کنند ...

خانواده ام هستند. همسر و فرزندانم مهم ترین افراد در زندگی من هستند.

اگر می توانستم یک آرزو بکنم ...

واقعا؟ برای من دو آرزو خواهد بود. آرزوی بردن لیگ قهرمانان به همراه رئال مادرید و قهرمانی در جام جهانی در وزرشگاه ماراکانا. قهرمانی جهان در خانه آرزوی خر برزیلی است!

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۷۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیائر تابستان از میلان جدا می‌شود

فابریزیو رومانو خبرنگار ایتالیایی حوزه نقل و انتقالات جهان فوتبال اعلام کرد: سیمون کیائر مدافع دانمارکی تیم فوتبال آث میلان در پایان فصل جاری به صورت بازیکن آزاد از این تیم جدا خواهد شد.

کیائر در ژانویه ۲۰۲۰ از آتالانتا به روسونری پیوست و تجربه قهرمانی با این تیم در سری آ ایتالیا را نیز در کارنامه خود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • واکنش عجیب پرز به گل‌های وینیسیوس (عکس)
  • طلسم پرسپولیس امروز می‌شکند؟
  • ارتش تک‌نفره قایدی برای صعود به فینال کافی نبود
  • بررسی اتفاقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در برنامه «فوتبال برتر»
  • سن‌سیرو میزبان فینال چمپیونزلیگ می‌شود
  • کیائر تابستان از میلان جدا می‌شود
  • بارکولا: الگوگیری از ذهنیت و سخت‌کوشی رونالدو مرا به این جایگاه رسانده
  • نویر: تمام جهان منتظر بازی بایرن-رئال هستند
  • جام حذفی فوتبال| تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • آلبوصبیح: استقلال را فراموش کردیم