Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: در بحث‌های کم‌آبی، خشکی، انتقال آب و تولید ارقام جدید زمینه همکاری مناسبی برای وزارت‌خانه‌های علوم و جهاد کشاورزی وجود دارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر منصور غلامی در آئین تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه کشاورزی که با حضور دکتر اسکندر زند رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، و حسن رکنی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان برگزار شد، گفت: افزایش همکاری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) و دانشکده‌های کشاورزی به تجاری‌سازی طرح‌های تحقیقاتی کشاورزی منجر می‌شود و روند کارها را سرعت می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به کارگیری دانش‌آموختگان کشاورزی در بخش تحقیقات، اثربخشی آن طرح‌ها را ارتقا می‌دهد اما باید طرح‌هایی در این بخش ارائه شود که شرایط به کارگیری فارغ‌التحصیلان را فراهم کند.

غلامی ادامه داد: امنیت غذایی، پایداری تولیدات کشاورزی، اشتغال‌زایی و توسعه روستایی مستلزم حضور محققان و صاحبان علم و فناوری در این عرصه است. توسعه این بخش‌ها باعث جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: با فعالیت محققان جوان در کنار پیشکسوتان باتجربه، آینده‌ای روشن پیش‌روی تحقیقات و تولیدات کشاورزی قرار می‌گیرد. 6 هزار نفر از اعضای هیات علمی در دانشکده‌های کشاورزی فعالیت دارند و حضور دانشکده‌های کشاورزی در همه استان‌های کشور شرایط و ظرفیت‌های خوبی را برای تحقیقات در بخش کشاورزی فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: در بحث‌های کم‌آبی، خشکی، انتقال آب و تولید ارقام جدید زمینه همکاری مناسبی برای وزارت‌خانه‌های علوم و جهاد کشاورزی وجود دارد. با توجه به اینکه در بخش کشاورزی زمینه فعالیت‌های عملیاتی برای دانش‌آموختگان این رشته‌ها فراهم است تلاش داریم این مدل را در بخش صنعت نیز با همکاری وزارت صنعت به کار گیریم و از حضور دانش‌آموختگان رشته‌های صنعتی در فضای عملیاتی کسب و کار استفاده کنیم.

سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و بخش خصوصی در حاشیه آئین تجلیل از پژوهشگران برتر بخش کشاورزی ١١ قرارداد انتقال فناوری امضا کردند. همچنین از ٩ دستاورد پژوهشی در بخش کشاورزی رونمایی شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۸۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه امروز در نشست روسای حوزه‌های علمیه، نخبگان، دانشجویان، اساتید و هیأت رئیسه دانشگاه‌های گلستان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر براساس نیاز‌های عصر جدید در موضوعاتی مانند تهیه سند امنیت غذایی، سند هوش مصنوعی و سند فناوری کوانتونومی متمرکز شده است.

وی افزود: علت تحریم این شورا از طرف دولت‌های غربی، تمرکز فعالیت‌های جدی ما در زمینه علوم جدید بوده است.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه راهکار‌های مقابله با مهاجرت نخبگان و تحقق الگوی حکمرانی نخبگانی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی افزود: با تلاش‌های چند دهه اخیر در زمینه توسعه علوم انسانی و اسلامی، امروز ایران به یکی از کشور‌های شاخص در رشد کیفی این علوم تبدیل شده و هیچ کشوری به اندازه ما در این عرصه پیشرفت نداشته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: سند دانشگاه اسلامی در سال‌های گذشته در این شورا مصوب شده است و با اجرای این سند غالب مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها رفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست