Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@23:09:06 GMT

بیش از ۱۷۰۰ تن پنبه در رشتخوار خریداری شده است

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۴۷۱۷۰

بیش از ۱۷۰۰ تن پنبه در رشتخوار خریداری شده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: همزمان با اجرای طرح خرید تضمینی محصول پنبه از ابتدای آبانماه سال جاری تاکنون بیش از 1700 تن وش پنبه در شهرستان رشتخوار خریداری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا رضایی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار صبح امروز در گفتگو با خبرنگار چهل ماه نیوز در رابطه طرح خرید تضمینی محصول پنبه در سطح این شهرستان گفت: از ابتدای آبانماه سال جاری تا کنون خرید تضمینی وش پنبه در راستای حمایت از کشاورزان شهرستان آغاز و تا کنون خرید این محصول به بیش از  1700 تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی پنبه تا پایان دی ماه همچنان ادامه دارد، افزود: کار خرید پنبه بر اساس جداول کیفیت تعیین و از قرار هر کیلو 2077 تومان تا 3400 تومان بر اساس جدول نرخ تضمینی دستورالعمل و نظر کارشناس مربوطه تعیین می شود .

 

 

وی با اشاره به ادامه دار بودن طرح خرید تضمینی، افزود: پنبه کاران شهرستان می توانند جهت تحویل وش پنبه تولیدی خود به شرکت تعاونی تامین نیاز پنبه کاران، عامل خرید تضمینی پنبه در شهرستان که در کارخانه سفید گل جنگل واقع در بخش جنگل این شهرستان مستقر است، مراجعه کرده و محصول خود را تحویل دهند.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار با اشاره به سطح ۱۸۵۰ هکتار زیر کشت محصول پنبه در این شهرستان گفت: با توجه به اینکه پنبه یک گیاه وجینی است در بحث تناوب بسیار کشت مهمی است و از سوی دیگر به دلیل طول دوره رشد و نوع ریشه ای که دارد، ضمن تاثیر در حاصلخیزی خاک، باعث می شود که در کشت بعدی مزارع از رشد علف هرز جلوگیری شود.

 
 

رضایی با اشاره به اینکه نیمی از پول پنبه در طرح خرید تضمینی این محصول در شهرستان به کشاورزان پرداخت شده است، اظهار داشت: خرید تضمینی وش پنبه موجب افزایش رضایت پنبه کاران و رفع واسطه‌ها و جلوگیری از نوسانات قیمت این محصول در بازار شده است.

 


انتهای پیام/





 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده

ابوالحسن صداقت کیش در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی، احتمالاً فصل برداشت و خرید تضمینی محصولات با شرایط بارندگی مواجه است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های مرتبط و شورای برداشت باید پای کار باشند، تصریح کرد: در بحث خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سطح استان ۹ مرکز خرید داریم که یکی از این مراکز در سال جدید اضافه شده است.

صداقت کیش بیان کرد: فعالیت دو مرکز خرید شهرستان کهگیلویه از هفته آینده با اولین برداشت در سطح مزارع آغاز خواهد شد.

مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: در مجموع پیش بینی می‌شود نسبت به سال قبل افزایش برداشت محصول داشته باشیم.

صداقت کیش با اشاره به برداشت ۷۵ هزار تن گندم در سال گذشته ابراز امیدواری کرد: با توجه به مزارع خوب کشاورزان که مراحل کاشت و داشت خوبی داشته‌اند، امسال این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

وی تاکید کرد: کشاورزانی که کشت قراردادی انجام دادند، باید حتماً گندم را به اسم خود تحویل و یک پرینت از قرارداد در حین خرید داشته باشند.

صداقت کیش همچنین قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۱۷ هزار و پانصد تومان و گندم دروم را ۱۸ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت خرید محصولات به شکل سراسری اعلام و بصورت یکپارچه در سامانه کشاورز ثبت خواهد شد.

مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: ما در اداره غله متولی خرید تضمینی محصولات کشاورزی و در تأمین نقدینگی نیز موظف به اقدام هستیم.

کد خبر 6097719

دیگر خبرها

  • خسارت کشاورزان خوزستانی در کمترین زمان پرداخت می‌شود
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • قیمت گندم مشخص شد
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید