Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم قرآنی گفت: اگر اخلاق در خانواده را همان گونه که دین اسلام بیان کرده، اجرا کنیم؛ آمار طلاق کاهش می یابد. اختلاف‌های موجود در خانواده های امروزی به بی‌اخلاقی‌ها، عمل برخلاف قرآن و دستور خدا بر می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صابری در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره آرامش زن و مرد برای یکدیگر گفت: ازدواج یکی از تأکیدات دین مبین اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: امروزه خانواده ها زیاد دچار اختلاف می شوند؛ این وضعیت نشان می دهد این افراد همسران خوبی نبودند، زن نگاه مادی و مالی به شوهرش داشته و شوهر گرفتار مسائل دیگری بوده است. این مولفه ها  ایجاد الفت و محبت نمی‌کند.

این کارشناس علوم قرآنی درباره آرامش مدنظر مرد و زن در دین مبین اسلام  اظهار کرد: منظور دین این است که زن و مرد یکدیگر را  دوست داشته باشند، عاشق هم باشند، حتی اگر خانواده‌هایشان نیز با هم فرق دارند. مرد و زن در عشق، محبت، همدلی و همزبانی مشترک شوند در این صورت دیگر زیبایی صورت شرط نیست بلکه زبان خوش، نگاه زیبا، قناعت و طبع بلند است که مایه استمرار زندگی و آرامش برای زن و شوهر است، اگر فرزند یا فرزندان نیز به جمع آن ها اضافه شوند آرامش بخش زندگی و آرام کننده روابط زن و شوهر خواهند شد و عشق بین اعضای خانواده حاکم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صابری در ادامه تاکید کرد: اگر اخلاق در خانواده را همان گونه که دین اسلام بیان کرده، اجرا کنیم؛ آمار طلاق کاهش می یابد. در حال حاضر زن و مرد به بعد مادی توجه دارند و  بالا بودن آمار طلاق به بی‌اخلاقی‌ها، کارهای ضد اخلاقی، عمل برخلاف قرآن و دستور خدا بر می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین صابری خاطرنشان کرد: وقتی مسائل توصیه شده در قرآن را صرفا روی طاقچه بگذاریم و نگاه کنیم، با آسیب های بزرگی مثل طلاق، فرزند طلاق، ‌زن و مرد جدا شده و مسائلی از این دست روبرو می شویم که به مذهب، فرهنگ، مردم و کشور صدمه وارد می‌کند بنابراین در زندگی باید فقط و فقط اخلاق انسانی و اسلامی را پیاده کنیم. 

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز گفت: بیشتر آمار طلاق‌های این استان مربوط به البرز نیست و از شهرهای مجاور طلاق خود را البرز ثبت می‌کنند. - اخبار استانها -

محمدجواد کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی البرز در حاشیه اختتامیه طرح تربیت خبرنگار محله، با عنوان طرح "رسا محله" در گفتگو با خبرنگار تسنیم در کرج، اظهار داشت: نظرآباد بیش‌ترین آمار ثبت طلاق را دارد در صورتی که کم‌ترین بومی نظر‌آباد در‌خواست طلاق می‌دهند.

مدیرکل اجتماعی البرز اذعان داشت: علت ثبت طلاق بالا در نظرآباد نرخ پایین هزینه‌های‌ دفتر ثبت طلاق به خصوص شهر کرج است ‌که از شهرهای مجاور برای ثبت طلاق به آنجا مراجعه می‌کنند.

این مقام مسئول در خصوص کاهش طلاق در استان افزود: تا سال گذشته 3.5 درصد کاهش طلاق در استان شاهد بودیم که این قابل قبول نیست و باید تلاش بیشتری شود که یکی از آنها تقویت مراکز پیشگیری و همچنین راه اندازی قرارگاه جوانان و ازدواج می باشد.

کاظمینی در ادامه افزود: در دل ازدواج مسکن، اشتغال، اقتصاد و مسائل فرهنگی هم هست که با راه اندازی قرارگاه جوانان و ازدواج آن را پوشش خواهیم داد.

15 درصد آسیب های اجتماعی کشور در البرز رخ می‌دهد استانداری البرز: کودک کار خیابانی ایرانی نداریم

محمد جواد کاظمینی همچنین اظهار داشت: بالاترین علت طلاق در استان البرز مهاجرپذیری بالاست که این امر باعث اختلاف سلیقه، فرهنگی و تفکرات مردم می باشد که کاملا در وجودشان مخفی است و در زندگی مشترک مشخص می شود.

مدیرکل اجتماعی البرز در ادامه گفت: شاخص های ازدواج باید در دوران دبیرستان به آن پرداخته شود و به جرات می‌توان گفت ما در حوزه کاهش طلاق کاری نکردیم و باید به کوشیم این معضل اجتماعی کمرنگ تر شود.

کاظمینی در پایان اظهار کرد: از ثبت احوال مطالبه‌ای در این خصوص داشتیم که قرار شد سامانه ای تدارک دیده شود تا برای استفاده از برخی خدمات باید شخص اثبات کند که در آن محل سکونت دارد و بزودی این سامانه راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند