Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@00:50:25 GMT

آمار برگشتی های چک و سفته در سال 96

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۰۱۲۳۸

آمار برگشتی های چک و سفته در سال 96

ایران اکونومیست -

 "سفته"و "برات" از جمله اسناد تجاری مهم هستند که هر چند به اندازه "چک" کارایی ندارند، ولی همچنان در شبکه بانکی گردش داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برات مکان و چگونگی پرداخت وجه شرط اصلی بوده و در آن شخصی به شخص دیگری تاکید دارد که مبلغی در وجه یا حواله کرد شخصی ثالث و در زمانی معینی پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سفته که بدهکار آن را امضا می کند وجود محل اهمیتی ندارد و باید در موعد مقرر پرداخت شود.

گذری بر معاملات سفته و برات در هشت ماه اول امسال نشان می‌دهد که بالغ بر ۲۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سفته و برات فروش رفته که در قیاس با همین مدت در سال گذشته تا ۵.۱ درصد افزایش دارد. این در حالی است در آبان‌ماه بالغ بر سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سفته و برات معامله شده که نسبت به مهرماه تا ۷.۲ درصد و آبان سال گذشته ۱۱.۶ درصد کاهش دارد.

اما آماری که چندی پیش بانک مرکزی از جریان مبادله چک به عنوان دیگر سند تجاری منتشر کرد نشان داد که در آبان‌ماه امسال در کل کشور بالغ بر ۹.۶ میلیون فقره چک مبادله شده که نسبت به مهرماه ۲.۹ درصد کاهش دارد، مبلغ چک‌های مبادله شده حدود ۶۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که تا یک درصد رشد دارد. از سویی دیگر از چک‌های مبادله شده حدود ۱.۵ میلیون فقره به مبلغ بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برگشت خورده است. تعداد چک‌های برگشتی پنج درصد کاهش ولی مبلغ آن شش درصد نسبت به مهرماه افزایش داشته است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است.   به گزارش تسنیم، از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.   در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.   همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.   بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • به لیگ برتر خوش برگشتی آقای جیمی واردی!
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • طرح ابزار تامین مالی یک پیش‌بینی نوآورانه است
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید