Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@23:39:44 GMT

دادستان تهران سرزده به اوین رفت

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۰۰۷۲۸

دادستان تهران سرزده به اوین رفت

دادستان عمومی و انقلاب تهران امروز به صورت سرزده به زندان اوین رفته و با مددجویان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران، به همراه معاونان دادسرا و قضات نظارت بر زندان‌ها صبح روز چهارشنبه (29/9/96) به مدت سه ساعت از زندان اوین بازدید و با تعدادی زندانیان ملاقات و به درخواست‌های زندانیان رسیدگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری دولت آبادی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: در اجرای دستور ریاست قوه قضاییه مبنی برکاهش جمعیت کیفری و دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها دومین طرح دسته جمعی بازدید از زندان اوین صورت گرفت که در این بازدید با 1500 متهم و محکوم زندانی ملاقات شد.

وی افزود: هدف از این بازدیدها رسیدگی به وضعیت زندانیان از حیث مراجعه و اعزام به مراجع قضایی اعم از دادسرا و دادگاه، رعایت حقوق آن‌ها و روند رسیدگی به پرونده‌های زندانیان است.

دادستان تهران اظهار کرد: در مجموع برخی از متهمان محکومیت مالی دارند که باید رضایت شکات اخذ شود و یا ممکن است قرار تامین مناسب صادر نشده باشد و یا زمان مناسب برای تودیع وثیقه در اخیتار متهم قرار نگرفته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که بازدیدها به کاهش جمعیت زندانیان و رفع برخی از مشکلات کمک نماید.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه از چند بند زندان که بازدید کرد وضعیت زندان مناسب بود، افزود: وضعیت این بندها به لحاظ فضا، امکانات و آشپزخانه اختصاصی زندانیان مناسب بوده و گلایه‌ای از بابت غذا و بدرفتاری ماموران گزارش نشد.

دادستان تهران با اشاره به ملاقات خود با تعدادی از محکومان امنیتی در حاشیه این بازدید تاکید کرد:  این بازدیدها بیش از این که برای متهمان و محکومان زندانی مفید باشد برای قضات دادسرا مفید و موثر است. 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند

سید حجت الله موسوی قوام گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۱ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان با مبلغ ۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان آزاد شده اند.  

وی افزود: ۶۵ درصد این مبلغ از محل کمک‌های مردمی و خیرن و بقیه این مبلغ از ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت و ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی بوده است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۴۷ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، بیان داشت: از این تعداد، ۱۰۷ نفر بدهکار مهریه و ۱۲ نفر بدهکار نفقه، ۱۲۴ نفر بدهکار مالی و بقیه آن ها شبه تصادفات هستند که برای آزادی این تعداد، ۴۰ میلیارد تومان نیاز است تا این افراد به آغوش گرم خانواده برگردند.

وی گفت: از این تعداد موجودی زندانی جرائم غیر عمد، ۴۵ نفر ورودی امسال هستند، ۱۹۱ نفر ورودی سال ۱۴۰۲ و بقیه آن ها ورودی سال ۱۴۰۱ هستند که نیاز به فرهنگسازی در جامعه دارد و اولویت ستاد دیه برای آزادی این زندانیان ورودی سال‌های قبل است.

موسوی قوام با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد مربوط به زندان کرمان و کم‌ترین آن، مربوط به زندان شهربابک است، تصریح کرد: زندان کرمان با ۱۱۱ بیش‌ترین مددجو و شهربابک با ۴ نفر، کم‌ترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: طی ۲ماهه نخست امسال، ۲۶ جشن گلریزان داشته ایم که حدود ۳۰ میلیارد تومان تعهد خیران بوده است که تاکنون ۷۰ درصد آن وصول شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • شرق: صدیقه وسمقی آزاد شد
  • صدیقه وسمقی آزاد شد
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد