Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین دوره مسابقه صندلی روزنامه ای با رقابت ۱۸ تیم از دانشجویان رشته مهندسی دانشگاه کردستان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از کرددانش،محمداسماعیل‌ نیاعمران در چهارمین دوره مسابقات دانشگاهی صندلی روزنامه‌ای که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، با بیان اینکه ۱۸ گروه ۳و ۴ نفره در این مسابقه شرکت کرده‌اند، افزود: هر تیمی که بتواند با روزنامه، صندلی بسازد که کمترین وزن را داشته و بیشترین وزن را تحمل کند برنده این مسابقه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته این عضو هیئت علمی، مسابقه امروز ساخت صندلی با روزنامه و مصالح کاغذ است که در نظر داریم در سال آینده وارد بحث‌های تحقیقاتی با مصالح خاص شویم تا هر نوع سازه‌ای با انواع مصالح را بسازند و این مسابقات را در سطح دانشگاه و بعدا به استان و سطح کشوری، ارتقاء دهیم.

 

استاد مشاور انجمن بتن‌های خاص دانشگاه کردستان اظهار داشت: در آینده نزدیک در نظر داریم دانشجویان رشته مهندسی عمران وارد کارهای تحقیقاتی و آزمایش بتن‌های خاص شوند و مسابقات را از نوع بتن خاص در دانشگاه‌های سطح استان و سطح کشور، برگزار کنیم.

 

استاد مشاور انجمن بتن‌های خاص دانشگاه کردستان ادامه داد: گروه« مشکلی پیش آمده ؟» با سازه ای 157 گرمی و تحمل 65 کیلو با راندمان 31214 اول شدند, گروه « eng 2 » با سازه ی 320 گرمی با تحمل 155 کیلوگرمی با راندمان 6704 دوم شدند و گروه « eng 1» با سازه ی 325 گرمی با تحمل 140 کیلو گرم و راندمان 5716 سوم شدند.

 

وی گفت: انجمن بتن‌های خاص در حال ساخت بتن‌های پیشرفته با تکنیک‌های جدید و پیشرفته در مرحله کار تحقیقاتی است ولی فعلا به مرحله اجرا راه نیافته است.

 

استاد مشاور انجمن بتن‌های خاص دانشگاه کردستان عنوان کرد: ما در انجمن بتن‌های خاص با تحقیقات گسترده تر سعی در سوق دادن این بتن‌ها به مرحله اجرا هستیم.

 

نیاعمران افزود: دانشگاه کردستان در نظر دارد از دانشجویان سال اول تا ترم آخر رشته‌های عمران و صنایع، وارد این کارهای تحقیقاتی‌ شوند تا بعد از فارغ التحصیلی، انتقال تغییر و عملی کردن این امر را در اجرا وارد صنعت کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: اکنون دانشگاه کردستان  با استفاده از مصالح خاص« بتن‌های غلتکی برای سدها و جاده‌ها، بتن‌های الیافی و بتن‌های سبک، سنگین و پولیمری» و در معرض قراردادن این بتن‌ها در دما‌ی ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد، کارهای تحقیقاتی ویژه‌ای در حال اجرا دارد.

 

نیا عمران ساخت پوزولان‌های غرب کشور را از دیگر کارهای خوب دانشگاه کردستان عنوان کرد و افزود: استفاده از این پوزولان‌ها در بتن با  جایگزین سیمان است که برای سازه ها در  درازمدت قابل استفاده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی انتخابی مسابقات جهانی، روز‌های ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. در این مسابقات ۱۳۴۰ دانش‌آموز در ۲۶ دسته از جمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه نویسی، آتش نشان و مین‌یاب شرکت دارند.

مراسم اختتامیه مسابقات نیز ۲۰ اردیبهشت، در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

گفتنی است دانش‌آموزان سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات، مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌نمایند.

دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و کمیته ارزیابی حداکثر تا پایان تیر ماه اعضای اصلی تیم جهانی را انتخاب خواهند کرد.

لازم به ذکر است پیش از این تیم جهانی روباتیک دانش‌آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی و مقام نایب قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده بود.

سال گذشته نیز نوجوانان نخبه کشور در مالزی قهرمان آسیا شدند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • کشف «گذرگاه مردگان»
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • گذر زمان بر پل زمانخان سامان
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی