Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی نوزدهمین همایش‌ سالانه و دومین همایش بین المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه از ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه پاتولوژی در نوزدهمین همایش‌سالانه و دومین همایش بین المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر مریم ابوالحسنی، دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در آستانه برگزاری نوزدهمین همایش‌سالانه و دومین همایش بین المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه اظهار کرد: همایش سالیانه آسیب شناسی مهم‌ترین حرکت علمی رشته در سطح کشور و فرصتی مغتنم برای تبادل علمی، آگاهی از تازه‌های پاتولوژی، روش‌های جدید آزمایشگاهی، همچنین بهره‌مندی از محضر استادان مطرح داخلی، خارجی و تبادل نظر با سایر متخصصان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همایش سالیانه آسیب شناسی موجب ارتقاء دانش جامعه پزشکی کشور خواهد شد. علاوه بر دستاوردهای علمی شاید یکی از بهترین اتفاقات همایش دیدار دوباره جامعه پاتولوژی کشور است.

دبیرعلمی نوزدهمین دوره از همایش‌های سالانه و دومین همایش بین المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه ادامه داد: برای انتخاب اولویت‌های علمی در ابتدا از اساتید کمیته علمی انجمن آسیب شناسی دعوت شد و بعد از مشورت با موضوعاتی که همکاران بیشتر با آنها در ارتباط هستند، شامل مباحث بیوشیمی، میکروبیولوژی، مدیریت کیفیت، پاتولوژی پستان، گوارش و زنان، با اختصاص زمان‌های مناسب به عنوان محورهای اصلی همایش در نظر گرفته شد.

ابوالحسنی ادامه داد: البته به مباحث تخصصی‌تر یا مباحثی که گروه کمتری از همکاران در آن قسمت مشغول به‌کار هستند، مانند ایمونولوژی، پاتولوژی پوست، کبد، ریه، بافت نرم، اورو پاتولوژی، سر و گردن، هماتوپاتولوژی شامل پاتولوژی مولکولی هم با اختصاص زمان کمتر پرداخته می‌شود.

وی بیان کرد: البته مباحث روز همچون مدیریت بهره‌وری و موضوعات مربوط به آزمایشگاه مانند بحث تجمیع آزمایشگاه‌ها هم در برنامه‌های امسال گنجانده شده است که در مجموع حدود ١٦ مبحث برای ارائه در همایش در نظر گرفته شده است.

دبیر علمی نوزدهمین همایش‌ سالانه و دومین همایش بین المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه گفت: امسال در کل تعداد 250 مقاله برای همایش فرستاده شده بود که 100 مقاله مربوط به بخش دانشجویی بود. برای انتخاب مقاله در هر دو بخش از اعضای کمیته داوری همایش که شامل همکاران شهرهای مختلف بودند، دعوت شد.

ابوالحسنی ادامه داد: در مجموع 79 مقاله در بخش فارغ التحصیلی و 32 مقاله دانشجویی پذیرفته شد که به علت محدودیت زمانی بیشتر آنها به صورت پوستر ارائه می‌شود و تنها 4 مقاله از هر دو بخش، به صورت سخنرانی خواهند بود. در مجموع کیفیت مقالات مناسب بود اما اگر امکان چاپ خلاصه مقالات در شماره ویژه‌ای از مجله انگلیسی انجمن پاتولوژی فراهم شود، قطعا انگیزه‌ای خواهد بود برای همکاران که مقالات با کیفیت‌تری را برای همایش ارسال کنند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۳۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: بیست و هفتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی پس از دو روز به کار خود پایان داد.
در ابتدای این مراسم علیرضا ظفردیزجی دبیر اجرایی همایش گزارشی از برگزاری همایش و نمایشگاه ارائه نمود. به گفته وی برای اولین بار در برگزاری همایش؛ جلسات ارائه سخنرانی‌ها، کارگاه‌های آموزشی، مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه همزمان به صورت حضوری و وبینار برگزار شد و مورد استقبال چشمگیری قرار گرفت.
دکتر جاویدانه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز همایش و نمایشگاه ژئوماتیک ۱۴۰۲ نیز از تمامی دست اندرکاران و شرکت‌کنندگان تقدیر و تشکر نمود.
این همایش که از ۱۱ اردیبهشت ماه آغاز شد با برگزاری ۸ کارگاه آموزشی، دو میزگرد تخصصی، ۳۵ مقاله بعنوان سخنرانی و ۳۵ مقاله به صورت پوستری در ۶ محور تخصصی با موضوعات روز حوزه نقشه‌برداری کشور ارائه شد.
از این بین ۶ مقاله بعنوان مقاله برتر انتخاب و از آنها با اهدای لوح و تندیس همایش تقدیر بعمل آمد.
همچنین در بخش دیگر این مراسم از مهندس علی اکبر امیری از مدیران و نقشه برداران اسبق سازمان نقشه برداری کشور نیز تجلیل بعمل آمد.
مقالات برتر اعلام شده از سوی دبیرخانه علمی همایش پس از بررسی و داوری اعضای کمیته علمی به این شرح است:) ارزیابی میزان موفقیت پیاده‌سازی زیرساخت داده‌های مکانی استانی (PSDI) با رویکرد ترکیبی دیمتل و فرآیند تحلیل شبکه‌ای (DANP) (مطالعه موردی: استان ایلام)
پرویز بهرامی، احمد مرادبیگی و زهره‌السادات حائری
۲) پایش تغییرات مناطق شهری بر اساس پالایش نمونه‌های آموزشی خودکار حاصل از تصاویر نور شب
فاطمه احمدی، عباس کیانی و یاسر ابراهیمیان قاجاری
۳) ادغام سری زمانی تصاویر سنتینل-۱ و لندست-۸ با استفاده از شبکه خودرمزنگار برای طبقه‌بندی محصولات کشاورزی
مهدیه فتحی، رضا شاه‌حسینی و آرمین مقیمی
۴) بحران کاهش تراز دریای خزر (کاسپین) در گذر از کمینه قرن اخیر
علی سلطانپور، رهی فروغی آل داوود و ابوذر نعمتی
۵) مدل‌سازی گسله مسبب زمین لرزه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ بندر گناوه با بزرگای ۸/۵ با استفاده از مشاهدات اینسار
مهین جعفری، زهرا موسوی، مهتاب افلاکی، خلیل متقی و آندرا والپرزدورف
۶) مدلسازی شدت زوال درختان بلوط ناحیه رویشی زاگرس به کمک فتوگرامتری پهپاد
مرضیه قاسمی مبارکی و هومن لطیفی
همچنین از بین ۲۷ غرفه شرکت کننده در نمایشگاه غرفه شرکت تجهیزات نقشه برداری "مایاصنعت آریا" بعنوان غرفه برتر معرفی و با اهدای لوح تقدیر و تندیس تقدیر شد.
گفتنی است نمایشگاه ژئوماتیک تا ۱۴ اردیبهشت همچنان میزبان علاقمندان است 

دیگر خبرها

  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • ارائه جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد