Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان – مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان گفت: وضعیت ساختمان‌های ادارات ثبت احوال اصفهان مناسب نیست به گونه‌ای که ساختمان اداره کل شهرستان، پس از ۱۳ سال، اکنون به مرحله نازک‌کاری رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین غفرانی کجانی صبح یکشنبه در هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون در استان اصفهان چهار میلیون و ۵۰۰ هزار سند سجلی قدیم تنظیم شده است، اظهار داشت: همچنین در این ایام و از سال ۱۳۶۸ تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار سند فوت قدیمی در استان تنظیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۰ کارت ملی نمونه قدیم به مردم و مطابق با فناوری‌های روز گذشته به مردم واگذار شد، افزود: از شماره ملی به عنوان رفتار بین دستگاهی استفاده شد و امروز مطابق با فناوری های نوین جهان و در سال ۱۳۸۷ وارد صدور شناسنامه مکانیزه شدیم تا شاهد کاهش اغلاط گذشته باشیم و استحکام اسناد هویتی ایرانیان را به وجود آوردیم.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۲ اقتدار ثبت‌احوال در حوزه صدور اسناد هویتی به نمایش گذاشته شد، اضافه کرد: این روند همچنان ادامه دارد و صدور کارت ملی هوشمند در این زمینه در دستور کار ویژه قرار دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه افزایش سن جمعیت در استان اصفهان برای سال‌های ۱۴۲۰ تا ۱۴۳۰ برای ما مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد، گفت: در این زمینه دلایل مختلفی در خصوص افزایش سن در جامعه وجود دارد که باید بررسی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

۶۷ درصد از طلاق‌های اصفهان در زمان کمتر از ۱۰ سال زندگی مشترک اتفاق میافتد

غفرانی کجانی با اشاره به اینکه در حال حاضر در اصفهان ۶۷ درصد طلاق‌ها کمتر از ۱۰ سال، ۴۴ درصد کمتر پنج سال و ۱۱ درصد کمتر از یک سال اتفاق می‌افتد، ابراز داشت: باید توجه داشت که بیشتر طلاق‌های استان اصفهان در سن طلایی فرزنددار شدن اتفاق می افتد و باید این امر مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد.

وی بالا رفتن سن ازدواج و عدم شرایط اقتصادی مناسب زمینه افزایش سن ازدواج شده است، گفت: در سال ۶۸ حدود ۷۲ هزار دانشجو در سطح کشور داشتیم و امروز بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو در کشور داریم و این امر زمینه ساز کاهش ازدواج و بالا رفتن مشکلات شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان با اشاره به اینکه جمعیت زنان سالمند در استان اصفهان رو به افزایش است، گفت: امروز نیز بیش از ۱۸۱ هزار نفر از سالمندان استان را بانوان تشکیل می‌دهند که نباید از این مساله نیز غافل باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در حال حاضر ثبت احوال استان اصفهان در حوزه ارائه خدمات به شهروندان سعی بر توسعه مراکز خدمات رسانی داشته است، افزود: امروز در ۵۷ دفتر پیشخوان و ۳۴ دفتر پست و چندین مرکز سیار خدمات مورد نیاز پستی ارائه می‌شود.

غفرانی کجانی با تاکید بر اینکه تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ نفر مراجعه کننده به ثبت‌احوال را به ۶۵۸ مرکز در استان اصفهان راهی کرده‌ایم، گفت: با توجه به اینکه بانک اطلاعات جامع را در دسترس داریم امکان صدور شناسنامه برای همه شهروندان کشور در اصفهان وجود دارد.

وی با بیان اینکه اداره ثبت‌احوال در حال حاضر دارای ابتدایی ترین امکانات مورد نیاز است، تصریح کرد: در حال حاضر در استان اصفهان ۱۸ ساختمان ثبت احوال فرسوده داریم و بسیاری از مراکز نیز در ساختمان‌های استیجاری فعالیت دارند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان گفت: وضعیت ساختمان‌های ادارات ثبت احوال استان اصفهان مناسب نیست به گونه‌ای که ساختمان اداره ثبت احوال شهرستان اصفهان پس از ۱۳ سال به مرحله نازک‌کاری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دولت و نظام تملک دارایی عاجز از ایجاد ساختمان جدید برای ثبت احوال است، گفت: در این راستا نیازمند همکاری بیشتر شهرداری‌های استان هستیم.

غفرانی کجانی در ادامه با اشاره به صدور مدارک هویتی به فرزندان زنان بی سرپرست خانوار، ابراز داشت: برای این امر نیازمند حکم دادستانی است و باید توجه داشت که در شهر اصفهان بیشتر اتباع بیگانه در این زمینه دارای مشکل هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ثبت احوال: آمار طلاق کاهشی شد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال، در سال گذشته (۱۴۰۲) ۲۰۱ هزار و ۴۶۸ رویداد طلاق در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (۱۴۰۱) ۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین بر اساس این گزارش حدود ۳۰ درصد از طلاق‌های رخ داده در سال ۱۴۰۲ دارای طول مدت زندگی مشترک کمتر از ۵ سال بودند که نسبت به سال‌های قبل از آن از روند کاهشی برخوردار است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ابداع پارچه‌ای نازک‌تر از موی انسان که جاذب صداست
  • سازمان ثبت احوال: آمار طلاق کاهشی شد
  • ثبت بیش از ۳ هزار مورد تغییر نام در چهارمحال و بختیاری
  • کارگران با میدان‌داری کشور را از حضیض ذلت به اوج عزت رسانده‌اند
  • چه اسم و فامیلی را می‌توان تغییر داد؟
  • زنگ خطر کاهش ولادت در خراسان رضوی به صدا در آمد
  • آغاز رویداد دادرس در استان اصفهان با حضور بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز
  • تولید ورق نازک سرآغازی برای رشد و شکوفایی خط قلع‌اندود
  • تیم نوظهور فوتسال ایران به لیگ برتر رسید
  • اثرات منفی استرس روی چهره و ظاهر افراد