Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه در مسئله اقتصاد مقاومتی صحبت‌های مقام معظم رهبری به درستی شنیده نمی‌شود، گفت: ثروت فراوان در کشور تولید می‌شود اما چشممان به بیگانه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد‌مقدس، حجت‌الاسلام سید مجید قریشی صبح امروز در شانزدهمین همایش سراسری دبیران هم‌اندیشی استادان دانشگاه‌های کشور که در هتل خورشید تابان مشهد برگزار شد، ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی و شهادت سردار خوش‌لفظ اظهار داشت: آیت‌الله حائری شیرازی از افراد و روحانیون نادر و برجسته ما بودند و به شما دبیران مرکز هم‌اندیشی استادان دانشگاه‌های کشور توصیه می‌کنم کتاب‌‌ها و ادبیات ایشان را در دانشگاه مطرح کنید چرا که می‌تواند برای استادان و دانشجویان جذاب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی افزود: کتاب «وقتی مهتاب گم شد»  اثر شهید خوش لفظ است و پیشنهاد می‌کنم شما، خانواده و دانشجویان این کتاب را مطالعه کنید. من اهل رمان نیستم اما وقتی درگیر آن شدم در مدت کوتاهی تمامش کردم چون بسیار جذاب و درس آموز نگاشته شده است و مقام معظم رهبری در توصیف ایشان از تعبیر« عجب نورانی بود این مرد» استفاده کردند.  

قریشی خاطرنشان کرد: این کتاب را به‌ویژه در دانشگاه برای نسل جوان مطرح کنید زیرا برای جوانان که امروز با دنیای رسانه اخت شدند مسائل ادبی مانند رمان و غیره تاثیری بیش از موارد دیگر دارد.  

وی با بیان اینکه ما امروز به چهلمین سال انقلاب خود نزدیک می‌شویم و در این مدت راه سختی را پشت سر گذاشتیم، گفت: علی‌رغم همه مشکلات وقتی به کلان قضیه نگاه می‌کنیم عنایت حق تعالی را می‌بینم به‌طوری که انگار خداوند روی ایران اسلامی پرونده باز کرده تا با ظهور حضرت امام زمان(عج) اهل بیت و امت اسلامی در این کشور رشد و نمو دوباره داشته باشد.  

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: ما دو مرحله اولیه تمدن سازی یعنی انقلاب و نظام‌سازی را پشت‌سر گذاشته و اکنون در مرحله دولت‌سازی هستیم که کلمه دولت اعم از دولت آقای فلانی و بهمانی است و قوه اجرایی را مدنظر دارد که در این مرحله مشکلات بسیاری داشته اما آینده روشنی پیش رو داریم. 

قریشی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 80 درصد سوریه و نیمی از عراق تحت سیطره داعش قرار داشت اما امروز برچیده شده است، گفت:  اردوغان در سفرهای گذشته خود به ایران و دیدار با مقام معظم رهبری می‌گفت از حمایت از بشار اشد دست بردارید او دیکتاتور بوده و تا یک ماه دیگر کارش تمام می‌شود و مقام معظم رهبری در پاسخ به او می‌گفتند در تحلیل‌ها اشتباه نکنید مسیر غلطی را به شما نشان می‌دهند و امروز می‌بینیم که ورق‌ها برگشت و نظام علوی بر نظام ابوسفیانی پیروز شده است که نمونه‌ای از آن در تاریخ نداریم. 

وی تصریح کرد: هیلاری کلینتون در  کتاب «انتخاب‌های سخت» گفته است که به 110 کشور سفر کردم تا وقتی بغداد و دمشق سقوط کرد یک خلافت اسلامی بزرگی شکل گیرد که 110 کشور آن را به رسمیت بشناسند  اما مقام معظم رهبری، سردار سلیمانی  سید حسن نصرالله ایستادند و شما امروز این پیروزی را می‌بینید. 

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه قضیه کردستان عراق می‌توانست مانند داعش مسئله‌ساز شود اما با عنایت الهی و اقدام سردار سلیمانی این اتفاق نیفتاد، گفت: پس از آن ماجرای لبنان و  سعد حریری را به‌وجود آوردند تا لبنان را علیه ایران و حزب‌الله بشورانند اما برعکس آن اتفاق افتاد و لبنان علیه عربستان شد. 

قریشی با اشاره به اینکه اسلام ابوسفیانی نماینده ترور و وحشت است، تصریح کرد: ما اکنون نماینده مردم‌سالاری، دموکراسی، علم، آزادی هستیم اما در زمان جنگ تحمیلی برخی اسرا می‌گفتند ما نمی‌دانستیم شما نماز می‌خواندید و فکر می‌کردیم و آتش پرست هستید و چنین تبلیغاتی علیه ایران انجام شده بود. 

وی ادامه داد: اتفاق عظیم راهپیمایی اربعین به تعبیر مقام معظم رهبری خلق الهی است که در این دوران دارد اتفاق می‌افتد و حال باید دید در این مرحله سوم تمدن‌ساری که اکنون قرار داریم وظیفه ما در دانشگاه‌ها چیست؟ 

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به ضرورت صبر اجتماعی و فردی و خودنگه‌داری گفت:  امروز من و شما باید ندای صبر و استقامت دربرابر مشکلات باشیم زیرا در برخی جاها ندای رهبر جامعه شنیده نمی‌شود یا شنیده می‌شود اما درست اجرا نمی‌شود؛ اگر در مسائل منطقه جبهه مقاومت ندای مقام معظم رهبری را نمی‌شنید این پیروزی میسر نمی‌شد. 

قریشی افزود: سال 88 شعار نه غزه نه لبنان پیش‌زمینه‌ای برای داعش بود که در اسرائیل نوشته شده بود که توسط برخی اما برای برخی بزرگان ما می‌گفتند دنیای آینده دنیای مذاکره است نه موشک؛ اگر در قضیه برجام آن موادی که مقام معظم رهبری گفتند اجرا می‌شد و تعهد می‌گرفتیم مروز با این مشکلات روبه‌رو نمی‌شدیم اما این تعهد گرفته نشد و اعتماد کردند.

وی با بیان اینکه در مسئله اقتصاد مقاومتی صحبت‌های مقام معظم رهبری به درستی شنیده نمی‌شود، گفت: ثروت فراوان در کشور تولید می‌شود اما چشم‌مان به بیگانه است در این مسیر استاد انقلابی کارش این است که راه درست را نشان دهد و سخنان مقام معظم رهبری را در دانشگاه بازتاب دهد. 

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: آنچه به عنوان منافع ملی ما مطرح می‌شود وقتی واقعا مناقع ملی هستند که با هویت ملی و انقلابی ما در تعارض نباشد لذا آنجا که ما بخاطر منافع ملی هویت ملی را پایمال کنیم قطعا اشتباه کرده‌ایم این خط اول دشمن است که ما را بین هویت و منفعت سرگردان می‌کنند و نخبگان را به سمتی هدایت کنند که هویت را به نفع منفعت پایمال کند و خودش نیز متوجه نباشد.  

قریشی ادامه داد: خواسته و ناخواسته این بحث در حوزه روشنفکری ما دنبال می‌شود که باید در پی منافع ملی باشیم و شما باید این مسئله را به بحث بگذارید که منافع ملی بدون هویت ملی چگونه ممکن است؟ اسلامی و انقلابی بودن و عمق تاریخی ما سه عنصر هویت ما است که نباید از آن غافل شویم و از زمان سختی‌ها نباید این هویت از دست رود وگرنه کشور صدماتی می‌بیند که جبران آن مدت‌ها زمان می‌برد.  

وی خاطرنشان کرد: ما به دولت اعتراض داریم زیرا حرف‌های  به درستی اجرا نشده و اقدامات ضعیف است و کار عملی پایین است اما فقط بحث مسئولین نیست و اساتید دانشگاه‌ها  نیز وظایفی دارند. 

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: رهبر انقلاب در دیدار با دانشگاهیان فرمودند مشکلاتی هستند که گره علمی دارد و در فهم مدیریتی کشور دچار مشکل هستیم درواقع گاه مسئله این نیست که فلانی نمی‌تواند کار را اجرا کند بلکه یک جای کار می‌لنگد و نیاز به کار علمی دارد لذا ما تصمیمی مبنی بر برگزاری نشست‌های تخصصی به‌جای نشست‌های عمومی را در این راستا اتخاذ کردیم.  

قریشی با اشاره به اینکه مسئله مخاطب‌شناسی و تغییر ادبیات برای مخاطب را باید در دانشگاه دنبال کنیم گفت: رهبر انقلاب نیز به این امر اشاره کردند که آسیب‌هایی در تشکل‌های اسلامی می‌بینم مبنی بر اینکه نسبت به هنر بی‌تفاوت هستند و به ادبیات و تئاتر و غیره بها نمی‌دهند در واقع ادبیات ما در دانشگاه باید متناسب با علاقه‌مندی مخاطب ما باشد چرا که امروز به‌صورت مستقیم به سمت ریشه‌ها رفتن سبب پس زدن او می‌شود بنابراین باید از شاخه‌ها شروع کرده و آرام آرام به سمت ریشه‌ها حرکت کنیم. 

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: مدتی است در کشور جریانی شروع شده ما را به سمتی هدایت می‌کند که شما مسئله حجاب را مثل ماهواره نتوانستید حل کنید و باید با ان کنار بیاید لذا برخی روشنفکران معتقدند  حکومت باید خود وارد شود و حجاب را اختیاری کند که در این زمینه مقام معظم رهبری در جلسه‌ای درباره آسیب‌های اجتماعی گفتند بحث حجاب و عفاف مهم است زیرا در نظام اسلامی تجاهر به گناه به نحوی که تشویق آمیز باشد گناه است و اگر امام اجبار نمی‌کرد اکنون وضع ما بدتر از اروپا بود. 

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها نیز  به طور ویژه باید مورد توجه قرار گیرد مسائلی درمورد خوابگاه‌ها، اعتیاد و کم‌فروشی‌های علمی در دانشگاه رخ می‌دهد که باید بررسی شود.

انتهای پیام/

R41347/P1377/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی

دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه مدیران و معاونین سازمان صمت استان، تعزیرات حکومتی تهران و سازمان غذا و دارو با حضور در شرکت‌های داروسازی «توفیق دارو» و «خوارزمی» از خطوط تولید و آزمایشگاه‌های مختلف این دو مجموعه بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه این بازدید ضمن تبریک و تهنیت روز کارگر و معلم اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که سال جاری را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کردند همچنین حسب دستور رئیس قوه قضاییه به منظور حمایت از تولید، امروز از دو شرکت داروسازی توفیق دارو و خوارزمی که از جهات مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند هستند بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: در قوه قضاییه دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در دادگستری‌های تمام استان‌های کشور فعال است تا از واحدهای تولیدی و صنعت گران حمایت شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز با مسئولان و مدیران این شرکت‌های دارویی اعلام کردیم که مطالبات، مسائل و مشکلات موجود را به صورت مکتوب به دبیرخانه واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران ارائه دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در جهت پیگیری و رفع آن‌ها اقدام کنیم.

دادستان تهران درباره مشکل اعلامی طولانی شدن ترخیص مواد اولیه گفت: فرایند اداری ترخیص مواد اولیه را با قید فوریت بررسی و مرتفع می‌کنیم همچنین در جهت حل مشکل فرسودگی ماشین آلات شرکت‌ها از طریق برگزاری جلسه با بانک‌های عامل موضوع اعطای تسهیلات مصوب را پیگیری خواهیم کرد.

صالحی بیان کرد: بیشتر مشکلاتی که دو شرکت داروسازی بیان کردند مربوط به عدم تامین نقدینگی، پرداخت نشدن مطالبات، فرسوده شدن ماشین آلات، کیفیت قیمت گذاری در صنعت دارو، عدم تخصیص به موقع ارزو مشکلات تامین مواد اولیه بود که مقرر شد شرکت‌های داروسازی مسائل مربوط به هر دستگاه را به صورت مجزا اعلام کنند تا پیگیری وجلسات لازم از طریق واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران صورت پذیرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: مصوبات حمایتی که در جلسه امروز تصویب شد قطعا در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران پیگیری خواهد شد همچنین متعاقبا جلساتی به منظور پیگیری اجرای مصوبات با مسئولین امر که می‌توانند مشکلات این واحدهای تولیدی را رفع کنند در دادسرای تهران برگزار خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، موانع پیش روی این واحدهای تولیدی را در خصوص چالش‌هایی که مطرح کردند؛ به حداقل می‌رسانیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • بیداری در دانشگاه های جهانی حاصل دوراندیشی مقام معظم رهبری است
  • معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • بیانات رهبری در جمع معلمان شور امید آفرین و انگیزه بخش بود
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی