Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک پژوهشگر علوم اجتماعي گفت: جامعه نيازمند تدابيرهوشمندانه و فوري براي درمان آسيب هاي اجتماعي است. به گزارش روابط عمومي اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامي استان مرکزي،«طاهره جوکار»بابيان اين مطلب افزود: طلاق از مهم‌ترين و بدخيم‌ترين آسيب‌ها و معضلات خانواده‌هاي جوامع صنعتي و يا در حال‌گذار، مانند ايران‌ است و بايد توجه داشت که يکي از عوامل مؤثر در بزه‌کاري نوجوانان نابساماني خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: پژوهش‌هاي مختلف نشان مي دهد در بيشتر آسيب‌هاي اجتماعي رد پايي از فرزندان طلاق به چشم مي خورد، همچنين مطالعات روان‌شناختي بر تاثيرات مختلف طلاق بر سلامت روان اين افراد، مهر تاييد مي زند، آبراهامسون در پژوهش‌هاي خود دريافت خانواده هاي افراد بزه کار نسبت به خانواده هاي افراد غير بزه کار در شرايط عاطفي نا مطلوبي به سر مي برند که «فشار خانواده» ناميده مي شود.
جوکار تصريح کرد: تاثير پذيري فرزندان از شرايط خانوادگي به ميزاني جدي و تعيين کننده است که بسياري از روانشناسان و کارشناسان حوزه آسيب هاي اجتماعي معتقدند بخش قابل توجهي از موفقيت، کاميابي و يا شکست فرزندان، تابع تعاملات، نحوه رفتار والدين با يکديگر و در کليت امر فضايي است که در نظام خانواده حاکم شده و فرزندان با الگوپذيري از آن مسير تکامل، رشد، بالندگي و احيانا شکست و سقوط تدريجي را بر مي گزينند.
وي ادامه داد: در سال جاري بسياري از موارد کودک آزاري در صفحات حوادث روزنامه ها بوديم که ازدواج مجدد و آزار از سوي ناپدري و يا نامادري، اعتياد يکي از والدين و عدم ثبات رواني با استعمال مواد صنعتي جديد باعث بروز صدمات جدي و آسيب پذيري يه کودکان شده بود.
جوکار بابيان اينکه در جامعه سنتي طلاق نوعي قبح محسوب مي شد، بيان کرد: هم اکنون قبح طلاق از بين رفته است و بي ثباتي شخصيتي، ارتباطات نامشروع و مشکلات اقتصادي بنيان خانواده ها را تهديد مي کند.
اين پژوهشگر علوم اجتماعي ادامه داد: جامعه هم اکنون ما نيازمند تدابير ويژه و اتخاذ راهکارهاي اساسي از سوي، اقتصاددانان جامعه شناسان، روانشناسان و مسئولين براي درمان آسيب هاي اجتماعي هستند.
وي بابيان اينکه نداشتن برنامه هاي فوري، اصولي و هوشمندانه از سوي کارشناسان پيامدهاي خاص به خود همراه است، که کم توجهي به اين مهم صدمات جبران ناپذيري را براي جامعه تحميل خواهد کرد.
جوکار راهکارهاي تربيتي را براي خانواده ها راهگشا دانست و افزود: آسيب هاي اجتماعي در بلند مدت رخ مي دهند و نيازمند فرهنگ سازي هاي ويژه است.
اين پژوهشگر علوم اجتماعي با بيان اينکه افزايش آسيب هاي اجتماعي زنگ خطر جدي براي هشدار به کارشناسان و مسئولين است خاطرنشان کرد: آينده و سرنوشت فرزندان طلاق در هاله اي از ابهام است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم

عباس علی آبادی  با اشاره به موضوع واردات اتوبوس و کشنده، گفت: امروز در تولید کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی نیستیم بلکه نیازمند تأمین هزینه‌ها و زمان هستیم اما گاهی به بهانه تأمین مالی و گاهی به بهانه اینکه فوری نیاز داریم، واردات صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چگونه باید جلوی بهانه‌جویی‌ها را گرفت، تاکید کرد: به هر حال هر بار به دنبال بهانه هستند تا راهی پیدا کنند و به منفعت برسند.

وزیر صمت ادامه داد: در حال حاضر یکی از بهانه‌های مهم این است که تأمین کنندگان خارجی مایل به تأمین مالی هستند، بنابراین ما باید این بهانه‌ها را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تأمین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا با این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم.

علی آبادی عنوان کرد: یکی دیگر از بهانه‌ها این است که گاهی اعلام می‌کنند تعداد زیادی دستگاه آن هم به صورت فوری نیاز دارند؛ در حالی که اگر این موضوع را از قبل به تولیدکننده بگوییم تولیدکننده هم نسبت به تولید محصول مذکور اقدام می‌کند.

وی گفت: متأسفانه این مساله وجود دارد اما به هر حال ما به دنبال رفع آنها هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم