Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@10:08:03 GMT

مسکن مهر استان قزوین مقاوم است مردم نگران نباشند

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۷۱۳۳۳

مسکن مهر استان قزوین مقاوم است مردم نگران نباشند

قزوین- معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: کیفیت ساخت مسکن مهر در استان قزوین از نظر سازه ای و فنی بالاست و در برابر زلزله مقاوم است و مردم نباید نگران باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرخ زاد در جلسه شورای تامین مسکن که در ناحیه شهری مهرگان برگزار شد اظهارداشت: وضعیت مسکن مهر استان قزوین نسبت به دیگرمسکن مهرهای کل کشور متفاوت است و از لحاظ کمی و کیفی و مقاومت حرف اول را می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مسکن مهر استان بخصوص در مهرگان با جرای صحیح سازه ای مقاوم سازی و اجرای مقررات ملی مسکن توانسته رتبه های برتر را کسب کند و به مردم اطمینان می دهیم مسکن مهر در استان قزوین بویژه مهرگان مقاوم است و مشکلی در سازه ندارد.

فرخزاد بیان کرد: با توجه به زلزله اخیر در مسکن مهر کرمانشاه و سر پل ذهاب مردم کمی نگران شده اند اما اعلام می کنیم در بازدیدی که از واحدهای مسکن مهر در مناطق زلزله زده غرب صورت گرفت خوشبختانه سازه ها و ستون ها و پایه ها هیچ اسیبی ندیده بود و تمام نقاط ایمنی رعایت شده بود ولی در بخش دیواره ها دقت نشده بود که باعث خسارتی نیز شد.

وی اظهارداشت: در استان ما با مقاوم سازی واحدهای مسکن مهر در مقابل زلزله جای نگرانی نیست البنه باید با تشکیل یک کمیته در خصوص نواقص اقدام شود.

مسعود بابایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم در این جلسه اظهارداشت: در استان قزوین بیش از ۲۰۲ تعاونی مسکن مهر داریم که از این تعداد فقط ۱۱ مورد با مشکلات مواجه هستند که نسبت به دیگر تعاونی های استان ها حدود یک درصد است.

وی اضافه کرد: ۱۱ تعاونی مشکل دار به دستگاه قضایی معرفی شده و پرونده ها در حال بررسی است که امید واریم با تعامل و همکاری مشکلات این واحدها حل شود.

در ادامه رضا عسگری فرماندار شهرستان البرز گفت: در زمان دولت تدبیر و امید حدود ۴۰ درصد ناحیه شهری مهرگان تکمیل شده بود و۶۰ درصد آن در این دولت انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ تعاونی دارای مشکل اساسی در مهرگان داشتیم که پس از مطالعه و بررسی دقیق توانستیم با حضور بخشدار محمدیه مشکلات ۶ تعاونی را حل کنیم و کار ساخت آن را با کمک مالیکن به اتمام برسانیم.

فرماندار البرز بیان کرد: ۵۱ بلوک در مسکن مهر در ناحیه شهری مهرگان فاقد آسانسور است و با توجه به ساکن بودن معلولین و همچنین افراد مسن در این مجتمع ها مشکلات فراوانی برای تردد آنها ایجاد شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عسگری یادآورشد: مشکل اقساط بانکی این واحدها هم از دیگر مشکلات مردم منطقه است و برخی از مالکین مدت دو سال است که اقساط خود را به بانک های عامل پرداخت نکرده اند و هنوز واحد خود را تحویل نگرفته اند.

وی به افزایش چاه های آب به شبکه آب محمدیه، مهرگان، شریفیه، بیدستان اشاره کرد و گفت: برای تامین اب شرب این شهرها باید اعتبار ملی درنظر گرفته شود تا با بحران احتمالی مواجه نشویم.

یداله لطفی شهردار محمدیه نیز دراین جلسه با اشاره به مشکلات فراوان ناحیه شهری مهرگان اظهارداشت:مهرگان شهری است که که با چشم انداز سکونت ۱۲۰ هزار نفری ساخته شده است و از مجموع واحدهای ساخته شده در این ناحیه حدود ۲۰ درصد آنها دارای پایان کار هستند.

وی اضافه کرد: از سوی شهرداری برای ۵۸۵ بلوک تاکنون پایان کار صادر شده و مابقی بدلیل نداشتن گواهی استاندارد، ایمنی در برابر آتش، پرداخت نشدن برخی هزینه های اعلام شده و نداشتن تائیدیه از سوی نظام مهندسی نتوانسته اند پایان کار دریافت کنند.

شهردار محمدیه بیان کرد: نبود زیرساخت های مناسب از جمله فضاهای آموزشی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی برای جمعیت ساکن شده در مهرگان که بالای ۵۰ هزار نفراست مشکلاتی را برای شهرداری ایجاد کرده که اگر به آن توجه نشود با اسیب های اجتماعی روبرو خواهیم شد.

لطفی اضافه کرد: نبود مدیریت واحد و یکپارچه در مهرگان عمده ترین مشکل این ناحیه است و بلاتکلیفی مردم باید پایان یابد که امیدواریم با مدیریت واحد در این ناحیه بتوانیم بر مشکلات فائق آمده و رضایت مردم را جلب کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از نیمه‌تمام بودن ۲۷۰ واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله سال ۱۳۹۹ در سی‌سخت خبر داد و گفت: پیگیر اختصاص اعتبار یه این واحدها هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد روستا، امروز_ پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت_ در نشست با مدیران بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: میانگین پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در سطح کشور ۵۵ درصد بوده اما در استان ۶۲ درصد است که نشان دهنده همکاری خوب و مطلوب شبکه بانکی در این حوزه است.

وی با تاکید بر کوتاه شدن زمان پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن به متقاضیان افزود: بانک‌های استان زمان طولانی پرداخت تسهیلات مسکن را کمتر کنند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه پنج هزار و ۳۰۰و احد روستایی برای مقاوم‌سازی به بانک‌های عامل استان معرفی شد که انتظار می‌رود بانک‌ها پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی به این تعداد واحد را تسریع کنند. گفت: نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی ضرورت دارد و چنانچه تسهیلات در جای درست خود هزینه شود دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: در جلسات کارگروه امور زیربنایی طرح‌های گردشگری مصوب می‌شوند و اعتبار دریافت می‌کنند، اما این اعتبارات در جای درست خود هزینه نشدند که حوزه مسکن نباید این‌گونه باشد.

روستا خاطرنشان کرد: تسهیلات مسکن روستایی توسط بانک‌ها از جمله بانک مسکن و بنیاد مسکن به خوبی رصد می‌شود و انحرافی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحدهای خسارت دیده در زلزله سال ۱۳۹۹ شهر سی سخت، گفت: از مجموعه یک هزار و ۴۰۰ واحدی که در زلزله دچار خسارت شد ۲۷۰ واحد نیمه تمام مانده است که در حال پیگیری اختصاص اعتبار به این واحدها هستیم.

کد خبر 750009

دیگر خبرها

  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
  • میزبانی مهرگان از رقابت‌های آفرود آزاد 
  • افتتاح واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • تداوم بارش‌های همدان تا فردا صبح/ مسافران نگران مسدود شدن جاده‌ها نباشند
  • آغاز مسابقات آفرود در شهر مهرگان قزوین
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • واکاوی مشکلات نواحی مینودر، مهدیه و شهیدبهشتی در شورای شهر قزوین