Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر آذرشهر گفت: یک خانواده روستایی با تلاش نجاتگران پایگاه امداد جاده ای شهید یوسف تبارداشکسن این شهرستان از خطر گازگرفتگی نجات یافتند.

عظیم نظری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تلاش نجاتگران این پایگاه کودک 2 ساله، مرد 45 ساله و زن 40 ساله ای که دچار گازگرفتگی شده و بیهوش شده بودند از مرگ نجات یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: بعد از ظهر امروز حدود ساعت 15 در پی مراجعه حضوری خودرو حامل این خانواده شیرامینی بلافاصله نجاتگران هلال احمر آذرشهر اقدام به اکسیژن تراپی مصدومان و ارایه مراقبت های پیش بیمارستانی کردند.
نظری با بیان اینکه نجاتگران بعد از اطمینان کامل از رفع خطر گاز گرفتگی مصدومان آنان را مرخص کردند، از مردم خواست در فصل زمستان نسبت به اتصالات وسایل گازسوز حساسیت بیشتری داشته و کنترل های دوره ای را برای اطمینان از بی نقص بودن اتصالات همیشه انجام دهند.
سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید از جمله علایم عمومی مسمومیت ناشی از گازگرفتگی است.
سال گذشته بیش از 30 نفر در آذربایجان شرقی بر اثر نشت گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.
شهرستان آذرشهر با حدود 100 هزار نفر جمعیت در 50 کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:رستگار
8023/6183

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی

برخی پناهجویان افعان در «جاکارتا» نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برخی از پناهجویان افغان در «جاکارتا» پایتخت اندونزی با برپایی تجمع در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، دست به اعتراض زدند و خواستار حمایت این نهاد برای اسکان در کشورهای دیگر شدند.

خیابان‌های شهرهای مختلف اندونزی در سال‌های اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات بسیاری از سوی پناهجویان افغان بوده است.

بسیاری از پناهجویان افغانستانی، بیش از 10 سال است که به اندونزی آمده‌اند با این حال پس از گذشت این مدت، جز سرگردانی و بلاتکلیفی چیزی عایدشان نشده است.

گفته می‌شود بیشتر این پناهجویان خواستار ورود نهادهای بین‌المللی به موضوع و کمک به انتقال آنها به کشور ثالث هستند.

ضرب و شتم پناهجویان افغان در اندونزیرنج بسیار پناهجویان افغانستانی در ترکیه و اندونزیجان باختن صدها پناهجوی افغان در مسیر مهاجرت به دیگر کشورها

براساس آمارها، حدود 14 هزار پناهجو در اندونزی حضور دارند که حدود نیمی از آنها را شهروندان افغانستان تشکیل می‌دهند.

این پناهجویان به امید رسیدن به استرالیا راهی اندونزی شده‌اند اما به دلیل برخی سیاست‌های دولت کانبرا، راهی برای ورود ندارند و با حالت سرگردانی و بلاتکلیفی در اندونزی متوقف مانده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • غرق شدن مرد ۵۵ ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار
  • برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • کودک ۲ ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد نجات یافت