Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از نوادگان شهید رئیسعلی دلواری پایبند بودن مردم، دلسوزی مردم برای نظام و پیروی خالصانه از مقام معظم رهبری را عامل موفقیت حماسه 9 دی دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین علی دلواری یکی از نوادگان شهید رئیسعلی دلواری در ابتدای مصاحبه با خبرنگار سپاس، به مناسبت نهم دی ماه در پاسخ به این سؤال که فلسفه ی به وجود آمدن حماسه ی 9 دی چه بود و این‌ که چرا مردم به‌صورت خودجوش در مقابل فتنه گران ایستادگی کردند، گفت: فلسفه ی به وجود آمدن نهم دی‌ماه  به نوع عملکردی که بعد از انتخابات صورت گرفت برمی‌گردد و متأسفانه بعضی از افرادی که در انتخابات شرکت کرده بودند به نتیجه ی انتخابات تمکین نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دلیل باعث شد که اعتراضاتی صورت گیرد و اعتراضاتشان از صحبت‌ها و شرایط منطقی خارج شود وشکل احساسی به خود بگیرد و به‌هرحال مردمی که در انتخابات شرکت کرده بودند، این حماسه را آفریده بودند و باید به رای آنها احترام گذاشته می شد.

 اما شرایط به‌گونه‌ای شده بود که بعضی از افراد تحت یک سری احساسات، مسائلشان را در خیابان‌ها مطرح کنند و متأسفانه کسانی که در این رابطه در انتخابات شرکت کرده بودند و هم برخی از کسانی که کاندید شده بودند، تذکرات را جدّی نگرفتند و به صورت‌های مختلف در سناریویی که از داخل و خارج هدایت می‌شد، بازی کنند.

 باید این را باید تاکید کرد که علاوه بر این مقام معظم رهبری هم بارها تذکّر دادند؛ به‌ویژه در خطبه ی نماز جمعه، ولی متأسفانه  این آقایان خیلی اصرار داشتند که بر مخالفت‌های خود پافشاری کنند و از سویی خودشان را سرباز نظام می‌دانستند.

 از سویی دیگر با شعارها و بیانیه‌هایی که می‌دادند، باعث تحریک هوادارانشان می‌شدند وعملا دیده شد با سخنرانی‌هایی که در خیابان‌ها می‌کردند، خودبه‌خود مردم را تحریک می‌کردند و مسئله را به‌جایی می‌رساندند که کار به اغتشاش کشیده شد و کاملاً شرایط فتنه مهیا شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی دلواری در ادامه متذکر شد که این اقدام فتنه گران باعث شد که رسانه‌های بیگانه که قبل از انتخابات برنامه ریزی برای ایجاد شکاف و خلل در انتخابات کرده بودند، از همین فضای متشنج استفاده کنند و سوار بر موج فتنه شوند و آن را اداره کنند.

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که مرم معترض دو دسته بودند؛ معترضانی که گمراه شده بودند و فتنه گرانی که گمراه کننده بودند.

وی در توصیف خود از حماسه ی نهم دی از بعد سیاسی و اجتماعی نیز گفت: حماسه ی 9 دی یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که می‌تواند در یک نظام صورت بگیرد، مخصوصاً در جوامعی که امروزه ادعای دموکراسی می‌کنند ومردم را همیشه سپر تفکرات خودشان می‌کنند و پایبند بودن مردم و دلسوزی مردم برای نظام و پیروی خالصانه از مقام معظم رهبری است و ایمان و توکلی که مردم به خداوند داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین علی دلواری در پاسخ به این سوال کهاگر  حماسه 9 دی نبود چه اتفاقی رخ می داد، گفت: این نظام به راحتی به دست نیامده است که به همین زودی و راحتی هم از دست برود، البته فتنه هزینه ای را برای ما ایجاد کرد ولی این انقلاب خیلی استوارتر از این است که با یک فتنه فرو بپاشد، ممکن بود کمی طول می‌کشید اما یک روزی مردم برانگیخته می‌شدند واین حماسه را بر پا می‌کردند و بصیرت عملی است که انسان‌ها بتوانند تکلیف و وظیفه ی دینی خودشان را در زمان‌های لازم تشخیص دهند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با جامی: قتل عاشق بهانه افتاده ست

زآهم آتش به خانه افتاده ست وز دل این یک زبانه افتاده ست   اشکم ازخانه بس که بیرون ریخت رخنه در آستانه افتاده ست   ازدو چشمت که شوخ و فتنه گرند فتنه ها در زمانه افتاده ست   قصد تو آزمودن تیغ است قتل عاشق بهانه افتاده ست   زان میان در کمر نشانی نیست سخنی درمیانه افتاده ست   نیست آن شاخ گل که بلبل را شعله درآشیانه افتاده ست   جامی از باده صبوح بماند بس که مست شبانه افتاده ست کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امروز با سعدی: دست در خون عاشقان داری امروز با جامی: حریفان باده‌ها خوردند و رفتند امروز با جامی: پدری با پسری گفت به قهر

دیگر خبرها

  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران اعلام شد
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • امروز با جامی: قتل عاشق بهانه افتاده ست
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب