Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن میرعماد روز شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود : این سازمان برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی مرتبط با این بخش آماده ارایه خدمات به فعالان اقتصادی است.
وی با بیان این که این نهاد برای واگذاری زمین، صدور مجوز و ارایه تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، آماده انجام خدمات به بهره برداران است، اظهارداشت: در این استان ظرفیت سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی مانند غذای آماده و در محصول دامپروری مانند مرغ بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره افزایش تولید محصولات کشاورزی با وجود کاهش سطح کشت محصولات زراعی در این استان در سه سال گذشته، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این راهکار در سال‌های اخیر،افزایش تولید به خصوص در محصولات استراتژیک استان به رشد 33 درصدی رسیده است.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان تصریح کرد: سطح کشت گندم در استان سمنان سالانه حدود 2 تا سه هزار هکتار کاهش پیدا کرده اما عملکرد و بهره‌وری تغییری نکرده است.
به گزارش ایرنا ، سمنان بیش از 40 هزار بهره‌بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود؛ بیش از 2500 کیاومتر از کانال‌های انتقال آب استان نیازمند مرمت است.
بیش از 60 درصد از کانال‌های انتقال آب سمنان به صورت سنتی آب را به اراضی انتقال می‌دهند و 600 حلقه قنات در استان سمنان فعال هستند.
6026
*خبرنگار : محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،استاندار فارس در اولین شورای کشاورزی استان در سال ۱۴۰۳گفت: عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی در شهرستان ها در حوزه گیاهان دارویی، اصلاح الگوی کشت، احداث گلخانه و صنایع تبدیلی، پر کردن چاه های غیرمجاز، نصب کنتور و هوشمند شدن چاه های کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک بصورت مستمر پایش شوند.
استاندار فارس خواستار توجه جدی مسئولین ذیربط به حوزه گیاهان دارویی شد و افزود: در زمینه گیاهان دارویی دستگاه های ذیربط در سطح مدیران کل و معاونین جلسات فشرده ای برگزار و گزارش جلسات را ارائه کنند.
ایمانیه با اشاره به اینکه فارس در تولید بسیاری از محصولات زراعی و باغی رتبه های برتر را دارد، گفت: تعاونی اشتغال و تولید سازمان جهادکشاورزی و زیرمجموعه آن، با مشارکت مردم وبا هدف ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره های ارزش تشکیل شود؛ قطعا تحقق این موضوع برای تولید کنندگان و مشارکت کنندگان سودمند خواهد بود.
نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر اینکه هدف گذاری کرده‌ایم تا حداقل یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی طی هرسال در استان داشته باشیم، افزود: میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی مختص به سال ۱۴۰۳ را در حوزه جهادکشاورزی مشخص و ارائه کنید.
وی با تاکید بر اینکه با هرگونه کشت محصولات زراعی که با آب غیرسالم کشت شود، با قاطعیت برخورد خواهد شد، تصریح کرد: در جلسه امروز تکلیف را شفاف روشن کرده ایم؛ امحا کشت هایی که از آب های غیرسالم استفاده می کند برعهده جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و با همکاری نیروی انتظامی، سازمان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه قضایی است.
ایمانیه با تصریح بر اینکه هیچ فردی حق ندارند سلامت مردم را در معرض خطر قرار دهد، ادامه داد: دو پیشنهاد برای فعالان این حوزه  در نظر گرفته شده ، ابتدا تهاتر زمین در مکان مناسب برای جایگزینی زمین های فعلی و یا مساعدت در کاشت درخت های غیر مثمر و احداث جنگل کاری و ایجاد صنایع چوبی است.

دیگر خبرها

  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس