Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرج - ايرنا- بسياري از مردم استان البرز که در پي زلزله 5.2 ريشتري چهارشنبه شب خانه هاي خود را ترک و در فضاهاي باز اتراق کردند، از ساعاتي پيش در حال بازگشت به خانه هاي خود هستند.

به گزارش ايرنا، زلزله شب گذشته که استان هاي البرز و تهران را لرزاند سبب رعب و وحشت در بين مردم شد و خيابان ها و معابر استان از جمله کلانشهر کرج مملو از خودرو و جمعيت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بسياري از مردم براي پيشگيري از حوادث در هواي سرد پائيزي با برافزاشتن چادر هاي مسافرتي و استفاده از پتو و پوشاک گرم در حاشيه خيابان ها ، پارک ها و ديگر فضاهاي باز شب را به صبح رساندند.
همچنين بخشي از جمعيت استان ، داخل خودروها را براي اتراق شبانه انتخاب کردند و دراين شب سرد بيرون از خانه هاي خود به سر بردند.
طبق گزارش مديريت ستاد بحران استان البرز اين زلزله که تعدادي پس زلزله داشته است در استان البرز کشته يا مصدوم نداشته يا لااقل گزارش نشده است.
نيروهاي انتظامي با استقرار در مکان هاي مختلف استان از جمله خيابان ها و جايگاه هاي توزيع سوخت به روان سازي ترافيک و برقراري نظم و امنيت پرداختند.
دستگاه هاي امدادي نيز به حالت آماده باش درآمده و به گفته محمد علي نجفي استاندار البرز اين دستگاه ها شب گذشته به خوبي نقش آفريني کردند.
با اين حال با بازگشت تدريجي مردم به خانه ها و محل کسب و کار خود زندگي در حال عادي شدن است.
بسياري از مردم استان نيز هنوز در پارک ها يا معابر اتراق کرده و درصورت رخ ندادن حادثه احتمالي به محل زندگي خود باز خواهند گشت.
استان البرز در آستانه شب چله ، ساعات پرهيجان و پردلهره اي پشت سرگذاشت و مردم ضمن خواندن نماز آيات براي رفع بلاياي طبيعي دست به دعا برداشتند.
زلزله شب گذشته سبب ريزش کوه در جاده کرج - چالوس شد که باتلاش راهداران اين محور بازگشايي شد.
برخي دستگاه هاي اجرايي مانند شهرداري کرج و اداره کل ورزش و جوانان استان البرز شب گذشته فرهنگسراها و مکان هاي ورزشي را در اختيار مردم قرار دادند.
امروز پنجشنبه تمام ادارات و مراکز آموزشي به جز دستگاه هاي امدادي و انتظامي استان البرز تعطيل است.
ستاد مديريت بحران استانداري البرز تمهيدات ويژه اي براي امدادرساني انديشيده است و ضمن توصيه حفظ خونسردي از مردم خواسته است که در ساعات و روزهاي آينده با رعايت نکات ايمني ، هوشياري خود را حفظ کنند.
با توجه به اينکه استان البرز معين تهران است ، استاندار البرز و ستاد مديريت بحران استان شب گذشته در نشستي با اتخاذ راهکارهاي مناسب ، دستگاه هاي اجرايي را موظف به انجام اقدامات لازم کرد.
همچنين نکاتي در خصوص اقدامات پيشگيرانه به شرح زير به مردم استان توصيه شده است.
1- ايمني هوشيار بودن حداقل يک نفر از اعضاي خانواده
2 -حداقل يک چراغ درمنزل
3- قفل نکردن درب اتاق‌ها-پنجره و درب اصلي منزل
4- برداشتن مقداري آب و مواد غذايي
5- پوشيدن لباس گرم وحتي الامکان لباس‌هايي که بتوان دربيرون منزل پوشيد.
6- مشخص نمودن مسير خروج و مسدود نکردن راهرو خروجي (جاکفشي)
7- برداشتن داروهاي مورد استفاده
8- شارژکردن گوشي موبايل
9-نخوابيدن نزديک پنجره
10-مشخص نمودن محلي امن براي جمع شدن بعد از حادثه
11-پر نمودن باک اتومبيل بطوري که در مجاورت ديوار و يا زير سقف پارکينگ قرار نگرفته باشد.
12- زيورآلات و اشيا قيمتي را در کيفي کوچک و قابل حمل سريع در نزديکيتان قرار دهيد.
زلزله 5.2 ريشتري حدود ساعت 23:28 چهارشنبه با کانون شهرستان ملارد استان تهران و بخش مشکين دشت استان البرز رخ داد که چندين پس لرزه کمتر 2 ريشتر داشته است.
استان البرز نزديک به 3 ميليون نفر جمعيت دارد.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادي** انتشار دهنده : محمد عزيزپور
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۴۲۲ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۴۱ میلیون و ۴۰۷ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۲۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۳۸ میلیون تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۵۶ هزار تومان کاهش قیمت به ۳ میلیون و ۳۹۴ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی بدون تغییر ۲ هزار و ۳۰۱ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت ۱۵۰۰ حاجی از خانه خدا
  • بازگشت 1500 حاجی از خانه خدا
  • اعلام آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی البرز در پی اعلام هشدار هواشناسی
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • پیکر شهید مفقودالاثر پس از ۴۰ سال به خانه بازگشت + فیلم
  • اولین تصاویر از حضور آتیلا حجازی در تمرین استقلال تهران | بازگشت به خانه پدری
  • بازگشت به خانه پدری؛ حجازی به بازیکنان استقلال معارفه می‌شود
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی