Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- مدیر شهرسازی و معماری اداره راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با تصویب تعیین چارچوب پایش، مناطق آمایشی الموت، طارم، کوهین، آوج و آبگرم برای ستقرار واحدهای دامی در استان تعیین شد.

محسن اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر  از تصویب مصوبه تعیین چارچوب برای پایش و استقرار واحدهای دامی در سطح استان بر اساس ملاحظات طرح آمایش در دوازدهمین جلسه کارگروه تخصصی امور زیر بنایی و شهرسازی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: در ادامه مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی مبنی بر لزوم تعیین ظرفیت استان در بخش دامداری این موضوع بر اساس ملاحظات آمایش و مدیریت پسماند و انرژی و رعایت مسائل زیست محیطی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

اسماعیلی در مورد طرح ساماندهی واحدهای دامداری استان بیان کرد: این مصوبه بر اساس رعایت ملاحظات گازهای گلخانه ای و استفاده از ظرفیت دامداری ها در جهت تولید انرژی که مورد تاکید کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی بوده به انجام رسیده است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره راه و شهرسازی استان قزوین یادآورشد: در جلسات مشترک با سازمان برنامه و بودجه و جهاد کشاورزی، مصوبه تعیین چارچوب جهت پایش و استقرار واحدهای دامی استان با توجه به بررسی طرح آمایش استان و بر اساس ظرفیت زیستی و ردپای اکولوژیک با رعایت همه الزامات زیست محیطی تصویب شده است.

اسماعیلی گفت: در بررسی های انجام شده توسط کارگروه امور زیربنایی، مناطق آمایشی الموت، طارم، کوهین، آوج و آبگرم مناسب ترین مکانها برای استقرار دامداری تعیین و مقرر شد صدور مجوز دامداری فقط جهت انتقال دام از داخل روستا به بیرون انجام گیرد و مجوز جدیدی خارج از این موضوع صادر نمی شود.

وی اضافه کرد: همچنین دردوازدهمین جلسه کارگروه امورزیربنایی استان مقرر شد سیاست های تشویقی برای استقرار فعالیت دامداری در مناطق اولویت دار آمایشی جهت استقرار دامداری مانند الموت، طارم و کوهین و آوج و آبگرم تعیین شود و فعالیت های واحدهای کشت و صنعت با حداقل زمین ۵۰ هکتاری با توجه به مناطق آمایشی و پس از بررسی توسط کارگروه زیربنایی و شهرسازی صادر شود.

اسماعیلی یادآورشد: این مصوبه برای تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش

معاون زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان ایلام در خصوص خبر حمله خرس به مرد دره‌شهری گفت: این حمله در منطقه «خرس‌آو» کبیرکوه که زیستگاه خرس قهوه‌ای است رخ داده است.

بیشتر بخوانید:

علیرضا محمدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این زیستگاه خرس قهوه‌ای در ارتفاعات کبیرکوه در بخش شرقی کبیرکوه واقع است و منطقه‌ای صعب‌العبور است، فرد مصدوم شده از دامداران بومی منطقه است که دام‌های خود را وارد قلمرو زیستی خرس کرده است.

وی افزود: وقتی خرس برای فرزندانش احساس خطر کند، ممکن است به واردشدگان به زیستگاهش حمله کند.

محمدی با بیان اینکه جمعیت خرس در این منطقه معدود است، خاطرنشان کرد: ممکن است خرس برای تأمین غذا دست به حمله زده باشد، آنچه مسلم است ورود دامدار به قلمرو خرس است که با این ورود ۶ رأس دام دامدار نیز تلف و خود دامدار نیز مصدوم شده است.

معاون اداره‌کل محیط زیست استان ایلام تأکید کرد: خرس به هیچ وجه وارد قلمرو و زندگی مردم منطقه نشده است و در جای مرتفعی در کوه است که زیستگاه خود اوست.

اورژانس پیش‌بیمارستانی اعلام کرده خرس به یک مرد ۵۱ ساله دره‌شهری حمله کرده است و وی زخمی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229046 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش
  • حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین