Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، معاون دانش و پژوهش سپاه صاحب الزمان(عج) صبح روز گذشته در جمع اصحاب رسانه استان اصفهان گفت: در سپاه بر این باوریم که از تمام ظرفیت پژوهشی همکاران باید استفاده کنیم و به آنها در تصمیم گیری ها نقش داد.
رسول گلکار افزود: معاونت دانش و پژوهش به عنوان یکی از معاونت های موضوعی سپاه از سال 1389در پی فرمان جهاد علمی رهبر معظم انقلاب اسلامی به دنبال گسترش فضای علمی و پژوهشی در سطح کشور و خود کفایی علمی و نیز تبدیل شدن ایران به یکی از قطب های علمی در منطقه و جهان راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به شعار معاونت پژوهشی در سال جاری که عبارت است از: بدون پژوهش تصمیم گیری نکنیم تصریح کرد: برخورداری از قدرت علمی و دانش لازم که توان الگو بخشی انقلابی در سطح جامعه را داشته باشد که این هدف برون سازمانی این معاونت است.
گلکار هدف درون سازمانی این معاونت را اینگونه برشمرد که یک محیط پرجاذبه و عالمانه ای داشته باشیم برای اینکه خلاقیت ها و استعدادهای کارکنان را که سرمایه های دانشی و فکری ما هستند را پرورش بدهیم.

وی عنوان داشت: به لحاظ نوع ماموریت و رسالت و ماهیت آن که پاسداری از انقلاب و دستآورد های آن باید داشته باشیم و گفتمان سازی کنیم در این راستا و نیز عمق بخشی داخلی داشته باشیم، با بدنه جامعه خصوصا مردم و اقشار بسیجیان باید ارتباط داشته باشیم که برای جذب نخبگان بسیجی در همه اقشار، معاونت علمی پژوهشی و فناوری که اصطلاحا بسیج علمی که به دنبال جذب نخبگان علمی است.
دکتر گلکار تصریح کرد: بیشتر به دنبال این هستیم که از توان و نخبگان پاسداران و کارکنان سپاه استفاده کنیم و بتوانیم مشکلات سازمانیمان را در راه تحقق برنامه های سپاه استفاده کنیم.
دکتر گلکار خاطر نشان کرد: ما در معاونت پژوهشی به دنبال این هستیم که از توان، ظریفیت علمی و ظرفیت دانشی نخبگان پاسداران استفاده کنیم و بتوانیم در حقیقت مشکلات سازمانی خودمان را در راستای بهبود ماموریت ها و تحقق برنامه های سپاه از آنها استفاده کنیم.
وی افزود: سپاه در دهه اخیر با جذب و گزینش نیروهایی که هم انقلابی هستند و هم برخوردار از دانش و پژوهش و نخبگی هستند توانسته است گام های بلندی در مسیر علمی کردن و پویا نمودن نهاد سپاه بردارد و بسیاری از نیازمندی های سازمانی را با دستان نیروهای داخلی تامین کند.
رسول گلکار گفت: تا الان حدود بیش از 30 پژوهش کاربردی در حوزه های مختلف انجام شده است که در حوزه های فرهنگی، مدیریتی، آسیب های اجتماعی، جنگ نرم و ... بوده است که این نتایج در اختیار رده های بهره بردار داده شده است.

معاون دانش و پژوهش سپاه صاحب الزمان(عج) خاطر نشان کرد: در قسمت تجارت علمی کارکنان 4200 تایید شده تجربه از همکارانمان در زمینه های جنگ سخت، جنگ نرم و ... گردآوری شده است که تا کنون 3200 عدد از این تجارب ارزشیابی محتوایی شده است.
گلکار هدف از تجربه نگاری را تبدیل دانش ضمنی به دانش صریح و آشکار و به دنبال تبادل تجربه بین همکاران هستیم به دلیل اینکه هیچگاه راه رفته را تکرار نخواهیم کرد و همچنین خیلی زودتر در ماموریت ها به نتیجه می رسیم.
وی گفت: مجموعه تجربیات گردآوری شده در 5کتاب به نگارش درآمده است که هم اکنون جلد پنجم آن در حال چاپ است.
کلگار تصریح کرد: سپاه در آسیب های اجتماعی خصوصا در مسئله اعتیاد وارد شده است به اینصورت که آسیب های بومی محلی را شناسایی و راهکار مناسب آن ارائه و برنامه های لازم اجرا میشود.
وی برنامه های این معاونت در هفته پژوهش را نمایشگاه، چاپ ‌مجموعه کتاب، بازدیدهای علمی، نقد کتاب‌، دیدار با فرماندهین، تجلیل از پژوهشگران و ... برشمرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۵۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رقیه حسن‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، کتابی با عنوان «روش تحقیق در مدیریت» را تألیف کرد.

علی‌ خانی، معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در گفت‌وگو با خبرنگار آنا  درباره این کتاب اظهار کرد: کتاب روش تحقیق در مدیریت گام کوچکی بوده که در راستای پژوهش و تحقیق برداشته و حاصل برخورداری از منابع، آثار و تجارب ارزشمند دیگران و چندساله نگارنده در زمینه تحقیقات، آموزش روش تحقیق و مسئولیت‌های پژوهشی دانشگاه است.

وی ادامه داد: کتاب روش تحقیق در مدیریت، مشتمل بر هشت فصل، با تیراژ ۵۰۰ نسخه با موضوعات مختلف در ۱۴۰ صفحه، توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه منتشر شده است.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با بیان اینکه امروزه لازمه بهره‌گیری و استفاده از نتایج و یافته‌های تحقیقات در جوامع بشری بر کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: تحقیقات جنبه‌های متعددی از زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و انجام پروژه‌های تحقیقاتی می‌تواند بسیاری از مشکلات و مسائل بشری را مرتفع سازد.

خانی بیان کرد: به دنبال تحولات علمی که در کشور و جامعه به‌ویژه در سال‌های اخیر به وجود آمده آثار زیادی در قالب تألیف و ترجمه به چاپ رسید که هر یک به سهم خود توانسته دانش و معرفت افراد علاقه‌مند، به‌ویژه تحصیل‌کرده‌ها و دانشگاهیان را در زمینه روش‌های تحقیق علمی افزایش دهد.

وی با تأکید بر اینکه در آینده نیز شاهد غنی‌تر شدن ادبیات روش تحقیق علمی در کشور خواهیم بود، گفت: تحول و خیز علمی بدون آشنایی با روش‌ها و آداب تحقیق علمی و بدون برخورداری از ابزار مورد نیاز و کارآمد مقدور نیست.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه تحقیق، پژوهش و روش بهینه مطالعه کتاب و منابع تحقیق را ازجمله راهکار‌های موفقیت در هر تحقیق و پژوهشی برشمرد و مطرح کرد: از آنجایی که مطالعه منظم و روش‌مند در هر پژوهش، نظری و میدانی، لازمه هر پژوهش پویاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری