Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@01:12:28 GMT

نداشتن بیمه از عوامل تداوم کار کودکان خیابانی

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۹۳۷۲۴

نداشتن بیمه از عوامل تداوم کار کودکان خیابانی

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، نداشتن بیمه را از عوامل پدیدآیی و تداوم کار کودکان برشمرد و گفت: مهمترین مسئله در بروز پدیده کودکان کار و خیابان مسئله اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، الهام فخاری در حاشیه جشن یلدا برای کودکان کار و خیابان محله دولتخواه اظهار داشت: اگرچه حل و رفع پدیده کودکان کار به عنوان یک آسیب اجتماعی نیازمند همت، تلاش و برنامه چند نهادی و بین نهادی است اما مهمترین مسئولیت و کار ما این است که صدای رسا و پیگیر‌ی‌کننده بهبود کیفیت زندگی این کودکان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اصطلاح «ساماندهی»کودکان کار باید به «بهبود کیفیت زندگی» این افراد تغییر کند، افزود: مسئله مهم این است که نوجوانان و کودکان کار به عنوان گروهی از شهروندان ایرانی انسانهایی ذی حق و برخوردار از حقوق قانونی هستند و براین اساس شاید کاربرد این اصطلاح مناسب نباشد.

نماینده پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، همه اقشار و گروههای جامعه را موظف به بهبود کیفیت زندگی کودکان کار دانست و تاکید کرد: بهبود مهارتهای این کودکان و آموزش افراد بزرگسالی که با آنان سرو کار دارند موضوع مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

فخاری، اساسی ترین عامل در بروز پدیده  کودکان کار و خیابان را مسئله اقتصادی خانواده ها دانست و افزود: اگرچه رفع و حل این عامل، سریع و در زمان کوتاه ممکن نیست اما قطعاً با برنامه ریزی و سیاستگذاری مناسب جهت آموزش والدین و دیگر افرادی که با این کودکان سرو کار دارند می‌توان خشونت را کاهش داد و وضعیت زندگی آنان را بهبود بخشید چرا که خشونت‌های ناشی از  این ارتباط پیامدهای جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

وی نخستین و مهمترین اقدام در حل این مسئله را حذف و کاهش خشونت از زندگی کودکان کار ذکر کرد و افزود: قطعاً با توانمندسازی والدین، نیاز به کار کودکان کمتر شده و مسائل مرتبط با این کودکان کاهش خواهد یافت.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران مسئله مهم دیگر در رابطه با کودکان کار و خیابان را بازماندگی از تحصیل عنوان کرد و گفت: فراهم سازی زمینه های آموزش و تحصیل برای این کودکان ضرورت مهم دیگری است که خوشبختانه سازمانهای مردم نهاد و خیریه‌های بسیاری در این زمینه فعال بوده و مسائل آموزشی و فرهنگی این کودکان را مورد توجه قرار داده اند.

وی وابستگی به مواد، الکل و بزهکاری والدین برخی از کودکان کار، ناتوانی برخی والدین از انجام کار، عدم تعادل هزینه-درآمد، تک‌سرپرستی و نداشتن شغل سرپرست، بی‌پناهی و نداشتن بیمه یا پشتیبان را عامل‌های پدیدآیی و تداوم کار کودکان برشمرد.

فخاری در ادامه افزود: حذف جنبه و ریشه‌های اقتصادی مسئله در اقتصاد ابرکلان‌شهر تهران که ترکیبی از اقتصاد پیچیده، سالم، ناسالم، کثیف، غیرقانونی و قانونی است قطعاً موضوع بزرگ تر و مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگرچه در این دوره شورا و دوره‌های گذشته، دغدغه و تلاش منتخبین مردم در شورا کاهش مسائل و موضوعات مرتبط با کودکان کار بوده ولی متاسفانه شواهد امر حاکی از پیچیده تر شدن این موضوع است. البته ما با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و مدل‌های موثر مشارکت مردم می‌توانیم رنج و خشونت زندگی کودکان را کم کنیم، و فرصت‌های آموزش هم‌زمان با کار و مدل‌های توان‌افرایی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,25/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، گفت : یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است. وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است. مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد. تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • (تصاویر) خیابانی که قرار بود شانزلیزه ایران شود
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال