Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی مراسمی با حضور مسئولان استانی سامانه جامع مرکز اسناد الکترونیکی میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی رونمایی شد.

به گزارش ایسنا،«حسن رمضانی»، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی در مراسم رونمایی از سامانه جامع مرکز اسناد الکترونیکی میراث فرهنگی استان اظهار کرد: اسناد تاریخی نقش مهمی در بازشناسی تاریخ این استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به این‌که بسیاری از اسناد تاریخی استان به‌علت گذشت زمان موریانه گرفته و در معرض نابودی قرار گرفته مرمت و گندزدایی اسناد تاریخی انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان این‌که برای مصون نگه داشتن این اسناد نیازمند گنجینه الکترونیکی برای نگهداری هستیم، تصریح کرد: نرم‌افزار این سامانه با اعتباری بالغ بر ۷ میلیون تومان خریداری شد.

رمضانی ادامه داد: در مجموع اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان برای گندزدایی و ایجاد سامانه جامع نگهداری هزینه شده است.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی خواست برای دسترسی بهتر محققان به اسناد، همه دستگاه‌ها اسناد و مدارک تاریخی و قدیمی خود را وارد نرم‌افزار آرشیو گنجینه کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی هدف از راه‌اندازی نرم‌افزار را نجات اسناد تاریخی دانست و گفت: باید نمونه اسناد را در مناطق استان چه در منازل و چه در ادارات وارد سیستم شود.

رمضانی با بیان این‌که به‌علت محدودیت‌های مالی هم‌اکنون این نرم‌افزار تحت وب نیست، خاطرنشان کرد: امروزه دسترسی عموم به این نرم‌افزار امکان‌پذیر نیست و با تلاش در این زمینه باید زمینه اتصال عموم به نرم‌افزار را فراهم کنیم.

رمضانی ادامه داد: 1550 پوشه سند گندزدایی شده که از این تعداد ۳۰۰ پوشه اسکن و بیش از 1000 سند در سامانه وارد شده است.

«علیرضا موسوی‌کیا»، معاون پژوهشی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به سابقه تاریخ آموزش و پرورش در استان خاطرنشان کرد: در حوزه آموزشی اسناد تاریخی و با ارزش بسیاری در استان داریم. 

وی با اشاره به وجود ۵۰ مدرسه با بیش از یکصد سال عمر افزود: ۳۵ هزار جلد سند آموزش و پرورش جمع‌آوری شده است.

موسوی به پیگیری‌های انجام شده در جهت راه‌اندازی موزه آموزش و پرورش اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون اقدامات بی‌نتیجه مانده و درصدد هستیم برای سال آینده مدرسه حکیم نزاری بیرجند را که خود دارای قدمت زیادی است برای راه‌اندازی این موزه آماده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۰۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه