Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@22:38:25 GMT

سند 2030 درآ‌موزش و پرورش اجرا نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۲۳۲۶۲

سند 2030 درآ‌موزش و پرورش اجرا نمی‌شود

به گزارش جهان نيوز، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان موضوعات مختلفی را در حوزه تعلیم و تربیت مطرح کردند که از جمله آن می‌توان توجه ویژه بر محتوای آموزشی و جلوگیری از اجرای سند 2030 در تمامی بخش‌های آموزش و پرورش اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: برخی گزارش‌ها حاکی از این بود که سند 2030 علی‌رغم اینکه اجرای آن متوقف شده و اجرای ‌آن ممنوع شده اما در بعضی از بخش‌های آموزش و پرورش به این ممنوعیت توجه نمی‌شود.

نقوی خاطرنشان کرد: اعضای فراکسیون همچنین بر این نکته توجه داشته‌اند که وزارت آموزش و پرورش جنبه آموزشی دارد و نباید نگاه سیاسی، جناحی و حزبی به این وزارتخانه داشت.

وی افزود: نمایندگان همچنین عنوان کردند که باید به حقوق و مزایای فرهنگیان توجه شود و فرهنگیان نباید دغدغه معیشت داشته باشند و تنها دغدغه آنها باید در حوزه آموزش و پرورش متمرکز باشد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: اعضای فراکسیون همچنین در پرداخت و مطالبات و معوقات فرهنگیان از جمله حق‌الزحمه و حق‌التدریس‌ها که حدود 9 ماه است پرداخت نشده تاکید کردند و خواستار رسیدگی به شرایط مدیریتی در آموزشگاه‌ها شدند و اینکه مدیران باید دغدغه آموزش داشته باشند و نباید دغدغه دیگری را به آنها تحمیل کرد و در حوزه سرانه مدارس نیز عنوان شد که مدارس در شرایط فعلی گرفتار هستند و حتی نمی‌توانند هزینه‌های فیش آب و برق و گازشان را تامین کنند.

نقوی خاطرنشان کرد: در این جلسه وزیر آموزش و پرورش همانند نمایندگان بر پرهیز از نگاه سیاسی به وزارت آموزش  و پرورش تاکید کرد و عنوان کرد که سند 2030 در هیچ بخشی از آموزش و پرورش اجرایی نمی‌شود و اجرای آن ممنوع است و اگر در جایی به این ممنوعیت توجه نمی‌شود گزارش دهید.

وی افزود: بطحایی در این نشست از نمایندگان خواست که به اعتبارات وزارت آموزش و پرورش توجه لازم صورت گیرد و عنوان کرد اگر ما شاهد رشد 20 درصدی بودجه آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال 97 هستیم اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان اظهار داشت: نظر وزیر آموزش و پرورش بر این بود که همه نمایندگان به کمک این وزارتخانه بیایند، آموزش و پرورش نظام تعلیم و تربیت کشور است و همه باید حمایت و کمک کنند تا بتوانیم این نظام تعلیم و تربیت را بکار ببریم.

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۳۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اگر قرار بر پیشرفت و تغییر باشد، همه مسائل از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد یقیناً توجه به دانش‌آموزان، معلمان و مدرسه می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کند.

علی اسماعیلی امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه) در برنامه متمرکز هفته گرامی‌داشت مقام معلم که در سالن همایش‌های بین المللی روزبه برگزار شد، اظهار کرد: در سایه تلاش جهادی همه عناصر موثر بر روند تعلیم و تربیت استان زنجان، شاهد توفیقات و موفقیت‌های خوبی در یک سال گذشته در استان بودیم که مدیون تلاش جهادی آنان هستیم.

وی با اشاره به ارتقاء خوب مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در جایگاه رتبه‌بندی مناطق کلی کشور، افزود: منطقه‌ای داشتیم که بالای ۲۷۰ رتبه در سال گذشته جابه‌جایی داشت که بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با بیان اینکه در خصوص خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته، رتبه یازده کشوری را کسب کردیم، گفت: رتبه خروجی امتحانات نهایی در سال‌های گذشته حدود ۲۰ بود.

او در رابطه با توسعه و گسترش رشته‌های فنی- مهارتی در استان زنجان، افزود: رشته‌های فنی و مهارتی در استان گسترش و توسعه خوبی داشتند به نوعی که از برنامه‌ پیش‌بینی شده وزارت مطبوع درصد بیشتری داشت.

اسماعیلی در رابطه با رشد ساخت و ساز مدارس استان زنجان نیز اظهار کرد: طی سال گذشته اداره‌کل نوسازی مدارس استان زنجان حدود ۲۱۷ کلاس را به آموزش و پرورش استان تحویل داد که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی از جمله توجه به اردوها و اردوگاه‌ها، توسعه فضاهای تربیتی و غیره سبب تغییر فضای تربیتی حاکم در مدارس استان زنجان شده است، افزود: کسب رتبه‌های علمی، المپیادی، قرآنی، فرهنگی در استان زنجان در سطح کشور جهش مناسبی داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ زمین چمن در مدارس زنجان افتتاح شده است، گفت: توزیع سالن‌ها و چمن‌های ورزشی غالبأ در مدارس محروم، روستایی و برای استفاده در مناطقی است که کمتر نسبت به این امکانات توجه شده بود، است.

او با اشاره به اینکه توزیع شیر بعد از سال‌ها در مدارس استان زنجان انجام شد که گامی در مسیر سلامت دانش‌آموزان بود، خاطرنشان کرد: اگر قرار بر پیشرفت و تغییر باشد، همه مسائل از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد؛ یقیناً توجه به دانش‌آموزان، معلمان و مدرسه می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کرده و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است
  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کشور را سروسامان می‌دهد
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران