Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدرضا اسماعیلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ با اشاره به اینکه در شهرستان کبودراهنگ 80 درصد آبیاری تحت فشار اجرا شده است، اظهار کرد: زمین‌هایی که هنوز آبیاری تحت فشار در آنها اجرا نشده دارای مشکل هستند.

وی ادامه داد: اغلب زمین‌هایی که موفق به اجرای آبیاری تحت فشار در آنها نشدیم مشکلاتی چون داشتن شرکای زیاد و افت شدید آب دارند به نحوی که این موضوع یکپارچه‌سازی آنها را سخت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ با بیان اینکه امیدواریم در آبیاری تحت فشار در اراضی زیر کشت گندم و جو و به طور کلی غلات شهرستان کبودراهنگ اجرایی شود، بیان کرد: در شهرستان کبودراهنگ در سطح 25 هکتار آبیاری تیپ اجرا شده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه سرمای هوا مشکلاتی برای آبیاری‌های تیپ در کبودراهنگ ایجاد کرده است، افزود: پیش‌بینی شده که 23 مزرعه از فصل بهار سال آینده در شهرستان کبودراهنگ به آبیاری تیپ تجهیز شوند تا آبیاری تکمیلی بهاره را به صورت تیپ انجام دهند.

وی با بیان اینکه شهرستان کبودراهنگ در استان همدان در زمینه اجرای آبیاری تحت فشار پیشرو بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده مزارع زیر پوشش آبیاری تحت فشار در شهرستان کبودراهنگ بیش از 10 سال عمر دارند می‌توان گفت که50 درصد آبیاری‌های ایجاد شده فرسوده هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ با اشاره به اینکه از وزارت جهاد کشاورزی درخواست وام اعتباری برای نوسازی آبیاری‌ها تحت فشار در کبودرآهنگ کردیم اما با ارائه آن موافقت نمی‌شود، یادآور شد: استان همدان در زمینه اجرای آبیاری تحت فشار در کشور پیشرو است به نحوی که 80 درصد اراضی مستعد آبی تجهیز به آبیاری نوین هستند.

 اسماعیلی با اشاره به اینکه سطح آبیاری نوین اجرا شده در سایر استان‌ها پایین است، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید باید همه استان‌ها در اجرای آبیاری نوین به سطح قابل قبولی برسند تا بتوانیم به صورت مجدد به مناطقی که آبیاری نوین آنها فرسوده شده اعتبار بدهیم.

وی افزود: برای اجرای آبیاری نوین در هر هکتار 8.5 تا 9 میلیون تومان تسهیلات نیاز است اما می‌توانیم با 3 میلیون تومان برای هر هکتار نوسازی را انجام دهیم.

 انتهای پیام/ب

شهرستان کبودراهنگ در سطح 25 هکتار آبیاری تیپ اجرا شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، منصور فلاحتی گفت: به منظور مدیریت فشار و تقسیم عادلانه آب در شبکه توزیع آب این روستا یک عدد شیر گلوپ و دو عدد شیر قطع و وصل نصب شد.   او به احداث حوضچه شیرآلات شبکه توزیع آب این روستا اشاره کرد و افزود: با اجرای این عملیات ۱۳۰ خانوار روستای توتک از توابع بخش ایثار مروست با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ نفر از بهبود فشار آب برخوردار شدند.   مدیر امور آبفای مروست ادامه داد: عملیات اجرایی شبکه توزیع آب روستای توتک با اعتباری حدود یک میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی به اتمام رسید.

دیگر خبرها

  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • ستاره پی‌اس‌جی با گل دورتموند مصدوم شد! (عکس)
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم