Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:44:13 GMT

بیمارستان های بزرگ در مازندران احداث شود

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۱۶۳۳۵

بیمارستان های بزرگ در مازندران احداث شود

چالوس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأکید بر احداث بیمارستان‌های بزرگ در استان، گفت: با احداث بیمارستان‌ها پزشکان متخصص به‌راحتی می‌توانند خدمات را ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس موسوی شامگاه شنبه در ادامه بازدید از مراکز درمانی غرب استان از بیمارستان طالقانی چالوس بازدید کرد و هدف از بازدید از مراکز درمانی را بررسی مشکلات بیمارستان‌ها عنوان کرد و گفت: خدمات در حوزه درمان گران است و باید منابع را به‌درستی هزینه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه در سال گذشته عمده نیروها به غرب مازندران تخصیص داده‌شده است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی نمی‌تواند پس از اتمام تعهد پزشک وی را بالاجبار در مجموعه نگه دارد لذا برای حل این معضل و حفظ نیروهای تخصصی باید مسئولان شهرستانی تلاش کنند.

موسوی در پایان‌بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه سلامت تأکید کرد.

زندی، فرماندار چالوس نیز ضمن تشکر و قدردانی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: در سال‌های اخیر خدمات خوبی در حوزه سلامت ارائه‌شده است.

وی سلامت را جزو ارکان اصلی توسعه پایدار دانست و افزود: شهرستان چالوس با توجه به ظرفیت گردشگری شهر خاصی است که به دلیل ترافیک سنگین خدمات‌رسانی بسیار سخت است.

فرماندار چالوس بابیان اینکه در حوزه بهداشت وضعیت مطلوب است، افزود: مردم شهرستان چالوس در بیش از ۹۵ درصد موارد از خدمات حوزه سلامت رضایت دارند.

وی به بدهی بیمه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبارات و عدم پرداخت بیمه‌ها به وزارت بهداشت نمی‌توان از دانشگاه علوم پزشکی خدمات زیادی بخواهیم.

زندی خواستار راه‌اندازی کلینیک تخصصی در غرب استان شد و گفت: بخش خصوصی در حوزه سلامت ورود پیدا کردند که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

 بیمارستان طالقانی ۲۰۰ تختخوابی است و دارای بخش دارای بخش‌های مختلف داخلی، اطفال، جراحی، سی‌سی‌یو، ای سی یو، LDR، NICU، پاراکلینیک، اکو، آندوسکوپی، اورژانس و سی‌تی‌اسکن است.

این بیمارستان در سال ۱۳۹۲ و با متر از ۱۵ هزار و ۳۰۰ مترمربع درسه طبقه افتتاح‌شده است که دارای ۲۳۴ تخت شناور و دارای ۷۵ درصد ضریب اشغال است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود فاضل، در مراسم روز ماما، گفت: ایجاد هارمونی در بین رشته‌های علوم پزشکی از لوازم و تکالیف یک سیستم حرفه‌ای پیشرو است.

وی، حوزه پزشکی را بی تردید پرافتخارترین حوزه‌ها در کشور خواند و افزود: نقش ماما در بهبود شرایط مادر باردار که به توسط گفتگو و انتقال تجربیات و مهارت‌ها اعمال می‌شود، مصداق هنرمندی است.

فاضل گفت: ماماها، خانواده که پایه‌ای ترین واحد جامعه است را مراقبت می‌کنند و این باید حاکمیت را متوجه نماید که نگاه ویژه ای در تأمین نیازهای حرفه‌ای و معیشتی ایشان مبذول کند.

وی همچنین به تفاهمنامه سازمان نظام پزشکی با وزارت آموزش و پرورش که طی آن بر تأمین مراقبین سلامت وزارتخانه از دانش آموختگان جامعه پزشکی ازجمله مامایی تأکید شده است، اشاره کرد.

فاضل، ضمن تأیید مشکلات حوزه‌ی سلامت بر حفظ امید به عنوان یک راه استراتژیک تأکید کرد.

کد خبر 6096079 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند