Web Analytics Made Easy - Statcounter

خاورمیانه در 24 ساعت گذشته نیز متاثر از مسئله فلسطین و تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس بود؛ به طوری که مجمع عمومی سازمان ملل نیز قطعنامه ای علیه این تصمیم ترامپ تصویب کرد؛ قطعنامه ای که با مخالفت شدید آمریکا مواجه شد.

به گزارش تابناک، مجمع عمومی سازمان ملل با 128 رای موافق قطعنامه ای علیه تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قطعنامه که پنجشنبه تصویب شد، تصمیم ترامپ را «پوچ و بیهوده» خواند. این قطعنامه با 9 رای مخالف روبرو شد و 35کشور نیز به آن رای ممتنع دادند.

صدور این قطعنامه یک پیروزی برای فلسطینی ها و حامیان آنها به شمار می آید. آمریکا لابی گسترده ای را برای جلوگیری از صدور این قطعنامه آغاز کرده بود.

نیکی هیلی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد نامه هایی به بیش از 180 کشور نوشته و هشدار داده بود که واشنگتن اسامی مخالفان تصمیم آمریکا را از یاد نخواهد برد.

آمریکا همچنین تهدید کرده بود که کمک ها به حامیان قطعنامه را قطع خواهد کرد. این تهدید با انتقادات زیادی مواجه شد، به طوری که برخی این رویکرد را باج خواهی و قلدری خواندند.

اما در هنگام رای گیری کشورهایی مانند مصر، افغانستان و عراق که بیشترین کمک ها را از آمریکا دریافت می کنند، به تهدیدهای هیلی بی توجهی کرده و به قطعنامه رای مثبت دادند.

9عضو سازمان ملل یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی، گواتمالا، هندوراس، میکرونزی، نائورو، پالائو، جزایر مارشال و توگو به قطعنامه رای منفی دادند. کشورهایی مانند استرالیا، آرژانتین، کانادا، کلمبیا، کرواسی، جمهوری چک و مکزیک هم رای ممتنع دادند.

همچنین 21 کشور از 193 عضو سازمان ملل از جمله اوکراین، گرجستان و کنیا که روابط نزدیکی با آمریکا دارند، در این رای گیری غایب بودند.

نمایندگان کشورهای اسلامی، عرب و غیرمتعهدها در ابتدای نشست مجمع عمومی سازمان ملل تهدیدهای هیلی را رد کرده و خواستار رای مثبت به قطعنامه پیشنهادی برای محکوم کردن تصمیم یکجانبه ترامپ در مورد قدس شدند.

پاسخ اردوغان به ترامپ: نمی‌توانی ما را با دلارهایت بخری

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز پنجشنبه در واکنش به تهدید رئیس‌جمهور آمریکا علیه کشورهای رای‌دهنده به قطعنامه ضد اسرائیلی گفت «امیدوارم جهانیان درس خوبی به آنها بدهند».

اردوغان طی سخنرانی در آنکارا با بیان اینکه آمریکا خودش را «مهد دموکراسی» می‌داند، تاکید کرد: «این مهد دموکراسی می‌خواهد اراده کشورها را با دلارهایش بخرد.»

به نوشه خبرگزاری «آناتولی» وی در پاسخ به این تهدید ترامپ که گفته بود کمک‌های مالی به کشورهایی که علیه تصمیم آمریکا درباره قدس رای دهند قطع می‌کند، تاکید کرد: «تو نمی‌توانی اراده دموکراتیک ترکیه را با دلارهایت بخری.»

سفر غیرمنتظره معاون ترامپ به افغانستان

شب گذشته آسوشیتدپرس در خبری فوری گزارش داد: «مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا سفری غیرمنتظره به افغانستان انجام داده تا با رهبران افغانستانی ملاقات و همچنین از نظامیان آمریکایی دیدار کند».

سفر معاون ترامپ به افغانستان در حالی انجام شده که او طی روزهای اخیر دو بار سفر خود به مصر و رژیم صهیونیستی را به منظور حضور در جلسه رای گیری درباره طرح کاهش و اصلاح مالیات در سنای آمریکا به تعویق انداخته بود.

واشنگتن‌پست: زمان آن رسیده سازمان ملل محمد بن سلمان را مجازات کند

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست طی یادداشتی به قلم «آکشایا کومار» معاون رئیس دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل تأکید کرد که زمان آن رسیده است که سازمان ملل، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی را تحریم کند.

این گزارش سپس به سوء‌سابقه بن سلمان اشاره کرد و نوشت، تصمیم تعجب‌برانگیزانه بن سلمان برای دستگیری نخبگان سیاسی در هتل‌های پنج ستاره ریاض به اتهام فساد، ظاهراً بدون روند قانونی بوده است.

واشنگتن‌پست ادامه داد که مسئولیت فاجعه انسانی در کشور یمن نیز برعهده ولی‌عهد عربستان می‌باشد.

این گزارش توضیح داد، ولی‌عهد عربستان عربستان بعنوان وزیر دفاع ریاض نقش بسزایی در جنگ یمن آن دارد و از مارس 2015، ائتلاف تحت رهبری ریاض تشکیل شد و حملات هوایی به یمن آغاز شد.

نتانیاهو: سازمان ملل خانه دروغ است

خبرگزاری رویترز از قدس گزارش داد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه و در آستانه رای گیری در مورد پیش نویس قطعنامه ای در مجمع عمومی سازمان ملل در مخالفت با تصمیم آمریکا درخصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم ، این سازمان را خانه دروغ نامید.

نتانیاهو گفت: اسرائیل این رای گیری را حتی قبل از تصویب قطعنامه، به طور کلی رد می کند. قرار است 193 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه به درخواست کشورهای عربی و مسلمان تشکیل جلسه فوری دهند تا پیش نویس قطعنامه ای را که آمریکا روز دوشنبه در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد، به رای گذارند.

گذشتن تعداد مبتلایان به وبا در یمن از مرز 1 میلیون نفر

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ روز پنجشنبه اعلام کرد تعداد افراد مشکوک به ابتلا به بیماری «وبا» در یمن از مرز یک میلیون نفر گذشت.

در بیانیه این کمیته آمده است که درپی گذشت دو سال و نیم از جنگ تحمیلی عربستان بر یمن، بیش از 80 درصد جمعیت این کشور به غذا و آب سالم، سوخت و خدمات درمانی دسترسی ندارند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» کمیته جهانی صلیب سرخ همچنین گفت تعداد افراد مشکوک به ابتلا به وبا از یک میلیون نفر گذشته که بیشتر آن را کودکان تشکیل می‌دهد.

در این گزارش هیچ اشاره‌ای به تعداد قربانیان و افرادی که به دلیل ابتلا به وبا جان خود را از دست داده‌اند نشده است.

براساس گزارش ماه ژوئن 2017 سازمان ملل متحد هیچ نقطه‌ای از یمن از سرایت وبا در امان نمانده است. این بیماری از زمان شروع تا هنگام گسترش آن در یمن در ماه آوریل 2017 باعث مرگ 2 هزار تن از شهروندان یمن شد آن هم در کشوری که با مرگ، قحطی، سوءتغذیه و بیماریهای ناشی از جنگ عربستان دست و پنجه نرم می‌کند.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۸۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ترامپ متهم است که از طریق وکلای خود به استورمی دنیلز بازیگر فیلم های مستهجن حق السکوت پرداخته است.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • اردوغان: نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است | کسی که می‌خواهد فرعون امروز را ببیند، راه دور نرود ...
  • اردوغان: حفاظت از قدس وظیفه ماست/ نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت
  • اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است