Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار «پارسینه» به نقل از نیوزویک، بر اساس محاسبه آسوشیتدپرس که به گزارش ها درباره تعداد گورهای حفرشده و کارگران و نیروهای داوطلب غسال خانه اشاره کرده است، در جریان نبرد ۹ ماهه برای آزادی شهر موصل از دست داعش، بین ۹ هزار تا ۱۱ هزار غیرنظامی کشته شده اند.

نیروهای عراقی و نیروهای ائتلاف دست کم مسئول مرگ ۳۲۰۰ نفر از شهروندان موصل در جریان حملات هوایی و زمینی در جریان این عملیات اند که اکتبر ۲۰۱۶ آغاز شد و تا ژوئیه ۲۰۱۷ ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که ائتلاف آمریکایی می گوید تنها مسئول کشته شدن ۳۲۶ غیرنظامی است و البته مدعی است منابع میدانی کافی برای بررسی تعداد دقیق تلفات حملات هوایی نداشته است.

ائتلاف آمریکایی از پاسخگویی به نیوزویک درباره این ارقام خوددار کرده است، اما سرهنگ توماس ویال به آسوشیتدپرس گفت منصفانه نیست که «تلفات غیرعمد» در جریان درگیری با یک گروه بنیادگرا که مردم را سر می برید و زندانی و شکنجه می کرد، مورد انتقاد قرار دهیم.

او گفت: بدون نبرد هوایی و زمینی ائتلاف علیه داعش، رنج و مرگ و قطع عضو بی دلیل [مردم] در سوریه عراق در دست تروریست هایی که هیچ معیار اخلاقی نداشتند، اگر نگوییم چند دهه، چندین سال بیشتر طول می کشید».

حیدر العبادی هم پیشتر گفته بود تنها ۱۲۶۰ غیرنظامی در جریان عملیات آزادسازی موصل کشته شدند. این رقم بیشتر از ادعاهای ائتلاف و کمتر از بررسی های آسوشیتدپرس است.

دونالد ترامپ پس از رسیدن به ریاست جمهوری اختیارات فرماندهان آمریکایی را برای سرعت بخشیدن به مبارزه با داعش افزایش داد.

این تصمیم با اعلام استراتژی جدید از سوی جیمز متیس، وزیر دفاع، همراه شد که نابود را جایگزین محاصره کرد و بمب های ریخته شده بر سر موصل به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرد.

غسال ها به آسوشیتدپرس گفته اند بیشتر مرگ ها به خاطر جراحت ناشی از گلوله و یا «تکه تکه شدن بر اثر انفجار» بوده است.

تنها در یکی از این حملات، بیش از ده غیرنظامی در پی حمله هوایی ائتلاف کشته شدند. ائتلاف آمریکایی بعدا مدعی شد داعش از تله های انفجاری برای افزایش یافتن قربانیان استفاده کرده است. ائتلاف بارها داعش را به استفاده از سپر انسانی متهم کرد، اما مقایسه تعداد کشته های نیمه نخست جنگ با نیمه دیگر نشان از افزایش قابل توجه دارد.

از ۱۷ اکتبر تا ۱۹ فوریه نیروهای ائتلاف و عراق موجب مرگ دست کم ۵۷۶ نفر شدند، در حالی که این رقم از ۱۹ فوریه تا اواسط جولای تقریبا به ۲۴۰۰ مورد افزایش پیدا کرد.

در این بررسی، نیروهای داعشی کشته شده و همچنین غیرنظامیانی که به دست داعش کشته شده اند و در گورهای جمعی اطراف شهر به خاک سپرده شدند، محاسبه نشده اند.


منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۸۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز _یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نتوانست رای لازم را کسب کند.

کد خبر 748696

دیگر خبرها

  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • یزدی ها کمترین تعداد پرونده قضائی نیروهای مسلح کشور را دارند
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • ادعای متوهمانه و عجیب مشاور اوباما درباره خیزش دانشجویی در این کشور
  • ادعای تحلیلگر آمریکایی درباره دانشجویان معترض: نیروهای نیابتی ایرانند! | فیلم
  • چشمه‌ای کیهانی که فضا را با موادی معادل ۵۰ میلیون برابر جرم خورشید آلوده می‌کند