Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@13:29:49 GMT

باغ‌های قصردشت شیراز را حفظ می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۱۳۰۸۷

باغ‌های قصردشت شیراز را حفظ می‌کنیم

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز نوید داد که با استفاده از باغ‌های الگویی، باغ‌های قصردشت را احیاء کرده و در مسیر حفاظت از باغ‌های شیراز اقدام می‌شود.

به گزارش ایسنا، معصومی ظهر شنبه دوم دیماه در یک کنفرانس خبری گفت: احداث باغ‌های الگویی از اواخر سال گذشته تاسیس شده و انشالله تا اوایل بهار آینده به بهره‌برداری می‌رسد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: باغ‌های الگویی حداقل ظرف ۴سال آینده به ماکزیمم راندمان تولید محصول می‌رسد و در صورت نگهداری مناسب تا ۱۵ سال آینده کاملا اقتصادی می‌ماند.

معصومی با بیان اینکه 2 باغ الگویی 17 و 32 هکتاری در بلوار چمران شیراز اجرا شده است، گفت: هدف اقتصادی کردن باغداری است بنابراین باید با یک برنامه منظم ابتدا شهرداری باغ های تحت اختیار خود را جوانسازی کند .

او اضافه کرد: آبیاری باغ‌های شهری با استفاده از چند رشته قنات و ۱۶ حلقه چاه انجام می‌شود؛ برای این مهم ده‌ها کیلومتر شبکه لوله گذاری در باغ‌ها انجام شده و برای افزایش راندمان آبیاری محدوده‌ی باغ‌های بیمارستان چمران تا تقاطع شیخی را جدول‌کشی بتنی می‌کند تا با حذف کانال‌های خاکی و ایجاد کانال‌های بتونی یا لوله گذاری، راندمان آبیاری افزایش یابد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در خصوص قطع درختان قدیمی در یکی از باغ‌های این شهر(باغ رها) گفت: سال‌های گذشته به دلیل کاهش نزولات جوی و تغییر شرایط اقلیمی و خشک شدن اغلب قنات‌های تامین کننده آب و استفاده از روش‌های سنتی و باغداری مبتنی بر آبیاری غرقابی، لطمات جبران ناپذیر به باغ‌های شیراز وارد کرده است.

او اضافه کرد: براساس این مشکلات، قسمتی از باغ‌ها که کمتر مورد توجه مالکین و باغداران قرار داشت دچار تنش‌های آبی و هجوم آفات و بیماری‌ها شد و از این رو تنها با استفاده از روش‌های نوین جوانسازی و بهسازی باغ‌ها و روش‌های نوین آبیاری و بهره‌گیری از نهال‌های پر بازده و مقاوم در برابر کم آبی و آلودگی‌ها می‌توانیم شاهد بقای باغ‌ها باشیم.

معصومی گفت: باغ رها واقع در بلوار چمران با وسعت ۳۲ هکتار جزو باغ‌های بکر و فراموش شده شیراز بود که توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری احیاء و باز زنده سازی شده است.

رییس سازمان سیما و منظر شهری شهرداری شیراز گفت: این باغ پس از سال‌ها آبیاری کامل، هرس درختان، عملیات به زارعی شامل اصلاح بافت خاک، حذف درختان آلوده، مبارزه بیولوژیکی و گیاهپزشکی با آفات و به‌صورت خاص حفظ و حراست از درختان کهن این باغ انجام شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج

مدیریت شهری کرج در پی انتشار فیلمی در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری همچنین فضای مجازی در خصوص قطع درختان پارکرود توضیحاتی را ارائه داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار فیلمی در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری همچنین فضای مجازی در خصوص قطع درختان پارکرود توضیحات لازم جهت شفاف‌سازی و آگاه‌سازی به شهروندان ارائه شد.

با حضور کارشناسان فضای سبز واداره املاک و باغات در محدوده اجرای پروژه پارکرود واقع در عظیمیه حاشیه بلوار شورا روشن است که عوامل شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو شامل آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب و پیمانکار اجرای امور‌ عمرانی مربوط به آن سازمان‌ها بدون اخذ مجوز از مبادی رسمی اقدام به قطع 20 اصله درخت کرده‌اند.

سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، با استناد به قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز علیه سازمان‌های مذکور اعلام جرم کرده و پرونده تعقیب و مجازات مرتکبان این خسارت در مراجع قضایی در حال پیگیری است.  

در پایان مجموعه مدیریت شهری ضمن تقدیر از دغدغه‌مندی شهروندان فهیم و اهالی ‌رسانه از تلاش‌ها و پیگیری‌های دوستدران محیط زیست که با انعکاس به رسانه‌ها و پیگیری از این مجموعه در مسیر مطالبه حق به شهر قدم برداشتند تشکر و قدردانی می‌کند و اعلام می‌دارد که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه است.

انتهای پیام/‌

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز
  • همایش پایش برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در شیراز برگزار شد
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • نورپردازی المان‌های شهری شیراز با رنگ آبی در روز جهانی اتیسم
  • اکران طرح فرهنگی《همه مدیون شما هستیم》 در پایتخت
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو