Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: آردی که تحویل خبازان می‌شود باید مورد آزمایش‌های مختلف قرار بگیرد و نظارت کافی در تولید آن وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، گودرز امیری عصر امروز در اولین همایش نان سالم احیاء سبک زندگی سالم که در استان برگزار شد اظهار داشت: میانگین سرانه مصرف نان در کشور 150 کیلوگرم بوده این در حالی است که سرانه مصرف نان در دنیا حدود 25 کیلوگرم و به روایتی دیگر 50 کیلوگرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد که نسبت میانگین مصرف نان در ایران بیش از سه برابر دنیا است و افزایش این آمار به این دلیل است که بخش اعظمی از آن دور ریخته می‌شود بنابراین باید توجه بیشتری به حوزه تولید نان داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان بابیان اینکه دولت سالانه 15 هزار میلیارد تومان یارانه آرد و گندم را در بخش‌های مختلف و از طریق دستگاه‌های اجرایی مسئول واگذار می‌کند عنوان کرد: بحث تولید نان سیکلی است که جنبه‌های مختلفی از تهیه بذر تا کشت، نوع کود مصرفی، فرآوری محصول، ارائه به کارخانه، نگهداری، نحوه حمل‌ونقل و پخش را شامل می‌شود که همه این موارد در میزان کیفیت آرد و نان تولیدی دخیل است.

امیری با بیان اینکه آردی که تحویل خبازان می‌شود باید مورد آزمایش‌های مختلف قرار بگیرد و نظارت کافی در تولید آن وجود داشته باشد، افزود: نان جو در مواردی که امکان استفاده از نان گندم برای افراد وجود ندارد می‌تواند جایگزین خوبی برای نان تولیدی با گندم باشد.

وی خاطرنشان کرد: آرد آزاد پزی در برخی خبازی‌ها برای تولید نان با آرد دیگر نانوایی‌ها یکسان است با این تفاوت که دولت آن را باقیمت بالاتری به‌منظور جبران بخشی از نیازهای غله به افراد به شکل آزاد واگذار می‌کند که ممکن است یک سری مواد و افزودنی‌ها به این نوع آرد توسط خبازی‌های مذکور اضافه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با بیان اینکه نقش صنعت و معدن در مورد نظارت، آموزش و کنترل کیفیت نان مهم بوده و نیاز است فرمانداری‌ها در بحث زمان، مکان و کیفیت پخت نان نظارت مستمر بر نانوایی‌ها داشته باشد، افزود: تولید نان سنتی، صنعتی و نحوه نگهداری از آن به لحاظ کیفی مباحث مختلفی را شامل می‌شود که این خود نیازمند اقدامات تخصصی و کارشناسانه لازم در این حوزه است.

امیری افزود: نیاز است نقد و مطالبه گری مردم در این حوزه به شکل منطقی و علمی وجود داشته باشد چراکه تولید نان باکیفیت سبب کاهش هزینه‌ و خسارت‌ها می‌شود و میزان ابتلای افراد به بیماری‌های گوارشی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

R41450/P1486/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۹۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.

هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد