Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@23:36:46 GMT

عزم راسخ و ملی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۹۵۶۱۷

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشمر با اشاره به ولادت حضرت عیسی(ع)، یکی از پیامبران اولوالعزم، گفت: ای‌کاش کلیساها و کشیش‌هایی که مدعی پیروی از حضرت عیسی هستند و خود را برحق می‌دانند به سردمداران جهان که بیشتر آن‌ها هم مدعی پیروی از حضرت عیسی هستند تذکرهایی در خصوص اقدامات و جنایت‌هایشان می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه باید به مدعیان پیرو حضرت عیسی تذکر داده شود که از جنگ و آتش‌افروزی، دشمنی و شرارت‌ها، دروغ، تهمت و افترا دست بردارند، بیان کرد: امروز جهان در حال سوختن در آتش بی‌عدالتی و زورگویی، ظلم، استبداد است.
خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه افراد مظلوم و ستمدیده بسیاری در دنیا کشته می‌شوند اما صدای کشیش‌ها، حقوق بشر و کلیساها در غرب در نمی‌آید و نسبت به همه این فجایع بی‌تفاوت هستند، گفت: ما نمی‌خواهیم این افراد پیرو دین ما باشند اما اگر مدعی صلح هستند چرا از پیغمبر صلح و مهربانی پیروی نمی‌کنند.
طباطبایی با اشاره به اینکه اکنون در شرایطی هستیم که مسلمانان همطراز با عبادتی که انجام می‌دهند باید آگاه، بصیر و هوشیار باشند، بیان کرد: دشمنان در تلاش برای ضعیف کردن باورهای مردم هستند.
وی با تأکید بر اینکه اگر خود را علیه دشمنان آماده نکنیم نماز و عبادتمان فایده‌ای نخواهد داشت، تمامی شبکه‌هایی که علیه مسئولان نظام و این کشور فعالیت می‌کنند را از مزدوران آمریکا دانست.
نظام حاکم بر جامعه اسلامی باید مبتنی بر قوانین الهی باشد
خطیب جمعه کاشمر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سبک زندگی اسلامی گفت: قبل از آنکه بخواهیم مردم را توصیه کنیم که زندگی و رفتار خود را براساس فرامین الهی تنظیم کنند باید خدمت مسئولان و دست‌اندرکاران در نظام اسلامی و الهی براساس قوانین و فرامین الهی باشد.
طباطبایی با تأکید بر اینکه مسئولان باید در حفظ و امانت‌داری بیت‌المال بسیار باشند، بیان کرد: مسئولان باید الگو و نمونه نظام اسلامی باشند.
وی همچنین به شاخصه‌های مهم سیاستمداران و مسئولان در نظام و امت اسلامی اشاره کرد و افزود: دین‌مداری، مراقبت و بازرسی دائم بر کارها، حاکم بودن شایسته‌سالاری در انتخاب مسئولان، نرمش و مدارای با مردم و تشویق و تنبیه به موقع را از جمله شاخصه‌های مهم سیاستمداران و مسئولان در نظام و امت اسلامی دانست.
خطیب جمعه کاشمر با اعلام اینکه در خصوص دین‌مداری در نظام توحیدی باید براساس قرآن حرکت کنیم، بیان کرد: کسانی که در نظام توحیدی امور را در دست دارند فقط خدمتگزار مردم هستند.
وی در ادامه به 7 دی‌ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در سال 1358 به‌فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که دین ما با اقرا آغاز می‌شود نباید در کشور اسلامی ما فرد بی‌سوادی وجود داشته باشد.
طباطبایی با تأکید بر اینکه همه مردم و نهادها باید بر عزم راسخ و عمومی و ملی برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی به پا خیزند، افزود: نهضت سوادآموزی باید آمار دقیق و صحیحی از تعداد بی‌سوادان در اختیار قرار دهد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی صبح یکشنبه در صد و سی امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در سال ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) با فرمانی که داشتند، دستور بر تشکیل شورا دادند که در ادامه این روز در تقویم ثبت شده است، شوراها نقطه عطف در انقلاب اسلامی و تاریخ سیاسی نظام جمهوری اسلامی است که مردم را صاحبان اصلی نظام قلمداد می‌کنند.

وی افزود: تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها و روستاها است، باید از این ظرفیت و توان حضور مردم با توجه به شعار سال بهره برد، شکل‌گیری شوراها نشان دهنده آن است که از آغاز انقلاب تا امروز مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت آنها در همه عرصه‌ها مدنظر بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با اینکه نهاد مردمی شورا با ۲۰ سال تأخیر تشکیل شد اما طی ۲۵ سال که از فعالیت آن می‌گذرد، شاهد رشد و شکوفایی مسئولیت پذیری نهاد مردمی هستیم.

وی گفت: همه مسئولان نظام و رؤسای قوای مختلف توجه داشتند که از این ظرفیت بیشتر استفاده شود و به نوعی ارتباط مستقیم مردم با بدنه نظام برقرار شود.

به گفته وی میان مدیریت شهر و شورا و مقامات استان همدلی و تفاهم و حمایت و پشتیبانی وجود دارد که امیدوارم روزافزون شود تا در روزهای باقیمانده دولت و مدیریت شهری دستاوردهای خوب و ارزنده برای شما و مردم داشته باشیم.

نورصالحی در پایان با اشاره به مطالبه شورای ششم از استاندار اصفهان افزود: راه اندازی فاز اول خط دو مترو، بحث قرارداد مپنا برای تجهیزات خط دو مترو، خرید ۵ رام قطار برای یک و دو خط مترو، اضافه شدن ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهر و نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده، اتصال حلقه حفاظتی رینگ چهارم از شمال به جنوب به سپاهان شهر و تکمیل سالن اجلاس، کلنگ شروع حفاری خط سه مترو و ورزشگاه نقش جهان و شهرک ورزشی در شمال اصفهان نیازمند حمایت مستقیم استاندار است که مطالبه ما از نماینده دولت در استان است.

کد خبر 6090698

دیگر خبرها

  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند