Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای دشتی استان بوشهر گفت: نخستین کارگاه آموزشی و تولیدی عبا بافی در روستای زیزار این شهرستان آغاز بکار کرد.

به گزارش ایرنا، محمد جوادکاشفی روز دوشنبه در آیین آغاز این کارگاه افزود: در این کارگاه آموزشی و تولیدی 15 نفر از خواهران روستایی دشتی شرکت کرده اند.
وی اضافه کرد: مدرس این کارگاه آموزشی عبدالمجید زارعی از تولید کنندگان قدیمی و با تجربه از روستای کردوان علیا شهرستان دشتی است که دارای نشان درجه 2 هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاشفی ادامه داد: این کارگاه آموزشی به مدت 2 ماه بر پاست و در پایان دوره به کارآموزان پس از قبولی درآزمون های کتبی و عملی گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای اعطا می شود.
کاشفی اضافه کرد: در پایان این کارگاه آموزشی کارآموزان موفق در این کارگاه آموزشی به تولید عبا مشغول خواهند شد.
وی بیان کرد: این کارگاه ظرفیت تولید چهار قوراه عبا در ماه و 48 قوراه در سال را دارد.
کاشفی به بازار مناسب و بسیار خوب فروش این هنر صنعت اشاره کرد و افزود: با توجه به مرغوبیت پشم و بافت عبای شهرستان دشتی بیشتر تولیدات عبای این شهرستان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
وی گفت: پشم مورد نیاز عبا بافی از شترهای موجود در سطح شهرستان دشتی و شهرستان های دیگر استان بوشهر تهیه می شود.
کاشفی اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه مرکز آموزش فنی و حرفه ای دشتی توسعه آموزش هنر صنعت عبا بافی در این شهرستان است و بزودی کارگاه آموزشی و تولیدی عبابافی در روستای بحیریراه اندازی خواهد شد و زمینه برای ایجاد شرکت تعاونی تولید کنندگان عبا در دشتی فراهم می شود.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی مامان مربی؛ محصول جدید تلوبیون برای مادران ایرانی

تلوبیون برای کمک به مادرهای ایرانی در تربیت فرزندان،‌ کارگاه آموزشی جدیدی با عنوان مامان مربی راه‌اندازی کرده است. در این محصول جدید، والدین ایرانی یاد می‌گیرند که بهترین بازی‌ها و فعالیت‌ها را برای پرورش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هوشی فرزندان خود انجام دهند.

در این مسیر پایه‌ای و پرچالش، مادران تبدیل به بهترین مربی برای فرزندان خود شده و می‌آموزند کدام یک از مهارت‌های کودک خود را در چه سنی و با چه روشی تقویت کنند.

همچنین مادران می‌توانند در پویش مامان مربی هم شرکت کنند: «مامان از بچه‌ش می‌پرسه به نظر تو یک مامان خوب چطوری با بچه اش بازی میکنه؟»

دکتر ثریا علوی نژاد به همراه سایر اساتید دانشگاه تهران در این مسیر راهنمای مادران ایرانی هستند.

کاربران برای دسترسی به این سرویس و ارسال ویدیو برای این پویش، می‌توانند به صفحه مامان مربی در تلوبیون (https://telewebion.com/page/maman-morabi) مراجعه کنند.

 

حجم ویدیو: 10.83M | مدت زمان ویدیو: 00:00:31 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • کارگاه آموزشی مامان مربی؛ محصول جدید تلوبیون برای مادران ایرانی
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند