Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - انواع سرويس‌هاي اينترنت پرسرعت موجود در کشور بسته به ويژگي‌هاي متفاوتي که دارند، قابليت‌هاي متنوعي را براي استفاده کاربران فراهم مي‌کنند که شناخت آنها مي تواند باعث برگزيدن بهترين سرويس توسط کاربران مي شود.
به گزارش ايسنا، انواع سرويس‌هاي موجود اينترنت در کشور به دليل داشتن ويژگي‌هاي متمايز از هم براي کاربران با شرايط مکاني و موقعيتي متفاوتي طراحي شده‌اند؛ سرويس‌هاي پرسرعت فراهم شده از سرويس‌هاي ثابت تا نقطه به نقطه و در نهايت همراه را شامل مي شوند که هر سرويس نيز در خود داراي انواع مختلفي سرويس هاي متمايز از هم است که کاربران اينترنتي بسته به شرايط و نياز خود مي توانند مناسب‌ترين سرويس را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرويس‌هاي ارتباطي ثابت
در اين گروه سرويس‌هاي ارتباطي ثابت سيمي مانند ADSL، VDSL و يا FTTx قرار مي گيرند که ويژگي بارز آنها محدود بودن به يک مکان مشخص و محدوده جغرافيايي خاص يا بستر فيزيکي است که خارج از آن محدوده مشخص امکان استفاده از اين سرويس وجود ندارد.
در سرويس ADSL دارندگان پروانه تعداد 17 شرکت FCP و 54 شرکت ServCo هستند. حداکثر سرعت قابل ارائه در اين سرويس بر مبناي ظرفيت خطوط مخابراتي و فاصله از مرکز 24 Mbps (تکنولوژيADSL2+) است.
تعرفه پايين حجم مصرفي بدليل هزينه نگهداري، نصب و راه اندازي کمتر از ويژگي هاي مثبت اين سرويس است. همچنين محاسبه کف و سقف تعرفه سرويس مطابق مصوبه 266 کميسيون تعيين مي شود.
سرويس‌هاي ثابت بي‌سيم
سرويس‌هاي ارتباطي ثابت بي سيم انواع سرويس‌هاي ADSL، TD-LTE، وايمکس و اينترنت نقطه به نقطه بي‌سيم را شامل مي شود. اين دسته از سرويس‌ها هم همان محدوديت‌هاي بالا را دارند، منتها با اين تفاوت که در همان حوزه مکاني قابليت اتصال بي سيم را دارند ضمن اينکه امکان اتصال چند دستگاه به صورت همزمان را هم فراهم مي کنند.
دارندگان پروانه TD-LTE تعداد 4 شرکت دارنده پروانه FWA است. حداکثر سرعت بصورت آزمايشگاهي 110 مگابيت بر ثانيه است که حداکثر سرعت عملياتي آن هم 40 مگابيت بر ثانيه برآورد شده است. اما محدوديت اين سرويس قطع سرويس در صورت جابجايي بين آنتن‌ها، کاهش کيفيت سرويس با افزايش فاصله کاربر از آنتن و يا وجود اختلال‌هاي راديويي، تعرفه بالاتر به دليل نوع سرويس، هزينه نصب و نگهداري بالا و استفاده اختصاصي از فرکانس راديويي است؛ قيمت گذاري خدمات اين سرويس نيز مطابق مفاد مصوبه 87 کميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي است.
دارندگان پروانه سرويس هاي ثابت بي سيم سرويس "نقطه به نقطه" تعداد 17 شرکت FCP و تعداد 54 شرکت ServCo هستند. کاربرد ويژه اين سرويس در برج‌ها و مجتمع هاي مسکوني، تجاري و اداري است که امکان ارائه سرويس اينترنت پرسرعت (ADSL) در آنها وجود ندارد.
وابسته نبودن آن به وجود امکانات در مراکز مخابراتي و راه اندازي سريعتر سرويس به‌دليل حذفMDF مراکز مخابراتي منطقه از ويژگي‌هاي مثبت اين سرويس است اما لزوم وجود خط ديد مستقيم نسبت به POP site و نصب تجهيزات مورد نظر در محل مجتمع از نقاط ضعف اين سرويس به حساب مي آيد.
سرويس‌هاي ارتباطي همراه
خدمات اين سرويس‌هاي همراه که بر روي گوشي‌هاي تلفن همراه يا ساير دستگاه‌هاي اصطلاحا سيم کارت خور مانند تبلت‌ها قابل دريافت است؛ در انواع 2G، 3G، 4G و احتمالا در آينده 5G قابل دريافت است.
اين سرويسها قابلت استفاده در تمامي نقاط تحت پوشش اپراتور خود را دارند اما به دلايلي همچون دوري از شبکه پوشش شهري اپراتور خود ثبات قطعي سرعت و کيفيت سرويس وجود ندارد.
دارندگان پروانه اين سرويس تعداد چهار شرکت دارنده پروانه ارائه خدمات تلفن همراه (MNO) و تعداد شش شرکت دارنده پروانه MVNO است. حداکثر سرعت اين سرويس بصورت آزمايشگاهي 100 مگابيت بر ثانيه و حداکثر سرعت بصورت عملياتي 15 مگابيت بر ثانيه است.
از محدوديت‌هاي اين سرويس هم مي توان به کاهش برد مفيد آنتن‌دهي با افزايش فاصله کاربر از آنتن و يا وجود اختلال‌هاي راديويي اشاره کرد؛ همچنين امکان اختلال در کيفيت سرويس به علت پديده‌هاي جوي و موانع فيزيکي از قبيل ساخت و ساز و تعرفه بالاتر به خاطر حجم مصرفي نسبت سرويس ثابت از نقاط ضعف سرويس هاي همراه براي جذب مشتري است.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۹۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی

دریافت 49 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، به نظر می رسد عصر شکوفایی ربات های انسان نمای توسعه یافته و آموزش دیده با سرعت های خارق العاده فرارسیده است.

یک ربات ساز چینی که در این زمینه به دستاوردهای قابل توجهی رسیده «آستریبات» است. این شرکت روی توسعه ربات های دستیار مجهز به هوش مصنوعی تمرکز کرده و به تازگی ویدئویی از ربات انسان نمایS1 منتشر کرده است. در این ویدئو S1 در حال انجام فعالیت های خانه داری با سرعتی بی سابقه دیده می شود که پیشرفتی خارق العاده برای یک ربات است. شرکت سازنده مدعی است ربات مذکور می تواند با حداکثر سرعت 10 متر بر ثانیه حرکت کند و با هر بازویش حداکثر 10 کیلوگرم بار حمل کند.

استارداست اینتلیجنس شرکت مادر آستریبات توسط لای جی تاسیس شده که قبلا در آزمایشگاه رباتیک تنسنتف بایدو و دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ فعالیت کرده است. جی تجربیات خود را برای توسعه ربات چرخ دار تنسنت به نام «اولی» و بسیاری از ربات های دیگر به کار گرفته است.

ربات S1 با کمک یادگیری تقلیدی (imitation learning) می تواند بسیاری از وظایف پیچیده و مفید را برای انسان ها باسرعت عملیات و سازگاری که مشابه فعالیت انسان ها است، انجام دهد. شرکت سازنده مدعی است ربات مذکور تحت تست های متعدد با مدل های بزرگ و قرار است در سال جاری میلادی آن را به طور تجاری عرضه کند.

کد خبر 6089658 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • این ربات‌انسان‌نمای فوق سریع شما را حیرت‌زده می‌کند
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم