Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی لرستانی  در جلسه  اخلاق نور المبین که در سالن نماز خانه ناحیه الیگودرز  برگزرشد اظهار داشت: خوش رفتاری با مردم یکی از ویژگی ها وصفات ارزشمندی است که انسانها باید در برخورد با دیگران از خود بروز دهند .

 

وی افزود: گشاده رویی وفروتنی و خوش زبانی احترام به ارباب رجوع وگره گشایی ودستگیری از مردم ومانند این موارد از مصادیق خوش رفتاری به شمار می رود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که همه مسئولین نظام باید این موارد را در محیط کاری به خوبی پایبند به آنها باشند.

 مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان الیگودرز با بیان اینکه رعایت ای خصوصیت چه در محیط فردی وچه در محیط اجتماعی یکی از رمز های موفقیت افراد در حکومت اسلامی  است گفت :چرا که آنچه از آیات و روایات بیان شد تاکید بر  اهمیت دادن به این خصوصیت اخلاقی است .

 

لرستانی با اشاره به اینکه خداوند متعال در خطابی که به پیامبربزگوار اسلام داشته اند می فرمایند : فَبِما رَحْمَة مِنَ اللّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظّاً غَلیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمْ ... یعنی از پرتو رحمت الهى در برابر آنان (مردم) نرم شدى .و اگر خشن و سنگدل بودى، از اطراف تو، پراکنده مى شدند. پس آنها را ببخش و براى آنها آمرزش بطلب  خاطر نشان کرد: در این آیه به یکى از مزایاى فوق العاده اخلاقى پیامبر(صلى الله علیه وآله) مثل نرم خویی وعفو گذشت و دوری از سنگدلی اشاره شده است .

 

وی بیان کرد: خداوند متعال در سوره بقره می فرمایند:قولوا للناس حسنا .یعنی با مردم به زبان خوش تکلم کنید .که رعایت این خصوصیت در محیط کاری از ویژگی ها مهم یک کارمند اسلامی است .

 

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان الیگودرز تصریح کرد : در روایت داریم که هیچ زندگانی ای گواراتر از خوش اخلاقی نیست وکسی که در پی حاجت بردش بر ود مثل کسی است که سعی صفا و مروه را کند واگر حاجتش را تا مین کند مانند کسی است که در روزبدر واحد در راه خدا در خون خود غلتیدن است .

لرستانی افزود:امام خمینی(ره) می فرماید:باید اخلاق وآداب اسلامی درست مرعات شود همانطوری که شیوه ائمه ما واولیاء خدا وانبیا خدا بوده که خوشان را خدمتگزار مردم می دیدند.

وی با اشره سخنان مقام معظم رهبری که  می فرمایند: در نظام اسلامی رابطه اخلاقی با مردم رابطه مخصوص است  عنوان کرد:نوع نگاه انسان به کار ومسئولیت از امو مهم اخلاق مطلوب اداری است .اخلاق اداری به چگونه کار کردن در اداره می پردازد ، یک کارمند مسلمان باید متخلق به اخلاق اسلامی وانسانی در محیط کاری باشدوخدمت گزار خلق خدا باشد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جود بلینگام، بازیکن با اخلاق مستطیل سبز / فیلم

در این ویدیو مروری داریم به لحظات احساسی جود بلینگام، بازیکن حال حاضر رئال مادرید و تیم ملی انگلیس.

دانلود (10.7MB)

دیگر خبرها

  • واکنش حامدی فر نسبت به حمله به بازیکن ذوب آهن؛ طبیعی بود!
  • قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • جود بلینگام، بازیکن با اخلاق مستطیل سبز / فیلم
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • ویژگی یک استاد نمونه، همیشه شاگرد خوب بودن است
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • امام صادق(ع) در مناظرات آموزگار اخلاق و ادب بودند