Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند استفاده بیش از حد از وسایل الکترونیکی می تواند سبب افزایش خطر ابتلا به سرطان مغز در افراد به ویژه کودکان شود.


کارشناسان با بررسی بر روی موش های آزمایشگاهی دریافتند قرار گرفتن در معرض اشعه مایکروویو منتشر شده از سوی وسایلی چون تلفن های همراه هوشمند، تبلت، هواپیماهای کوچک بدون سرنشین، ساعت های هوشمند، کنسول های بازی بی سیم و دوربین های واقعیت مجازی و وسایلی از این دست سبب ابتلای آنها به سرطان مغز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناسان به والدین توصیه می کنند بازه های زمانی محدودی برای استفاده کودکان از این وسایل در نظر بگیرند.

بسیاری از والدین به دلیل اصرار کودکان، چشم و هم چشمی با دیگران  یا به این گمان که استفاده از این وسایل سبب ارتقای هوش کودک می‌شود به خرید وسایل الکترونیکی تمایل دارند.


پژوهش ها نشان می دهند، اتصال به امواج wifi ، قرار گرفتن دستگاه در فضایی که میزان آنتن دهی ضعیف است و دستگاه به تقویت گیرنده‌های خود می پردازد یا زمانی که حجم بالایی از اطلاعات جابه جا می شود خطر دریافت اشعه و بالا رفتن ریسک ابتلا به سرطان مغز و ناباروری در مردان را افزایش می دهد.


از جمله دیگر راه های کاهش خطر استفاده از این وسایل می توان قرار دادن آنها در کیف در زمان حمل، استفاده از هدست در زمان مکالمه و اجتناب از قراردادن آنها در کنار گوش و خاموش کردن آنها به طور کامل و قراردادن در فاصله دور در زمان خواب را نام برد.

منبع:Dailymail
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراز یکطرفه شد

سرهنگ ایرج کهریزی در گفتگو با خبرنگار مهر، از یکطرفه شدن محور هراز در مسیر شمال به جنوب خبر داد و گفت: این محور از جنوب به شمال تا اطلاع ثانوی مسدود.

کهریزی با بیان اینکه ترافیک در مسیر شمال به جنوب هراز سنگین است گفت: محور هراز از محدوده رودهن به سمت شمال مسدود شده و هم‌وطنان برای سفر به شهرهای شمالی می‌توانند از محورهای جایگزین فیروزکوه و کندوان استفاده کنند.

فرمانده پلیس راه شرق استان تهران با اشاره به اینکه تردد وسایل نقلیه از شمال به جنوب محور هراز از محدوده آب‌اسک به سمت رودهن یکطرفه شده افزود: در برخی مناطق این محور مثل مشاء و پیست آبعلی با پس‌زدگی بار ترافیکی روبرو هستیم.

وی عنوان کرد: تردد وسایل نقلیه از شمال به جنوب محور فیروزکوه سنگین و پرحجم در جریان بوده و در برخی نقاط این محور با افزایش بار ترافیکی روبرو هستیم.

کد خبر 6096488

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • ثبت ۲۵۵ هزار قرارداد اجاره در سامانه «خودنویس»
  • چگونه واگن‌ اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی از پارکینگ در کیش اجرا شد
  • هراز یکطرفه شد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • چالوس یک طرفه شد
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان