Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@08:19:51 GMT

ورود کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع گرانی خودرو

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۰۴۶۲۵

نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ورود این کمیسیون به موضوع گرانی خودرو خبرداد.

محمدرضا امیرحسن‌خانی نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: کمیسیون اصل 90 رسیدگی به موضوع گرانی خودروهای داخلی و بحث ایمنی خودروهای تولید داخل را در دستور کار خود قرار داده و این موضوع در کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع دیگری که در این پرونده مطرح می‌شود بحث ممنوعیت واردات خودروهای خارجی است که این مسئله به افزایش قیمت خودروهای داخلی و حتی خارجی کمک کرده است.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهارداشت: در این پرونده موضوع تصادفات و خسارات آنها و اینکه چه میزان از این تصادفات و تلفات ناشی از آن مربوط به خودروهای داخلی است مورد بررسی قرار می‌گیرد.

امیرحسن‌خانی در پایان خاطرنشان کرد: ما در حالی در کشور شاهد افزایش قیمت خودروهای داخلی هستیم که ایمنی و کیفیت آنها تغییری نمی‌کند و کار باید به گونه‌ای باشد که ما شاهد افزایش کیفیت و ایمنی خودروهای داخلی متناسب با افزایش قیمت آنها باشیم.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین

ناصر سودانی کارشناس انرژی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره معضل ناترازی بنزین در کشور گفت: کشور ما از ابتدا در موضوع بنزین وابستگی قابل توجهی را به خارج داشته است و جز در مقاطع کوتاهی نتوانسته به خودکفایی بایسته ای برسد.

وی ادامه داد: عمده ترین دلیل ناترازی بنزین در کشور بالا بودن مصرف این فرآورده سوختی است و هم عدم تعادل بین تولید و مصرف باعث شده که با ناترازی بنزین در کشور مواجه شویم.

این کارشناس انرژی توضیح داد: عمده ترین تلاشی که باید در کشور صورت بگیرد کاهش مصرف و افزایش تولید است به نحوی که تولید بنزین از مصرف آن بیشتر باشد.

سودانی افزود: کاهش مصرف بنزین به عوامل متعددی وابسته است، ابتدا اینکه باید استاندارد خودروهای تولید داخل را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم که متاسفانه تا این استانداردها فاصله قابل توجهی داریم.

این کارشناس انرژی توضیح داد: موضوع دیگر که باعث مصرف بالای بنزین شده تردد ماشین های تک نفره است، این تردد های نامتعارف تقریباً در کشور ما خیلی زیاد است و از سوی دیگر جاده ها و خیابان های ما هم شرایط مطلوبی را ندارد و همین امر بر افزایش مصرف بنزین تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ما نتوانسته ایم که سبد سوختی را متنوع کنیم و جایگزینی را برای بنزین در نظر بگیریم. باید برای کاهش مصرف بنزین از گاز و برق و سایر سوخت های فسیلی هم استفاده می کردیم تا مصرف بنزین در کشور و تقاضا برای آن کاهش پیدا کند.

این کارشناس انرژی توضیح داد: متاسفانه تولیدات خودروسازان ما به سمت خودروهای هیبریدی و با سوخت های سبز پیش نرفته است. با وجود گشایش پالایشگاه خلیج فارس هنوز نتوانسته ایم پا به پای مصرف تولید را افزایش دهیم و این امر باعث شده که به واردات بنزین تن دهیم.

سودانی گفت: البته سیاست های دیگری وجود دارد که عمده این سیاست ها به مصرف کننده آسیب می رساند و اگر سیاست گذاران مجموعه تولید و مصرف بنزین یعنی وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی و صنعت و معدن یک قرارگاه واحدی را تشکیل دهند و راهکارهای علمی و به روز را با استفاده از تجارت جهانی و همین طور متخصصان داخلی و خبرگان و نخبگان برای متنوع کردن سبد سوخت خودروهای داخلی استفاده کنند.

این کارشناس انرژی توضیح داد: باید از توان نخبگان موجود در کشور برای متنوع کردن سبد سوخت استفاده کنیم و اقدام به پروراندن این اندیشه ها و ایده های جوانان کشورمان کنیم. البته باید به این نکته توجه کنیم که بنزین خودش مافیایی است که همواره سعی کرده به واردات این فرآورده سوختی دامن بزند تا خودشان به نان و نوایی برسند.

کد خبر 6093837 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!